Inet ofta försenad leverans?

Permalänk
Medlem

Inet ofta försenad leverans?

Hej.
Beställde en dator i komponenter, under black friday från inet. Såg att det var förseningar på nätagget "DeepCool Pk750D 750W" tills den 8/12 om jag inte minns fel. Ändrades till 11/12
På måndag fick jag ny information att den var försenad att den kommer in på onsdag 13/12
Såg idag att de hade försenad inleverans.
Startade en chatt med en, fick då informationen att de "kan ha fått in dem men ett mindre antal att täcka alla ordrar" samt att min order är uppdaterad till måndag nästa vecka 18/12.
Känns som de sålt för många, av dem och ej kan leverera i tid.
Fick att jag kunde byta till ett 650w men sa jag behöver minst ett 700w för bygget. Då kunde han inte göra nåt, åt det utan bad mig vänta minst 1 vecka till.
Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans"

Permalänk
Medlem

De har alltid levererat i tid i min erfarenhet.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med det, tvärt om brukar jag bli förvånad att prylarn kommer fram så snabbt.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet säger precis tvärt om, blir ofta förvånad över hur fort de skickar iväg paketet.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Tror aldrig att jag varit med om att Inet varit sena i leveransen om sakerna funnits i lager, eller ja förutom möjligen om man beställt något drop dom haft på stream som sålt slut deluxe.

Brukar snarare vara förvånad att sakerna packas på kvällar när jag beställer.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om. Tycker tvärtom det brukar vara snabb leverans.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Finns ju ändå inget Inet kan göra åt att leverantören inte levererar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns ju ändå inget Inet kan göra åt att leverantören inte levererar.

Nä, precis. Min allra första Inet beställning tog flera dagar längre än beräknat, men det var inte Inet's fel. Det var PostNord, paketet låg kvar på terminalen i Göteborg i flera dagar innan det skickades. Det har över lag gått riktigt snabbt att få grejerna från Inet.

Permalänk
Medlem

Beräknad leverans är ändå när de tror de får in produkten i lager vilket kan bli fel både i antalet de får samt när. Jag har varit med om samma sak att det står ett datum med det har blivit skjutit på i upp till en månad. Så beställer man saker de inte har i lager kan det tyvärr bli så men de kommer så oroa dig inte. ☺️ Annars är de grymt snabba på leveranser.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Är inte saker i lager utan det står förväntas i lager ett visst datum, så kan man få vänta ett tag och inte helt ovanligt så flyttas datumet fram. Är sakerna i lager så har jag aldrig haft problem. Vare sig med hemleverans dagen efter eller för avhämtning i butik

Permalänk
Medlem

Inet har alltid levererat snabbt till mig iaf, beställde en ny dator i delar runt black friday, fick allt dagen efter förutom chassit, de tog en tur till Danmark av nån anledning, men de var nog mer Postnords fel mer än Inet's. Annars har de varit supersnabb leverans.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Snabbaste leveransen bland återförsäljare så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Allt med Inet har gått fort för mig, ofantligt imponerad. Oavsett om det gäller packa ordern, leverans, kommunikation, retur så har allt gått snabbt och smidigt.

Permalänk
Rekordmedlem

Be om att få byta nätdel om du är stressad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Min senaste leverans från Inet sa att den skulle komma till Inet veckan efter att jag tog emot paketet, så inte heller här kan jag tycka att Inet ofta är sena

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans
Det här baserar du på en order?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Känns som de sålt för många, av dem och ej kan leverera i tid.

Där har du nog svaret, fick vänta ett tag på min ficklampa. Shyssta drops, eller hur?, då får man nog stå ut med lite längre leveranstid ibland...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans
Det här baserar du på en order?

TS kanske alltid beställer varor dom inte har i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

TS kanske alltid beställer varor dom inte har i lager

Möjligt...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag väntar också på prylar från Inet. Leveransdatumet har skjutits upp fem gånger än så länge. Lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Beställde från inet under black weekend (söndagen) och det kom redan på tisdagen, reagerar alltid på hur fort det går

Sist jag väntade på något från inet var när jag köpte ett RTX 3080 vid lansering och efter 3 veckor orkade jag inte vänta mer på det och avbröt min order.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Beställde och betalade en produkt 2 oktober som skulle levereras 11 oktober. Därefter har datumet skjutits gång på gång. Gick in idag och kollade och då har produkten utgått. Väldigt märkligt att man inte informerar om detta.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Här har många personer fel. Det beror ju på vad man beställer. Har varit med om det många gånger att inte saker är i lager . Sen att de flyttar fram datum hela tiden. Som den order jag har nu liggande. Beställde sakerna 2023-10-28 och i dag ska de vara inne. Kanske....... 17 dagar. Man får bara hålla Ingen och inte tänka på det så mycket.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk

Köpte en produkt som hade 20 dagars leveranstid för ett tag sen.

Nu står det i februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Beställde och betalade en produkt 2 oktober som skulle levereras 11 oktober. Därefter har datumet skjutits gång på gång. Gick in idag och kollade och då har produkten utgått. Väldigt märkligt att man inte informerar om detta.

Skrivet av SuperDuperKillen:

Köpte en produkt som hade 20 dagars leveranstid för ett tag sen.

Nu står det i februari.

Inet borde öppna ett skalbolag inom vården...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känns ofta när man beställer saker från Inet att de har "försenad leverans
Det här baserar du på en order?

Har hänt flera gånger nu. Därav tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reacha:

Har hänt flera gånger nu. Därav tråden.

Är nog bra om du lägger till den informationen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Här har många personer fel. Det beror ju på vad man beställer. Har varit med om det många gånger att inte saker är i lager . Sen att de flyttar fram datum hela tiden. Som den order jag har nu liggande. Beställde sakerna 2023-10-28 och i dag ska de vara inne. Kanske....... 17 dagar. Man får bara hålla Ingen och inte tänka på det så mycket.

<Uppladdad bildlänk>

47 dagar är det väl ändå?

Permalänk

startar en tråd för att dem inte kan leverera? kom igen alla vet att det är den värsta "veckan" på året för många som jobbar i den branchen och folk som delar ut post

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med Inet. Dock är de inte alltid billigast men jag föredrar att handla på Inet pga att de alltid har levererat i tid.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE