SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Men det är väl 20% rabatt med koden på 2906Kr så 2325Kr?

Jopp såg det nu så redigerade mitt inlägg. Då var det ju ett bra erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Om jag slår på ublock så ser jag inte sponsrade artiklar på SweC.

Bra erbjudande för de som behöver en kortis-ssd

Jag använder Ghostery som inte verkar blockera sponsrade artiklar.

cookiepro.com
codigo.se
adnami.io
är begränsade, medans google är blockad.

Dold text
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Trevligt med julkalender. Tack SweC!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Men det är väl 20% rabatt med koden på 2906Kr så 2325Kr?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12740309

94:- besparing. Kanske inte något att hänga i granen

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12740309

94:- besparing. Kanske inte något att hänga i granen

Sajterna som tar 2400 har ingen länk ens. Så närmsta är väl 2600 för de flesta.

Permalänk
Medlem

Hmmmm...
2900 för 2 TB?
Jag köpte en 2TB KC3000 för 1300. Det är mig veterligen den snabbaste SSDn för mindre 50% av det så kallade erbjudandet. Nog vill jag att det skall matchas innan jag blir imponerad...

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmmm...
2900 för 2 TB?
Jag köpte en 2TB KC3000 för 1300. Det är mig veterligen den snabbaste SSDn för mindre 50% av det så kallade erbjudandet. Nog vill jag att det skall matchas innan jag blir imponerad...

Fast nu gällde erbjudandet en M-modell vars PCB är 5 cm kortare än traditionella M.2 2230 vilket gör den lämplig för riktigt kompakta system som t.ex. Steam Deck.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmmmm...
2900 för 2 TB?
Jag köpte en 2TB KC3000 för 1300. Det är mig veterligen den snabbaste SSDn för mindre 50% av det så kallade erbjudandet. Nog vill jag att det skall matchas innan jag blir imponerad...

Du missade rabattkoden, och som personen ovan skrev så är detta inte den vanliga 2280 modellen

Permalänk
Medlem

Var är dagens erbjudande då?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Var är dagens erbjudande då?

Tävling...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanari:

Var är dagens erbjudande då?

Dags att justera klockan efter Sweclockers server kanske?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Klockan är 12:35, jag har uppdaterat sidan, CTRL+F5, även öppnat den i incognito. Men "3 december" är fortfarande inte en länk. Har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Välkommen @petter_mattsson

Inte varje dag man ser ett nytt ansikte på redaktionen!

Permalänk
Medlem

En missad tävling är också en tävling.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Jcal:

Klockan är 12:35, jag har uppdaterat sidan, CTRL+F5, även öppnat den i incognito. Men "3 december" är fortfarande inte en länk. Har jag missat något?

Kolla i första hand på SweClockers framsida eftersom varje lucka publiceras som en vanlig nyhetsartikel. Det kan dröja en liten stund innan länken i tabellen inuti artikeln om julkalendern uppdateras eftersom detta måste göras manuellt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Titlen fick mig att tro att det var lego, fast någotmed star wars. Typ dödsstjärnan.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Det var ju passande, har kollat på Bowser ett tag till grabben, så det var ju bara att slå till med ett så pass bra erbjudande. Tackar!

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk

Riktigt bra erbjudande! Jag har velat köpa Bowser-settet länge, så det här passar perfekt! Tack så mycket!

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Titlen fick mig att tro att det var lego, fast någotmed star wars. Typ dödsstjärnan.

Det är ju lego? Bowser från mario som lego-set

Permalänk
Medlem

Grymt seriöst av Inet att ange BF-priset som ordinarie pris på Prime GX-1300.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Grymt seriöst av Inet att ange BF-priset som ordinarie pris på Prime GX-1300.

Lag på det sedan september förra året:

"Om ett företag anger att de sänkt priset på en vara ska de även ange det tidigare priset. Det tidigare pris som ska anges är det lägsta pris som företaget har haft på produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen. Prissänkningen ska alltså baseras på det tidigare lägsta priset. Har priset sänkts gradvis under de 30 dagarna ska det pris som gällde före den första prissänkningen anges. Om man sänkt priset på varor som lätt försämras eller kan bli för gamla behöver man inte ange tidigare pris."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Grymt seriöst av Inet att ange BF-priset som ordinarie pris på Prime GX-1300.

Sitter nu och inväntar en pingvinstångsleverans imorgon. Ligger en nätdel i samma låda (hoppas jag iaf).

Permalänk
Medlem

Väldigt bra pris på det nätagget, starkt jobbat Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Lag på det sedan september förra året:

"Om ett företag anger att de sänkt priset på en vara ska de även ange det tidigare priset. Det tidigare pris som ska anges är det lägsta pris som företaget har haft på produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen. Prissänkningen ska alltså baseras på det tidigare lägsta priset. Har priset sänkts gradvis under de 30 dagarna ska det pris som gällde före den första prissänkningen anges. Om man sänkt priset på varor som lätt försämras eller kan bli för gamla behöver man inte ange tidigare pris."

Okej, men Inet har ändå valt att presentera det som ordinarie pris och inte flaggat med ett "lägsta pris senaste 30-dagarna-pris"

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Okej, men Inet har ändå valt att presentera det som ordinarie pris och inte flaggat med ett "lägsta pris senaste 30-dagarna-pris"

Det är en tolkningsfråga. Det står inte "ordinarie pris" någonstans öht—det är du som tolkar det som sådant—utan är snarare enbart ett utstruket pris som indikerar vad produkten tidigare kostat som lägst. Om man vill tolka detta som "Ordinarie pris" eller som "Tidigare lägsta pris" är helt upp till var och en, men lagmässigt så är det just det sistnämnda som ska visas, så det torde vara den korrekta tolkningen här.

Sedan rent marknadsföringsmässigt så ser jag inte riktigt vad ditt problem är. Alla butiker vill väl att sina rabatter ska se så stora ut som möjligt för att locka till köp, och att visa BF priset i stället för ordinarie pris gör ju att rabatten ser sämre ut än den egentligen annars hade varit—och ändå är det ju fortfarande en imponerande prisnedsättning även jämfört med BF-priset.

Det hade varit bra mycket mer oseriöst ifall de inte följt rådande lagstiftning kring detta. Lagen är till för att göra prisjämförelser mer rättvisa, och för att förhindra att butiker bara ökar "ordinarie pris" för att sedan sätta en rabatt på det för att låtsas som att rabatten är mycket bättre än den egentligen är. Genom att jämföra med BF-priset så vet man alltså hur mycket man sparar även jämfört med om man handlat för 1-2 veckor sedan och inte bara jämfört med ett "ordinarie pris" som hos en oseriös butik kunde ha varit hur missvisande som helst.

Permalänk
Medlem

Blir lite nyfiken på vad folk har för system som kräver ett nätaggregat på 1300W. Möjligen om man har ett överklockat 4090 med överklockad i9 processor. Skulle hellre sett ett erbjudande med lite mer normala PSU:er, då hade det blivit ett köp direkt.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Igelkott:

Grymt seriöst av Inet att ange BF-priset som ordinarie pris på Prime GX-1300.

?????????????????

Det gör ju bara att rabatten ser lägre ut gentemot om det hade varit ordinarie pris innan BF, vad skulle Inet tjäna på att göra så menar du?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Blir lite nyfiken på vad folk har för system som kräver ett nätaggregat på 1300W. Möjligen om man har ett överklockat 4090 med överklockad i9 processor. Skulle hellre sett ett erbjudande med lite mer normala PSU:er, då hade det blivit ett köp direkt.

Själv räcker 700–800 W gott och väl i min dator, men har funderat på att byta ut PSU:n då fläkten är rätt så jobbig ibland då den tänder-släcker i typ 2-3 sekunder helt random (borde baseras på belastning, tror siffran var cirka 200 W), men ibland händer det under medium belastning men inte under högre belastning...

Denna på 1300 W anges vara tyst upp till 40% belastning, vilket då bör vara runt 500–550 W, så ett nätagg som går mycket tystare utan att kompromissa på effekten (samt som bör vara lite mer framtidssäkert med tanke på hur strömtörstiga vissa komponenter börjar bli) känns ju ändå ganska attraktivt IMO.

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte för mig. Länken går till https://btl.geeks.se/3T3ZWS5. Använder chrome och kommer till "This site can’t be reached".
Samma för någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan654:

Länken funkar inte för mig. Länken går till https://btl.geeks.se/3T3ZWS5. Använder chrome och kommer till "This site can’t be reached".
Samma för någon annan?

Var samma för mig i alla webbläsare och på tre olika datorer, körde via telefonen istället och då fungerade det utan problem. Misstänker att min telia-router blockerar länken av någon anledning.