Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta finns i tråden

Permalänk
Medlem

Resursen Ct var då inte lätt att hitta. Inga vendors har den och zoomat runt i en massa solsystem och scannat och inte hittat än. Antar man måste ut långt ut i tjotahejti lvl 100 system?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Resursen Ct var då inte lätt att hitta. Inga vendors har den och zoomat runt i en massa solsystem och scannat och inte hittat än. Antar man måste ut långt ut i tjotahejti lvl 100 system?

Är det Caelumite? Den finns i mängder runt alla gravitationsanomalier. Om du inte hoppat på huvudquesten ordentligt har du kanske inte ens träffat på såna objekt på planeterna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Är det Caelumite? Den finns i mängder runt alla gravitationsanomalier. Om du inte hoppat på huvudquesten ordentligt har du kanske inte ens träffat på såna objekt på planeterna.

Har inte hört talas om det nej så det förklarar saken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Så!
Kvällens bravader gjorde mig till en Ranger och då fick jag Star Eagle!
Nice uppgradering från min Mantis.

Fick även Vanguard obliberator Autoprojector som jag tydligen bör sätta på mitt nya skepp.
Men jag förstår inte.
Ska jag ta bort något vapen innan jag sätter på obliberator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

infiltreringen blev ett totalt fiasko för mig
jag gjorde mitt absolut bästa, men tack vare denna stealth så såg vakterna mig på ett utav ställena man skulle smyga sig in i för att hämta nån data, så en fight utbröt vilket UC inte gillade och skällde ut mig men de gav mig en chans till, vilket jag sabbade genom en upprepning utav det första misslyckandet(svinsvårt att smyga sig igenom allt utan att någon ser en), så jag fick en till utskällning, blev arresterad, hamnade i finkan, blev av med alla mina stulna saker samt att UC nu är mina fiender , så tja, nu kan jag väl ändå joina grimson fleet nu när UC är kinkiga på mig. jag tror jag tar det här tillfället i akt och blir ond, har länge velat det och jag mötte även ett gäng som jag också joinade som gillade grimson fleet, mördade, stal och plundrade.
its time to join the dark side, precis som i oblivion och skyrim

Att vänta tills man får concealment är ju tradigt, men Void Form gör ju smygat så mye enklare. Har man fått den så går det knappt o misslyckas med sneak quests. Tycker det är helt rätt att man inte kan sneaka igenom hela spelet med en eller två spenderade poäng.

Skrivet av oqvist:

Nu vill jag sluta höra argument för hur bra och realistiskt smygande är. Gör the best there is crimson fleet quest. Får skjuts av en smugglare. Jag stapplar in och roffar åt mig hela hennes ship inventor. Var inte ens stöld tydligen. Sen i på stationen och snack om Stealth och under over. Återigen det är bara roffa på sig allt inget är stöld

Ska passera en vakt har fått fem koder. Läste slarvigt vilken som skulle va rätt så gissar fel fyra av fem gånger. Men det väcker ingen misstänksamhet heller man hade aldrig ens behövt koden.

Liret är helt uppenbart inte klart de har bara gjort så man inte kan fastna någonstans.

Igen Void form, beta av lite tempel o plocka lite artifakter om du inte har den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Att vänta tills man får concealment är ju tradigt, men Void Form gör ju smygat så mye enklare. Har man fått den så går det knappt o misslyckas med sneak quests. Tycker det är helt rätt att man inte kan sneaka igenom hela spelet med en eller två spenderade poäng.

Igen Void form, beta av lite tempel o plocka lite artifakter om du inte har den.

Problemet är ju inte att det är realistiskt eller svårt det är att stealth är trasigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ska vi ta och börja använda lite spoiler-taggar istället för att spoila massa?

Permalänk
Medlem

Efter att ha genomlidit ett 10-tal timmar ger jag nu upp. Riktigt, riktigt trist spel. Slätstrukna och själlösa NPCs ihopparat med ett stort fokus på skräpsamlande och ett i stort sett meningslöst utforskande. Som grädde på moset har vi grafiken som pendlar mellan hyfsat bra till skrattretande dålig (kör på XSX). Älskade mellanåren med Skyrim, Fallout 3 och New Vegas. Fallout 4 gick åt fel håll när de introducerade bas-byggandet. Sedan gick det uppenbarligen än mer utför.

Bara att inse att jag blivit en fullfjädrad gubbe i spelvärlden. Finns inga AAA-titlar som fångar intresset längre förutom From Softwares alster. (Och där var Elden Ring något av en besvikelse kan tilläggas). Dagens storspel är för likriktade och har för mycket innehåll i form av menlös crafting, ändlösa fetch quests, loot boxes och förloppsmätare. Ofta dessutom i ett så pass högt tempo att medelålders amatörer med begränsad speltid som en annan hinner glömma bort hälften av alla kontroller, menyer och möjligheter mellan varven. Någonstans på vägen förloras helt enkelt spelglädjen för mig.

Starfield är egentligen inget dåligt spel och jag är uppriktigt glad för alla er som finner nöje i det. Däremot är det mer än uppenbart att jag inte längre tillhör målgruppen. Lägger det på hyllan tillsammans med Horizon, God of War, och alla andra stora titlar jag prövat de senaste åren i tron om det just denna gång skulle bli annorlunda.

Nu blir det fullt fokus på indie och retro i stället. Blasphemous (1) ska klaras till 100% och System Shock är under genomspelning sakta men säkert. Tack och hej till modern AAA. Vi syns kanske någon gång i framtiden men högst sannolikt inte.

Permalänk
Medlem

Har stött på en bugg under ett Quest som inte går att göra något åt och kan därmed inte avsluta uppdraget i fråga. Lite spoilers här nedanför om man inte spelat Ryujin uppdragen.

Det är uppdraget Executive Level efter styrelsemötet där man röstar bl.a för vem som ska vara VD. När mötet är över så ställer ens karaktär upp sig men sen kan man inte röra sig. Man kan bara få upp pausmenyn med Esc och gå från FPS till 3rd person vy och inget annat. Började om flera gånger då jag har en sparfil precis innan man sätter sig ner för mötet. Testat att byta kläder och lite annat då vissa menar att det kan vara ett problem. Satt naken på mötet t.o.m, haha. Satte mig på stolen mittemot men ingen lycka. Flera på nätet har samma problem. Jag lirar på PC med Game Pass och har rapporterat detta till Bethesda via Discord. Detta är vad jag kallar en MEGA bugg då man är mitt i ett uppdrag och är typ en handling eller två från att avsluta det. Om det inte går att lösa kommer styrelsen sitta runt bordet i månader tills Bethesda fixar buggen och jag kan sätta mig ner för att avsluta mötet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Nu blir det fullt fokus på indie och retro i stället. Blasphemous (1) ska klaras till 100% och System Shock är under genomspelning sakta men säkert. Tack och hej till modern AAA. Vi syns kanske någon gång i framtiden men högst sannolikt inte.

Du nämner inte BG3 men det vore ju trist att hoppa över årets bästa spel om man ändå gillar rollspel och system som inte är så designade för att rikta in sig på dopaminloopen hos unga människor.

Permalänk
Medlem

Fick en kupong till detta spel med GPU-köp. När jag löser in den, är den då bunden till något, som moderkortet, GPU:n, mitt steam-konto, annat?
EDIT: svarar själv: den kopplas till Steam-konto
Tack till @UncleDirty

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Fick en kupong till detta spel med GPU-köp. När jag löser in den, är den då bunden till något, som moderkortet, GPU:n, mitt steam-konto, annat?

jag fick en steam kod att lösa in, men har för mig jag fick regga min steam hos AMD innan så sälja eller ge bort kan va svårt.

Permalänk
Medlem

Hittade precis ett legendary laserhagelgevär som jag uppgraderade till max.
1350 skada 😂
Om inte fienderna smälte innan så gör de det nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Hittade precis ett legendary laserhagelgevär som jag uppgraderade till max.
1350 skada 😂
Om inte fienderna smälte innan så gör de det nu iaf.

Oj! Jag har inte sett nåt som gör mer än ca 250 skada hittills.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Absolut jobbigaste stället att ta sig igenom (labyrint de luxe) är Nishina Research Station. Fy fan!
Om man gör rätt övertalning hos en vakt kan man erhålla Experiment A-7 som är en slags hagelbössa.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Oj! Jag har inte sett nåt som gör mer än ca 250 skada hittills.

Sniper-geväret jag hittade för ett tag sen har 1918 i skada 😄
Men träffsäkerheten är så dålig så den blir tråkig att använda.
Men allt skalar ju mitt level så.

Permalänk
Skrivet av bartil:

Fick en kupong till detta spel med GPU-köp. När jag löser in den, är den då bunden till något, som moderkortet, GPU:n, mitt steam-konto, annat?
EDIT: svarar själv: den kopplas till Steam-konto
Tack till @UncleDirty

Jag fick två, utan att märka att man var tvungen att ha (som jag har) en AMD GPU.
Sålde såklart ena, till en med nvidia kort här på sweclockers som inte kunde nyttja koden.

Efter lite om och men så löste vi det tillsammans så att han skapade ett AMD konto.
Jag loggade in via det, reggade koden och verifierade att jag har en AMD GPU.

Därefter logga han in på AMD kontot och klickade på länken som öppnar upp steam och låser det till hans steamkonto.

Alla nöjda och glada och tillit från honom till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Efter att ha genomlidit ett 10-tal timmar ger jag nu upp. Riktigt, riktigt trist spel. Slätstrukna och själlösa NPCs ihopparat med ett stort fokus på skräpsamlande och ett i stort sett meningslöst utforskande. Som grädde på moset har vi grafiken som pendlar mellan hyfsat bra till skrattretande dålig (kör på XSX). Älskade mellanåren med Skyrim, Fallout 3 och New Vegas. Fallout 4 gick åt fel håll när de introducerade bas-byggandet. Sedan gick det uppenbarligen än mer utför.

Bara att inse att jag blivit en fullfjädrad gubbe i spelvärlden. Finns inga AAA-titlar som fångar intresset längre förutom From Softwares alster. (Och där var Elden Ring något av en besvikelse kan tilläggas). Dagens storspel är för likriktade och har för mycket innehåll i form av menlös crafting, ändlösa fetch quests, loot boxes och förloppsmätare. Ofta dessutom i ett så pass högt tempo att medelålders amatörer med begränsad speltid som en annan hinner glömma bort hälften av alla kontroller, menyer och möjligheter mellan varven. Någonstans på vägen förloras helt enkelt spelglädjen för mig.

Starfield är egentligen inget dåligt spel och jag är uppriktigt glad för alla er som finner nöje i det. Däremot är det mer än uppenbart att jag inte längre tillhör målgruppen. Lägger det på hyllan tillsammans med Horizon, God of War, och alla andra stora titlar jag prövat de senaste åren i tron om det just denna gång skulle bli annorlunda.

Nu blir det fullt fokus på indie och retro i stället. Blasphemous (1) ska klaras till 100% och System Shock är under genomspelning sakta men säkert. Tack och hej till modern AAA. Vi syns kanske någon gång i framtiden men högst sannolikt inte.

Fy fan vad deprimerade läsning. Jag känner med dig och hoppas att det aldrig händer mig.
Tur att du har tusentals äldre spel som är helt underbara att spela. System Shock är ett av dom.
Om vi ser det lite ljust så slipper du köpa ny hårdvara, det är en slant du kan ha till annat kul

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har inte hört talas om det nej så det förklarar saken.

Haha ja det är ju det som är runt alla artifakter. Hoppade av main quest lite tidigt visste inte jag har powers

Börjar få lite ångest. Det går så sjukt långsamt att levla så ska jag verkligen botanisera med skeppsbyggande eller outposts som jag ärligt tror jag skulle ledsna på efter någon timme så snackar vi 75-100h bara för att få alla outpost/utforskningsskills och ja kanske lite mindre för skeppsbyggandet. Man begriper ju varför folk bygger farming xp farmer.

Gjorde ett uppdrag uti tjotahejti i en by med två falanger. Sen utbröt en eldstrid och alla blev röda och attackerade mig. Exakt alla i hela byn. Sprang därifrån gjorde det jag skulle hoppades de skulle glömt när jag kom tillbaks. Det hade de inte. Så blev etnisk rensning i självförsvar. Tänkte nu är den här questen körd då det är svårt tala med lik men var bara gå och sova 1h så var allt glömt och han var så glad så där han stod bland alla lik. Går inte döda questgivare.

Var hyfsat kul quest rörande kloner. Tvivelaktigt varför de skulle återuppliva vissa historiska psykopater dock

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jahopp, 25 timmar in och nu bara... går det inte att ladda New Atlantis Space Port. CTD varje gång...

Det var kul så länge det varade!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk

jahopp då är man med i grimson fleet samt rangers.
det här ska bli jäkligt intressant då rangers huvuduppgifter är att döda grimson fleet, hindra stölder och plundringar.
misstänker att historien kommer att upprepa sig igen för mig, att det blir ett nytt UC liknande failure för mig.
den som spelar vidare får veta

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jahopp då är man med i grimson fleet samt rangers.
det här ska bli jäkligt intressant då rangers huvuduppgifter är att döda grimson fleet, hindra stölder och plundringar.
misstänker att historien kommer att upprepa sig igen för mig, att det blir ett nytt UC liknande failure för mig.
den som spelar vidare får veta

Var beredd att betala med blod eller credit till crimson hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ny AMD Adrenalin släpp.

New AMD Radeon™ Anti-Lag+ Game Support
AMD Software: Adrenalin Edition 23.9.2 introduces Anti-Lag+ support for Starfield, Witcher 3, ELDEN RING and Immortal of Aveum™.

Up to 45% decrease in latency across select titles when AMD Radeon™ Anti-Lag+ is on, using AMD Software: Adrenalin Edition™️ 23.9.2 on the Radeon™ RX 7900 XTX GPU in select titles, versus when AMD Radeon Anti-Lag+ is off.

AMD Radeon™ Anti-Lag+ features an onscreen overlay that can be used to display the system latency of supported games. When Anti-Lag+ is enabled, the onscreen overlay can be toggled on using ALT+SHIFT+L hotkey.

Toggling the hotkey will first enable the status indicator of Anti-Lag+ (a white triangle), and then display latency in ms or number of frames.
To compare the difference between Anti-Lag+ and Anti-Lag, hold the DEL key. To compare the difference between Anti-Lag+ On and Off, hold the right CTRL key.

Use the ALT+SHIFT+F hotkey to monitor FPS when Anti-Lag or Anti-Lag+ is enabled in the game.

https://videocardz.com/driver/amd-radeon-software-adrenalin-2...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Var beredd att betala med blod eller credit till crimson hahaha

vafan, jag har nu plöjt igenom ett antal rangers uppdrag och grimson fleet vakterna på varje uppdrag står bara där, välkomnar en som en vän, trotts att jag bara för nån sekund sen skjöt ihjäl 3-4 utav deras kompisar, mitt framför ögonen på dem.
verkar inte spela någon roll vad jag gör, jag tycks oavsett vad forfarande vara en allierad till grimson fleet.
detta kommer jag att utnyttja, jag menar står de bara där och låter sig bli dödade och ändå ha ett vänligt leende på läpparna, så är ju rangers uppdragen super enkla

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Om du inte vet vad termer betyder kanske du inte ska använda dem när du skriver. Lite skrattretande att påstå att det är en alfaversion.

Vad man tycker om spelet är en annan sak, men om du inte gillar det nu tror jag inte du gillar det om några år heller. Det kommer vara samma spel, fast med en expansion, lite DLC och en del buggfixar.

Oj oj vad surt det blev Häll upp en whiskey och lugna ner dig.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att spelet verkar "falla isär" mer och mer rent tekniskt ju längre man spelar? Hade i stort sett inga buggar, krascher eller annat de första 30 timmarna. Därefter har det dessvärre gått utför, har haft två krascher vid fast travel, att ladda in områden tycks bli segare och ibland med frysningar i själva laddningen. Har haft NPC's som antingen flyger iväg upp genom tak eller sakta faller genom golv, NPC's som vandrar iväg och "vibrerar" kraftigt när man försöker tala med dem osv.
Får alltmer känslan av att spelet hålls samman med tejp och diverse skruv man hittat i skrotlådan och att det när som helst kan braka samman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Efter att ha genomlidit ett 10-tal timmar ger jag nu upp. Riktigt, riktigt trist spel. Slätstrukna och själlösa NPCs ihopparat med ett stort fokus på skräpsamlande och ett i stort sett meningslöst utforskande. Som grädde på moset har vi grafiken som pendlar mellan hyfsat bra till skrattretande dålig (kör på XSX). Älskade mellanåren med Skyrim, Fallout 3 och New Vegas. Fallout 4 gick åt fel håll när de introducerade bas-byggandet. Sedan gick det uppenbarligen än mer utför.

Bara att inse att jag blivit en fullfjädrad gubbe i spelvärlden. Finns inga AAA-titlar som fångar intresset längre förutom From Softwares alster. (Och där var Elden Ring något av en besvikelse kan tilläggas). Dagens storspel är för likriktade och har för mycket innehåll i form av menlös crafting, ändlösa fetch quests, loot boxes och förloppsmätare. Ofta dessutom i ett så pass högt tempo att medelålders amatörer med begränsad speltid som en annan hinner glömma bort hälften av alla kontroller, menyer och möjligheter mellan varven. Någonstans på vägen förloras helt enkelt spelglädjen för mig.

Starfield är egentligen inget dåligt spel och jag är uppriktigt glad för alla er som finner nöje i det. Däremot är det mer än uppenbart att jag inte längre tillhör målgruppen. Lägger det på hyllan tillsammans med Horizon, God of War, och alla andra stora titlar jag prövat de senaste åren i tron om det just denna gång skulle bli annorlunda.

Nu blir det fullt fokus på indie och retro i stället. Blasphemous (1) ska klaras till 100% och System Shock är under genomspelning sakta men säkert. Tack och hej till modern AAA. Vi syns kanske någon gång i framtiden men högst sannolikt inte.

Gillar också retro väldigt mycket, spel där man får använda och träna på sina reflexer typ Nes / Snes platformsspel m.m, försökte ta mig igenom Skyrim men får alltid känslan av att det blir ett jobb, massa chores som man måste ta sig igenom och det ända jag fokuserar på och tänker är att kan det inte vara slut snart, Har väl lagt kanske 25-30 tim i Starfield men samma känsla börjar komma, hämta quest snabb åk till någon random värld, landa hämta pusselbiten och tillbaka till stugan, repeat, får se hur långt jag orkar innan det är locket på..

Permalänk
Medlem

Varför försöker man att truga sig igenom något man inte tycker är kul? Det är ett spel, inte arbete. Gör något annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Bara jag som tycker att spelet verkar "falla isär" mer och mer rent tekniskt ju längre man spelar? Hade i stort sett inga buggar, krascher eller annat de första 30 timmarna. Därefter har det dessvärre gått utför, har haft två krascher vid fast travel, att ladda in områden tycks bli segare och ibland med frysningar i själva laddningen. Har haft NPC's som antingen flyger iväg upp genom tak eller sakta faller genom golv, NPC's som vandrar iväg och "vibrerar" kraftigt när man försöker tala med dem osv.
Får alltmer känslan av att spelet hålls samman med tejp och diverse skruv man hittat i skrotlådan och att det när som helst kan braka samman.

Tänka sig, Starfield är precis som alla andra spel från Bethesda 😅

Den roligaste buggen jag har stött på än är att karaktärerna jag har med mig direkt efter vi passerat en air-lock springer så fort dom kan rakt in i en vägg.

Eller att en karaktär (utan att jag bett om det) har röven i mitt ansikte när jag lyfter med skeppet från en planet.
Glad att jag alltid har min hjälm på mig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.