Permalänk
Medlem

Han som inte var nervös för att Riccardo var tillbaks...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Hade varit trevligt om F1TV la till svenska kommentatorer, jag har dock aldrig hört dom men jag vet att många uppskattar dom.

Om man är mer än ett basic fan är de fruktansvärda, imo.

Tufft att se Perez. Alla vet att han är en kapabel förare, men kulturen hos Redbull är inte för alla...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att våra svenska kommentatorer är riktig bra?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Är det bara jag som tycker att våra svenska kommentatorer är riktig bra?

Jag håller med. Klart bättre än Sky imo.

Permalänk
Medlem

Snälla använd spoiler tags när ni skriver om nånting som händer "live".
Ge dom som inte kan kolla direkt en möjlighet att läsa tråden utan att förstöra tittandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

LOL, Perez in i väggen på sitt första varv i FP1… Det går inte bra nu.

En halvmeter ut i gräset.. Så ofattbart jäkla klantigt... Marko och Horner såg enormt imponerade ut.. Not.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

Hinner dom fixa Perez bil tills imorgon.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag håller med. Klart bättre än Sky imo.

Brundle är ju en total katastrof med sin googlade statistikrabbel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Snälla använd spoiler tags när ni skriver om nånting som händer "live".
Ge dom som inte kan kolla direkt en möjlighet att läsa tråden utan att förstöra tittandet.

Hur länge ska man vänta med en diskussion om vad som händer nu då?
Då behöver man dölja allt som inte är struntsnack.
Det är väl bättre att man väntar med forumet fram tills man har sett loppet.

Annars kommer snowflakes in och vi ska dölja allt ända tills alla sett drive to survive

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Brundle är ju en total katastrof med sin googlade statistikrabbel

Jag tycker dom alla i Sky beter sig lite som om de vore redaktörer för Hänt Extra faktiskt, och att de har sina favoriter i stil med Carola som de följt i 20+ år och sina hatobjekt som de allt för ofta vill skapa konflikt med.
Hela deras produkt är för mig "drama" men kanske jag bara blivit för gammal...

Permalänk
Medlem

Jag gillar f1 tv. Med palmer, ibland indycar kommentatorn, couthard och någon gubbigare röst. Speciellt om Sam kommer in med lite teknisk insight

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag tycker dom alla i Sky beter sig lite som om de vore redaktörer för Hänt Extra faktiskt, och att de har sina favoriter i stil med Carola som de följt i 20+ år och sina hatobjekt som de allt för ofta vill skapa konflikt med.
Hela deras produkt är för mig "drama" men kanske jag bara blivit för gammal...

Håller med.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag tycker dom alla i Sky beter sig lite som om de vore redaktörer för Hänt Extra faktiskt, och att de har sina favoriter i stil med Carola som de följt i 20+ år och sina hatobjekt som de allt för ofta vill skapa konflikt med.
Hela deras produkt är för mig "drama" men kanske jag bara blivit för gammal...

Håller med om detta men jag kan på ett sätt förstå det då Skys kommentatorer i första hand riktar sig till en brittisk publik och då självfallet favoriserar brittiska förare. För att inte nämna om hur dom håller på att spricka av stolthet över allt som sker på Silverstone, även om det är exakt samma förfaranden på Silverstone som på alla andra banor.

Skrivet av infigo:

Jag gillar f1 tv. Med palmer, ibland indycar kommentatorn, couthard och någon gubbigare röst. Speciellt om Sam kommer in med lite teknisk insight

Håller med, jag lyssnar alltid på dom också då dom är lite mer opartiska än vad Sky är, samt att dom åtminstone försöker hålla sig till metersystemet när dom anger fart och avstånd, även om dom glömmer bort det ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Håller med om detta men jag kan på ett sätt förstå det då Skys kommentatorer i första hand riktar sig till en brittisk publik och då självfallet favoriserar brittiska förare. För att inte nämna om hur dom håller på att spricka av stolthet över allt som sker på Silverstone, även om det är exakt samma förfaranden på Silverstone som på alla andra banor.

Har du någonsin varit med om att svensk sport varit så lyriska över något event som sker i Sverige? Och de andra brittiska sändningarna f1 tv och BBC är ju inte på samma vis en fan club imo.

Och runt favoriseringen favoriserar de långt ifrån alla brittiska förare. Varken Albon eller Norris får ju ens i närheten så mycket uppmärksamhet som ens Russell har fått genom sin karriär.

Men det är inte vad jag egentligen stör mig på utan det är allt annat som tex subtil smutskastning, ältande, ryktesspridning och trash talk de kör med som jag tror jag aldrig upplevt i någon annan form av sändning i mitt liv.

Sedan all form av känsla av att de vill "hänga med de coola" på alla möjliga sätt. Allt från att de inte kan sluta prata om/med kändisar till random dudes de har fått en autograf av.

Så ser man överlag beter de sig rätt oprofessionellt och inget jag vill ta del utav.

Därför väljer jag hellre att se på svenska sändningen, F1 TV eller BBC trots att de inte får ta del av lika mycket inside info under t.ex racen som sky annars brukar ha access till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Har du någonsin varit med om att svensk sport varit så lyriska över något event som sker i Sverige? Och de andra brittiska sändningarna f1 tv och BBC är ju inte på samma vis en fan club imo.

Och runt favoriseringen favoriserar de långt ifrån alla brittiska förare. Varken Albon eller Norris får ju ens i närheten så mycket uppmärksamhet som ens Russell har fått genom sin karriär.

Men det är inte vad jag egentligen stör mig på utan det är allt annat som tex subtil smutskastning, ältande, ryktesspridning och trash talk de kör med som jag tror jag aldrig upplevt i någon annan form av sändning i mitt liv.

Sedan all form av känsla av att de vill "hänga med de coola" på alla möjliga sätt. Allt från att de inte kan sluta prata om/med kändisar till random dudes de har fått en autograf av.

Så ser man överlag beter de sig rätt oprofessionellt och inget jag vill ta del utav.

Därför väljer jag hellre att se på svenska sändningen, F1 TV eller BBC trots att de inte får ta del av lika mycket inside info under t.ex racen som sky annars brukar ha access till.

Nej jag tycker att Sky:s kommentatorer är rätt tråkiga att lyssna på, har inte hört dom alls varken föregående säsong eller denna heller.
Som jag tolkar det är så Sky:s kommentatorer riktat till brittiska tittare och F1TV:s kommentatorer är riktade till de tittare som inte är britter men förstår engelska, dvs mer neutrala.

Men ja, jag blev ganska trött på Sky under 2021 och när förvalet var F1TV så såg jag aldrig någon anledning att välja något annat.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Snälla använd spoiler tags när ni skriver om nånting som händer "live".
Ge dom som inte kan kolla direkt en möjlighet att läsa tråden utan att förstöra tittandet.

Varför läsa i tråden om du inte följt det som händer live? Ofta skrivs det som mest här i samband med träningarna, quali och själva racen.

Det här ämnet har stötts och blötts många gånger. Personligen kan jag inte alltid titta på racen live, men då tycker jag det ligger på mitt eget ansvar att inte gå in här och läsa eller kolla på nyheterna för att få veta hur det gick innan jag tittar på det i efterhand.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Vad är era åsikter om däckreglerna i kvalet?

För dom som inte vet så måste man i Q1 använda hårda däck, i Q2 medium och i Q3 mjuka däck.

Personligen känns det som att det inte ger så mycket annat än att dom sämre lagen får lida mer, när det är fria val av däck kan ju lagen som har små chanser att nå Q2 använda fler uppsättningar mjuka däck för att ha fler chanser på ett bra varv. Nu när dom tvingade att bara använda sina hårda däck så har dom mindre chans att ta sig vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Vad är era åsikter om däckreglerna i kvalet?

För dom som inte vet så måste man i Q1 använda hårda däck, i Q2 medium och i Q3 mjuka däck.

Personligen känns det som att det inte ger så mycket annat än att dom sämre lagen får lida mer, när det är fria val av däck kan ju lagen som har små chanser att nå Q2 använda fler uppsättningar mjuka däck för att ha fler chanser på ett bra varv. Nu när dom tvingade att bara använda sina hårda däck så har dom mindre chans att ta sig vidare.

Hade kanske varit bättre att börja på medium, sedan soft och sist hard.

Med fria val så kommer alla bara att köra soft på kvalet om det inte råkar vara knas med vädret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Brundle är ju en total katastrof med sin googlade statistikrabbel

Ibland bjuder Brundle på intressanta perspektiv, men hela Sky-rampen är jobbiga att lyssna på i längden. Eftersom de är som desperate housewifes efter drama.

F1TV egna kommentatorer brukar vidhålla en god eller trovärdig ton dock.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till F1TV enda kommentator som är aktuell för mig Alex jacques och Jolyon Palmer med följe. Sam är en klippa

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker F1TVs kommentatorer är överlägsna men måste jag välja något annat så lyssnar jag hellre på de svenska än Sky.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk

Blir det Red Bull i topp i kvalet?

Ska bli kul att se det nya formatet gällande däck i kvalet också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Blir det Red Bull i topp i kvalet?

Ska bli kul att se det nya formatet gällande däck i kvalet också.

Hoppsan hoppsan 😅 tydligen inte. Otippat att Lewis skulle knipa pole idag….

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Trevligt att McLaren fortsätter med en stigande formkurva. Och imponerad av Alfa och Zhou.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Det här formatet med krav på däcken var kanske inte så dumt trots allt, vore kul att se det fler gånger. Kul att det blev lite annorlunda ordning. Ska bli spännande att se vad Mclaren kan göra med två bilar i andra raden imorgon.

Permalänk
Medlem

intressant upplägg med däcken, dock så tycker jag att dom borde ta snittet av dom 3 snabbaste tiderna för att kvala istället för den snabbaste tiden

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Kul med blandning i kvalet. Spännande att se om alfa kan hålla kvar över långstint imorn. De har varit rätt bra i race so far.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

intressant upplägg med däcken, dock så tycker jag att dom borde ta snittet av dom 3 snabbaste tiderna för att kvala istället för den snabbaste tiden

Låter som ett utmärkt sätt att döda exakt all spänning. De skulle lika gärna kunna starta utifrån placering i konstruktörs-vm. Helt meningslöst med kval då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Spännande att se om alfa kan hålla kvar över långstint imorn. De har varit rätt bra i race so far.

Zhou went bowling… Tråkigt för Alpine.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Verstappen ökar på sin ledning. Tuff start för Hamilton, Alpine packar ihop, Ferrari och problematik vid pitstop är en ständig vagel i ögat. Å andra sidan statuerar McLaren att farten på Silverstone inte var en enskild händelse.

RB är tydlig som P1 och Q1, men under dem är ordningen osäker, vilket är riktigt skojs som tittare. Spa kan bli höjdpunkten på säsongen om detta fortsätter.