Microsoft Recall under lupp hos integritetsmyndighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det gör det säkert i några veckor, tills nästa "frivillga" uppdatering där dom slår på molnlagring "som backup" och därefter tar det väl några månader innan det sker någon analys av informationen i "molnet", allt givetvis för att bättre kunna rikta reklam till hjälpa användaren.

Många verkar vilja ha riktad reklam däremot, då de känner att den är mer relevant. Så att söka igenom all din info och sen skräddarsy reklamen vore i det fallet faktiskt att hjälpa användaren.

Jag ogillar däremot riktad, skräddarsydd reklam.

Permalänk
Medlem

Kräver än så länge en sådan där certifierad Co-Pilot PC som Swec skrev om nyligen.
https://www.sweclockers.com/nyhet/38857-microsoft-visar-upp-c...

Konceptet påminner om funktionen Timeline som fanns i Windows 10 men lades ner.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Dags att köpa en riktigt fet processor, så jag kan virtualisera 64 instanser av Windows och streama porr på skärmarna dygnet runt. Det kan MS ta skärmdumpar på.

Hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Många verkar vilja ha riktad reklam däremot, då de känner att den är mer relevant. Så att söka igenom all din info och sen skräddarsy reklamen vore i det fallet faktiskt att hjälpa användaren.

Knappast, åsiktsregistrering, intrång i privatlivet och ett jävla ofog är vad det är.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Jag använder windows primärt för spelande med kompisar.

Meeeen, om det går så långt som detta, så är det dags att installera Mint Linux igen, den har jag kört med i många år.

Permalänk
Medlem

Alla styrmedel trycks på befolkningen långsamt för att skapa acceptans med tiden och överförs automatiskt till nya generationer som växer upp med det.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

https://doublepulsar.com/recall-stealing-everything-youve-eve... är en rätt bra sammanställning av problemen och reder ut en del vilseledande uttalanden

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304