Permalänk
Tangentbordskonnässör

Två viterbi används här hemma just nu. Har dock oändligt med andra brädor ingen annan kan använda också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nice, eloge till alla som pallar köra ansi jag är för inbiten ISO så de känns bara fel

Passar mig med ansi då jag mest kodar + att den är perfekt storlek och skön att knappa på. Och sen gillar jag färgerna

Permalänk

CODE V3 88-key med Cherry MX Clear. Fick privatimportera från USA så jag köpte två och har ett hemma och ett på kontoret. Förväntar mig att kunna ha dem typ resten av mitt liv.

Permalänk
Datavetare

Körde direkt på laptop under så många år att jag numera inte kan med normala desktop-tangentbord. Kör trådlöst magic keyboard både för MacOS och Windows.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Logitech G915 TKL Linear

Fyller alla mina krav: Lågprofil, Linjära brytare, TKL, Trådlös låg latens

Permalänk
Medlem

Självklart använder jag tangentbordet från en gammal C64.

När jag använder C64an alltså.

Annars har jag ett vid det här laget ganska gammalt Razer Arctosa. Har fungerat bra för mig och det jag gör.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vart hittar man dessa isf då?

Tydligen har företaget som han samarbetade med lagt ner. Men meddelar att han gått vidare till någon annan med sina switchar.

badseedtech

The r2 is moving forward. Will have a big announcement soon with a major update. I’m just trying to be respectful of Prevail’s situation In the meantime.

Tyvär så är det nog omöjligt att få tag i dessa nu direkt. Han kommer meddela när de finns igen på sin youtube kanal så bara vänta och ha tålamod tills dess om du ska ha dessa switchar.
Sorry hade ingen aning att de han samarbetade med har gått under.

Annars tycker jag dessa är nästa efter badseed switchar. speciellt om du spelar mycket och vill ha snabba switchar. har dessa med och kan starkt rekommendera dessa.
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/cs-silver-45pcs-linjar-s...

Permalänk
Medlem

Har ett Logitech K810, riktigt platt och bra. Gör så att man slipper få ont i handlederna utan att behöva ha något fult handlovsstöd på bordet.

Helst vill jag ha tangentbordet som sitter på min iBook från universitetstiden, för det var riktigt magiskt att skriva på. Men Logitech tangentbordet duger bra tillsvidare.

Har funderat på mekaniska brytare, men får försänka tangentbordet i bordsskivan i så fall...

Permalänk
Medlem

På jobbet: MX Keys.
Standard men stängt av belysningen.
Bra skrivkänsla och precision.

Hemma: G915 Tactile.
Kör det både kablat och trådlöst, genom att jag har kabeln till en y-split så den tar ström från en laddare samtidigt som den också kan vara ansluten till en annan dator.
I praktiken kan jag därför ansluta tre datorer och samtidigt även ha fördelen av att slippa ladda.
Även gjort makro för att stänga flikar och några andra funktioner med G-knapparna.
Bra skrivkänsla men något sämre precision.
Lite för brett (men vill inte ha TKL), de kunde lätt skalat av lite av mellanrummen och kanterna för att spara flera cm.

Skriver nog totalt sett snabbare och bättre med MX Keys, då det för lätt blir fel med de lättryckta och lite hala tangenterna på G915.

Till HTPCn: K830
Moddat med en skumkudde av typen som tidigare fanns som dämpning i vissa väskor till bärbara, ger en mer behaglig vinkel än bara helt platt som det är som standard.
Jämför jag detta med K400 Plus som jag hade tidigare K830 enormt mycket bättre på de flesta sätt, utklassning.

Inte varken behov/tid/intresse för custom, finns oftast hyfsade färdiga bara man letar.
Byter dessutom ytterst sällan tangentbord, de håller oftast i många år för mig. Tvättar alltid händerna innan användning och äter inte vid datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Tydligen har företaget som han samarbetade med lagt ner. Men meddelar att han gått vidare till någon annan med sina switchar.

badseedtech

The r2 is moving forward. Will have a big announcement soon with a major update. I’m just trying to be respectful of Prevail’s situation In the meantime.

Tyvär så är det nog omöjligt att få tag i dessa nu direkt. Han kommer meddela när de finns igen på sin youtube kanal så bara vänta och ha tålamod tills dess om du ska ha dessa switchar.
Sorry hade ingen aning att de han samarbetade med har gått under.

Annars tycker jag dessa är nästa efter badseed switchar. speciellt om du spelar mycket och vill ha snabba switchar. har dessa med och kan starkt rekommendera dessa.
https://www.maxgaming.se/sv/switchar/cs-silver-45pcs-linjar-s...

Tack för info iallafall! Jag kör på mina black inks, tycker dom fungerar helt utomordentligt, älskar dom switcharna helt klart. de glorious panda taktila jag har tycker jag nästan är FÖR taktila med en rejäl bump. jag hade velat haft något som är åt det linjära hållet fast med en liten bump. får se vad som kommer framöver, men för nu så är jag supernöjd med mina switchar och hur thoccy mitt gmmk pro låter

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kör lite olika beroende på ändamål och humör
Wooting 60he
Ducky One 2 SF MX Blue
Logitech G915 TKL Tactile

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Tack för info iallafall! Jag kör på mina black inks, tycker dom fungerar helt utomordentligt, älskar dom switcharna helt klart. de glorious panda taktila jag har tycker jag nästan är FÖR taktila med en rejäl bump. jag hade velat haft något som är åt det linjära hållet fast med en liten bump. får se vad som kommer framöver, men för nu så är jag supernöjd med mina switchar och hur thoccy mitt gmmk pro låter

Bra klickbrytare är överlägset allt annat om du letar efter något som är skönt att skriva på, men tyvärr finns det inga sådana om de ska passa ett GMMK Pro. Det närmsta är väl BOX White (eller Jade eller Navy) men de låter förjävligt och klicket är artificiellt och har ingenting att göra med aktiveringspunkten på brytaren. Speciellt eftersom de klickar lika mycket på väg upp som ner.

Det kan låta lite tradigt att tjata om Model F igen, men det faktum att de är lenare än den mest söndersmorda MX-brytaren samtidigt som klicket är 100% synkroniserat med aktiveringen gör att hypen är befogad.

Annars om man vill ha en försmak för en genuint bra klickbrytare (eller bra brytare i allmänhet) så kan man köpa ett Dell 102W och klickmodda det så får man något för en hundring eller två som springer cirklar kring den dyraste och mest gasket-mountade custombrädan som finns.

Om inte gasket mount är ute nu då.

Permalänk
Medlem

Ett UHK v1 på jobbet med MX Clear.
Ett UHK v2 hemma med Zealios Zilent V2 78g + MX Speed för några modifiers.

Permalänk
Medlem

Kör med ett självdesignat Pluto60 med lubade vita Space Invader switchar. Sitter i ett billigt 60% plastcase.

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

Skitig logitech g412 eller vad det nu heter, de har så lika namn.

Hälften av keycapsen sönder. Och jag betalade alldeles för mycket för det

Vad är något bra/"ok" *billig* mekaniskt tangentbord att köpa, helst full size men möjligen TKL?
Kan betala lite extra för trådlös, men helst billig, så trådat funkar bra också.

Permalänk

Mount Everest Max med EVA foam och Outemu Silent Ocean Switch

Permalänk
Medlem

Swive TKL med röda cherry klon brytare. Utmärkt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Cherry KC 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vad använder du för switchar, och keycaps? har du moddat det någonting?

GMMK Pro
Durock V2 stabilizers
Polycarbonate switch plate
Glorious Panda(Lube)
Ducky violet PBT key caps

Permalänk
Medlem

Logitech G910, inköpt förra sommaren för 1100 kr. Är väldigt nöjde men saknar kunskap i hur mekaniska switchar funkar och vad det är för skillnad på olika. En guide vore bra *hint, hint*

Permalänk
Medlem

IBM model M, jag jag har försökt byta, men det går inte... :/

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Ducky one. Nothing fancy...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Körde Das Keyboard 4 PRO några år, men var tvungen att byta till något mer portabelt då jag inte längre kunde ha tangentbordet framme.

Efter lite olika alternativ har jag nu landat på ett Nuphy Air 75 med blå lågprofilsbrytare från gateron. Grymt bra lågprofilare! Trodde ANSI skulle vara ett problem efter att ha kört ISO länge, men swerty-layouten har hjälpt något ofantligt.

Permalänk
Medlem

New Model F med capacitive buckling spring:

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ett trådlöst Logitech G613 (mekaniskt) som jag köpte begagnat för typ 600 kr. Riktigt härligt tangentbord, det är inte så mycket för gaming som för att ha i knät när jag ligger i soffsängen och datoriserar. Det är väl ett par hundra gram tyngre än vad som hade varit idealiskt, och på sistone har det börjat krypa in dubblerade bokstäver vid vissa nedslag. Så det är snart dags att se sig om efter nåt nytt i samma stil (nån som har nåt tips?) Kör med trådlös Logitech G305-mus på samma usb-plupp.

Halla!
Tips gällande att du får "dubblerade bokstäver" byt batterierna oavsett vad de säger att de är kvar på dem i laddnings procent.
Hade samma problem med mitt G613 jag hade tidigare å de blev bara värre å värre och efter jag bytt batterier försvann de direkt, kan vara värt att testa✌️
Mvh

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Qpad MK-85. Är väl ganska slitet men funkar. Har överlevt både spilld öl och grogg genom åren. Är en "äldre vänsterhänt gamer" som spelar med piltangenterna, numlocken och dom övriga runt där. Väntar fortfarande på det "ultimata tangentbordet" för mig där man fyllt upp dom fem tomma platserna ovanför piltangenterna. Eller så har jag missat att det kanske redan finns.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Ducky One 2 Mecha Mini MX Blue
Mycket nöjd med detta tangentbord, ångrar att jag inte köpte ett extra när de reades ut.

edit: visst dags o städa igen

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

2 stycken Cherry KC 1000. ett till jobbdatorn och ett till den privata. inget RGB eller annat "tjafs" utan bara sköna tangenter.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Filco MajesTouch II bruna brytare

Skrivet av Jens-Ragnar:

Kör tenkeyless jag, också bruna brytare.

Har ett par olika kit med tangentbordshattar liggande som jag aldrig packat upp. Kanske borde köpt aktier för pengarna istället.

Skrivet av ChristofferC:

Något från Filco. Vet inte vilken modell och vet inte vad det har för typ av mekaniska brytare. Är ingen tangentbordsnörd.

Trodde ett tag att jag skulle vara ensam om att använda Filco, men när listan närmade sig slutet fanns det några fler finsmakare.

Filco Majestouch Convertible 2 Tenkeyless med Bruna MX-brytare.

@huttala, vad tror du om Naya Create, har du någon erfarenhet av ZSA Moonlander?

Kör med Sculpt Ergonomic Desktop på jobbet och skulle vilja dyka djupare i det delade tangentbordsträsket, alla tips tages tacksamt emot.

Permalänk
Medlem

wooting 60HE, bästa jag har använt!