Ett litet inlägg. För närvarande vet jag inte om jag tycker det är schysst att rekommendera intel cpuer till folk som går i köptankar. Sweclockers publicerade för ett tag sedan en artikel om 13/14:e gen cpuer som inte fungerar som de ska:
https://www.sweclockers.com/nyhet/39204-intel-instabilitet-fa...
Många andra hårdvarusajter har publicerat mer djupgående artiklar och videoinslag om problematiken. Jag tycker t.ex att man bör titta på Level1Techs inslag där Wendel går igen felloggar från speltillverkare (speldatorer, utvecklingsdatorer, workstations och servrar som all kör 13/14:e gen och inte fungerar som de ska), han diskuterar även problemen med Ian Cutress i en video, kan ha varit på Ians kanal TechTechPotatao?, Gamers Nexus går också igenom problemen i en eller två videos, enligt de nämnda utgivarna (exklusive Sweclockers) finns det mycket som pekar på ett hårdvarufel som förrvärras över tid. Intel har än så länge valt att inte kommentera problembilden men enligt insider information jobbar de på det. Mao, det råder ovisshet om 13/14:e gen intel cpuer och deras stabilitet i vissa scenarier och tills problembilden är klarlagd tycker jag inte att intel är att rekommendera.