Muskampen 2025: Segraren korad!

Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Bränner igenom American Gods igen. Första säsongen är verkligen något helt annat. Brutal, otroligt intressant berättelse och bra manus. Önskar verkligen att de andra säsongerna höll samma höga nivå, men tyvärr är det ju inte så.

Permalänk
Medlem

Klar med första säsongen av The Umbrella Academy på Netflix. Inte ofta jag sträckkollar serier numera men den här fastande jag verkligen för. Ska bli kul att se resterande två säsonger. Fjärde ska komma i höst.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Snusfri

Nu kollat på de 4 första avsnitten av Fallout.

Är faktiskt en helt ok serie, vissa delar känns dock redigt "meh" som tex BoS, stämmer inte alls in hur de är i spelen imho.

Men överlag en tittbar serie, 6.5/10 byxvarma Nuka Colas.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Shogun (2024)

Välproducerad, även om de blå linserna stör lite. Snygg och välproducerad, men väldigt långsam. Jag finner mig tappa fokus titt som tätt. Plockar upp litegrann mot slutet, bara för att tappa igen.

6/10

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Råkade på denna serie:
Resident Alien.
https://www.imdb.com/title/tt8690918/

Jag brukar inte kolla på serier, men det här vart en stor överraskning
Vilket garv 😁

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Såg klart första säsongen av 3 Body Problem igår. Var på väg att lägga ned efter de första avsnitten, men när den ballade ur halvvägs igenom så ökade intresset. Så nu ser jag faktiskt fram emot säsong 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Råkade på denna serie:
Resident Alien.
https://www.imdb.com/title/tt8690918/

Jag brukar inte kolla på serier, men det här vart en stor överraskning
Vilket garv 😁

Kan bara hålla med 👍Tele2 har hela första och andra säsongen samt har även släppt några avsnitt av tredje säsongen

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Kan bara hålla med 👍Tele2 har hela första och andra säsongen samt har även släppt några avsnitt av tredje säsongen

Fick mail från Tele2 om denna serie, det var så jag hitta den.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Fick mail från Tele2 om denna serie, det var så jag hitta den.

Ok, finns även på Netflix men bara säsong 1 där.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Hedersmedlem

Har kollat på Smiling Friends med några polare de senaste dagarna.

Tre ord: Serien är GALEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nu kollat på de 4 första avsnitten av Fallout.

Är faktiskt en helt ok serie, vissa delar känns dock redigt "meh" som tex BoS, stämmer inte alls in hur de är i spelen imho.

Men överlag en tittbar serie, 6.5/10 byxvarma Nuka Colas.

Precis glott igenom hela första säsongen. Var också ganska skeptisk mot serien efter de fyra första avsnitten, men mot slutet blir den bättre. Kommer se nästa säsong.

Tyckte dock precis det motsatta, att serien om något var lite väl krystad när det kom till att försöka vara spelen. Inskohornade småreferenser precis överallt, och den där nästan fåniga överdrivenheten i våldsscener som är karakteriserande för spelen, men som kanske inte gör sig jättebra på vita duken exempelvis. Det hade varit bättre om man försökt låta serien stå på egna ben istället, men each to his own antar jag

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

The man in the highcastle

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det hade varit bättre om man försökt låta serien stå på egna ben istället, men each to his own antar jag

Men då hamnar man ju i samma fälla som alla filmer/serier som struntar i vad ursprungsmaterialet handlar om.
D.v.s. det blir bara namnet gemensamt.

Permalänk
Skrivet av Awsmkiid:

The man in the highcastle

En av mina favoriter, sjukt bra

Själv tittar vi igenom Dexter från säsong 1, snart klart med säsong 7.
Bättre än jag komihåg den.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Edin_II:

Har kollat på Smiling Friends med några polare de senaste dagarna.

Tre ord: Serien är GALEN

Smiling Friends är verkligen peak underhållning!

Skrivet av Swedishchef_90:

En av mina favoriter, sjukt bra

Själv tittar vi igenom Dexter från säsong 1, snart klart med säsong 7.
Bättre än jag komihåg den.

Började kolla igen nyligen också, men är bara några avsnitt in. De håller definitivt. Hur är de senare säsongerna nu? Vill minnas att det var en skvätt dissapoint.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av kaput:

Precis glott igenom hela första säsongen. Var också ganska skeptisk mot serien efter de fyra första avsnitten, men mot slutet blir den bättre. Kommer se nästa säsong.

Tyckte dock precis det motsatta, att serien om något var lite väl krystad när det kom till att försöka vara spelen. Inskohornade småreferenser precis överallt, och den där nästan fåniga överdrivenheten i våldsscener som är karakteriserande för spelen, men som kanske inte gör sig jättebra på vita duken exempelvis. Det hade varit bättre om man försökt låta serien stå på egna ben istället, men each to his own antar jag

Man tycker olika
För mig så har BoS fått sina nötter avklippta, de är betydligt mäktigare än vad som återges i serien.
När det kommer till den fåniga överdrivenheten så räddar det serien för mig många gånger faktiskt.

Det är saker som detta som räddar en serie/film som bygger på ett spel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Började kolla igen nyligen också, men är bara några avsnitt in. De håller definitivt. Hur är de senare säsongerna nu? Vill minnas att det var en skvätt dissapoint.

Min 18åring fick in mig på bojack och Bobs Burgers men just smiling friends klarade jag inte, är nog den tecknade stilen jag inte pallar. Men de två första är episka bägge två

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Man tycker olika
För mig så har BoS fått sina nötter avklippta, de är betydligt mäktigare än vad som återges i serien.
När det kommer till den fåniga överdrivenheten så räddar det serien för mig många gånger faktiskt.

Det är saker som detta som räddar en serie/film som bygger på ett spel.

Haha, ja, i frågan om smaken kan vi ju i alla fall vara överens. Eller så är det klassikern, att vi är ute efter samma sak, men lägger mer eller mindre vikt vid olika aspekter av det

Vettefan om jag tyckte BoS var så kass. Tycker väl mest det var de enskilda karaktärerna, dvs Maximus, Lord Vadfanhanhette, rekryterna, som var lite väl veka och inte riktigt passar in i min bild av BoS. Kollektivet som sådant var däremot helt okej. Kan ju vara en effekt de varit ute efter också, att visa att de enskilda bröderna inte är så badass som de vill verka.

Specifikt exempel angående att försöka vara spelet...

...lite mer originalitet än att ha en schäfer att svansa runt hela serien, för att sedan låta en karaktär lite slentrianmässigt ropa Dogmeat! efter den i sista avsnittet, som om inte alla redan fattat att det där är Dogmeat redan efter första scenen den syntes i, tycker jag de kunde uppbringat Typexempel på dassigt inskohornad grej från spelen.

Dold text
Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av TotalF:

Min 18åring fick in mig på bojack och Bobs Burgers men just smiling friends klarade jag inte, är nog den tecknade stilen jag inte pallar. Men de två första är episka bägge två

Haha, ja Smiling är verkligen lite utav en acquired taste.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Inte lika bra från typ säsong 5,men helt okej underhållning

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

The Tattooist of Auschwitz

Något mörk och aningen tung, särskilt om man som jag har en koppling till ämnet i fråga.
Men helt otroligt bra och välgjord med väl återspeglade karaktärer.
Är man intresserad av genren och ämnet så är den absolut sevärd.

https://www.imdb.com/title/tt9022422/

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

The Tattooist of Auschwitz

Något mörk och aningen tung, särskilt om man som jag har en koppling till ämnet i fråga.
Men helt otroligt bra och välgjord med väl återspeglade karaktärer.
Är man intresserad av genren och ämnet så är den absolut sevärd.

https://www.imdb.com/title/tt9022422/

Vart kan man se den ?

Permalänk
Medlem

Happy!
Riktigt bra serie. Tänkte er "John McClane" från die hard fast han är hög hela tiden

Permalänk

Dr Quinn

hade helt glömt bort hur fantastiskt bra denna serie är och hur man satt klistrad framför TVn som liten när ett nytt avsnitt började.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enviro:

Yee!

Permalänk
Medlem

Okej, Peaky Blinders är inte den senaste serie jag såg men förmodligen den bästa! Vill med det säga att det nu är bekräftat att det kommer komma en (avslutande?) film till serien!

https://www.moviezine.se/nyheter/peaky-blinders-filmen-blir-a...

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Såg dom 2 första episoderna av Star Wars : The Acolyte på Disney, tyckte dom ok så vi får se hur den fortsätter.

Permalänk

Äntligen sett färdigt på Lucifer. Började för några år sedan när den var ny, men sen blev det uppehåll fram till i vintras då jag började kolla på resten på luncherna på jobbet. Tog då de sista 4 säsongerna.
Det var högt och lågt i kvalitet mellan avsnitten, men i snitt helt OK.

Det var länge sedan man blev kär i en karaktär
Men Lesley-Ann Brandt a.k.a Mazekeen är oerhört sexig i sin roll som demon.

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Hedersmedlem

Såg klart första säsongen av The Bear igår och den var OTROLIG. Den fångar pressen och det höga tempot av att jobba i ett kök, som jag hört från så många andra som jobbar i branschen. Serien utmärker sig verkligen med det fantastiska skådespelet och det nästan fläckfria manuset. Dialogen är så fruktansvärt naturlig och leveransen från typ alla skådisar är perfekt.

Jag gillar också hur serien gör en liten spin på den typiska tråpen om en ung talang som lämnar en medioker miljö för att slå igenom bland tungviktare. Här är det tvärt om, där en erfaren kock lämnar michelinstjärnornas värld för att göra en fallerande restaurang till något stort.

4 av 5

Redan börjat på säsong 2 och ser fram emot att se mer!

Permalänk
Hedersmedlem

Kollade även på de första två avsnitten av The Acolyte och än så länge var det ganska... Meh