Permalänk
Medlem

Krashproblem CS 1.6

Hej,

Jag får inte mitt 1.6 att fungera. Spelade för några år sedan på Windows 10 utan problem. Nu kan jag bara starta spelet och högst spela några minuter innan det krashar. Har ominstallerat, tömt cstrike mappen och provat de olika versionerna som kom med "25 year anniversary" updaten. Kommer inte upp något meddelande vid krash.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se att det finns fortfarande folk som spelar gamla goa, hederliga Counter-Strike

Får du något felmeddelande, eller stängs bara spelet ner helt som om du hade stängt ner det själv?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Riktigt kul att se att det finns fortfarande folk som spelar gamla goa, hederliga Counter-Strike

Får du något felmeddelande, eller stängs bara spelet ner helt som om du hade stängt ner det själv?

Jadå servern goagubbar är fortfarande aktiv
Nej inget meddelande. Ibland stängs det bara ner och ibland "loopar" sig ljudet och jag kan inte röra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defnics:

Jadå servern goagubbar är fortfarande aktiv

Men vad trevligt Får se om jag kommer in någon gång. Har en skadad tumme som till synes vägrar läka och läkarna är helt häpna och vet inte vad de ska göra, men ska ge det ett försök Vad är adressen och porten ifall jag inte hittar servern i serverlistan?

Skrivet av defnics:

Nej inget meddelande. Ibland stängs det bara ner och ibland "loopar" sig ljudet och jag kan inte röra något.

Jättekonstigt. Har du testat att avinstallera grafikkortsdrivrutinerna, tagit bort alla rester med tillverkarens egna mjukvaror, och sen installerat drivrutinerna igen? Är det endast i Counter-Strike som det där problemet uppstår, eller är det även i andra spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Men vad trevligt Får se om jag kommer in någon gång. Har en skadad tumme som till synes vägrar läka och läkarna är helt häpna och vet inte vad de ska göra, men ska ge det ett försök Vad är adressen och porten ifall jag inte hittar servern i serverlistan?

Jättekonstigt. Har du testat att avinstallera grafikkortsdrivrutinerna, tagit bort alla rester med tillverkarens egna mjukvaror, och sen installerat drivrutinerna igen? Är det endast i Counter-Strike som det där problemet uppstår, eller är det även i andra spel?

192.121.44.44:27017

Nej har inte provat att rensa med tillverkarens mjukvara. Har dock uppdaterat drivrutiner och problemet kvarstår.
Jag spelar i stort sett bara CS2 och där har jag inga krashproblem. Inte heller vad jag kan minnas på något annat spel heller.
Grafikkortet är ett gammalt PowerColor Radeon RX 580 8GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defnics:

192.121.44.44:27017

Nej har inte provat att rensa med tillverkarens mjukvara. Har dock uppdaterat drivrutiner och problemet kvarstår.
Jag spelar i stort sett bara CS2 och där har jag inga krashproblem. Inte heller vad jag kan minnas på något annat spel heller.
Grafikkortet är ett gammalt PowerColor Radeon RX 580 8GB.

Tackar

Testa det och se om problemet löser sig då.

Nu kommer en "dum" fråga: har du satt grafikinställningarna till Software eller OpenGL i Counter-Strike?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Tackar

Testa det och se om problemet löser sig då.

Nu kommer en "dum" fråga: har du satt grafikinställningarna till Software eller OpenGL i Counter-Strike?

Opengl. Får testa det då. Tack för hjälpen. Återkom om ditt 1.6 lirar som det ska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av defnics:

Opengl. Får testa det då. Tack för hjälpen. Återkom om ditt 1.6 lirar som det ska!

Gör't Och inga problem.

Counter-Strike verkar fungera klockrent för min del, men jag är nu bannad från servern O.o Jag var själv på servern och gick runt i The Simpsons-huset. Valde till slut en ny karta (dustworld eller vad den nu igen heter) och när servern laddade hem banan och skulle läsa in allt, så blev jag bannad. Gjorde ingenting annat än att ta en skärmdump på en tavla på Marge.

Är den där servern en sådan server som bannar spelare bara som den själv vill?

Uppdatering 15:45. Blev bara temporär bannad, av någon konstig anledning.

För övrigt, vad för operativsystem använder du? Om det är Windows, när installerade du om det senast? Om det är Linux, håller du det rent och fint? Tänker på kraschen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Windows 10 Home 19045.4651
Hjälpte inte med nya drivrutiner. Har bytt SSD en gång men problem fanns innan dess också.