LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk

Brukar någon återförsäljare ha rea på större lego någon gång under hösten (ej Black Friday tänker jag då).

Går och väntar på att Concorden ska dyka* (...) i pris.

*Total pun intended.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Lekia har väl alltid 20% rabatt relativt listpris på större set

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Brukar någon återförsäljare ha rea på större lego någon gång under hösten (ej Black Friday tänker jag då).

*Total pun intended.

Håll utkik på Toyspace, köper i stort sett allt mitt därifrån och de har rea med jämna mellanrum på redan lågt pris.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Lekia har väl alltid 20% rabatt relativt listpris på större set

Även känt som deras ordinarie pris eftersom de alltid har 20% rabatt på set över 600kr...

Men till frågan, ja, det förekommer att set reas ut.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Toyspace har 20% på Friends och City just nu.

Permalänk
Medlem

Har införskaffat en massa Lego på sistone, både stora och små kit.
Småkiten införskaffades mest för jag ville ha karaktärerna som kom med hehe

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Sitter här och är lite butter, fortfarande besviken på Countachen. Den hade ju inte något som 911:an eller för den sakens skulle DMC'n hade. Kändes ju helt "platt" (och då menar jag inte formen). De där bakljusen. Ja...finns det nån bra mod (som även fixar skärmar osv), då kanske...kanske!

Nu har jag väl bara tittat på JangBricks recension, men jag förstår inte vad som är problemet. Och du kan ju inte jämföra med DeLorean då de är helt olika "lineups"..

Skrivet av Ostbullen:

Den här släpps om ett par dagar. Beroende på pris hos lokala Lekia så blir det kanske ett köp för nostalgins skull

https://www.lego.com/sv-se/product/great-deku-tree-2-in-1-770...

Vet inte om det är dålig tajmat, men tycker inte LEGO Zelda är det minsta attraktivt. 🫢
Framförallt när de gjorde en sådan Homerun med D&D och Jaws, och för den delen Fortnight och Overwatch om det ska jämföras med andra spel. (nu vart ju dock OW kommersiellt en flopp).
Men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nu har jag väl bara tittat på JangBricks recension, men jag förstår inte vad som är problemet. Och du kan ju inte jämföra med DeLorean då de är helt olika "lineups"..

Vet inte om det är dålig tajmat, men tycker inte LEGO Zelda är det minsta attraktivt. 🫢
Framförallt när de gjorde en sådan Homerun med D&D och Jaws, och för den delen Fortnight och Overwatch om det ska jämföras med andra spel. (nu vart ju dock OW kommersiellt en flopp).
Men men..

Ska jag vara helt ärligt så håller jag med litegranna. Tycker även att prislappen är lite saftig för vad man får. Synd egentligen då jag verkligen gillade sm64-setet men aja. Är mest för att oot ligger väldigt varmt om hjärtat

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Men men..

Jo, för mig är problemet att estetiken hos en Countach inte framgår i setet. Det är möjligt att det inte gick att lösa på bättre vis (?), men det förändrar inte min syn på det. Bakljusen är ju ett skämt, det är svårt att komma förbi det, men även frontpartiet känns märkligt med konstig vinkel. Kan jag ha uppskattat den mer i svart? (kan dölja vissa saker). Inte omöjligt. Nej, sen kan man inte jämföra...men det beror på, DMC'n är ju unik och udda, men om vi fortsätter att jämföra med 911:an så "har" den något som countachen inte fick som set. Vet inte vad det är.... Men jag blev besviken. Det borde ha kommit moddar som i vart fall fixar bakljusen "a la grotescue", som jag vill kalla dem. Jag ser INGET problem i närheten av detta hos 911:an. Sen kan man bygga om den till en Turbo eller vice versa, men det ä ju mer lyxen av att båda modellerna ser likadana ut i grunden: Hade det funnits fler modeller av Countachen så...eller vänta lite nu...det gör det ju! Kunde de inte gjort så man kunde moddat mellan den med vinge och den utan (samt vad som mer skiljde). Hade väl gått! Slänga med andra fälgar osv.... Man betalar rätt mycket för de här plastbitarna, och här tycker jag inte det är prisvärt helt enkelt.

Men det är jag...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti (+150/+800) // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Hittade manualen till min gamla borg (6090) och lyckades bygga ihop den komplett för nåt år sen. Tog ett bra tag att hitta alla bitar.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Hittade manualen till min gamla borg (6090) och lyckades bygga ihop den komplett för nåt år sen. Tog ett bra tag att hitta alla bitar.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt jag har själv 6078, men inte byggt den ännu då dottern lånar bitar

Sen har jag också
1752
6036
6044
6056
6009

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Tåg är en klassiker på höstlovet. Många timmar att bygga å sen många timmar att köra!
https://youtu.be/E4xHbVO3yjQ?feature=shared

Permalänk
Medlem

Hunnit bygga lite i sommar:

Mould King 19005 (Släpet finns i stash att bygga)

Pantasy Retro-PC

Reobrix Skidloader:

"Lite" som väntar på att byggas:

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

*Total pun intended.

Titta efter Alt-bricks ("Lepin") så kommer du hitta den till mycket bättre pris

Permalänk

En del utav legot :-)

Visa signatur

CPU: Intel 12700KF
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Phanteks NV7

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Vet du vilket år du köpt den? Hade en nästan exakt likadan när jag var mindre men känner inte riktigt igen det där blå taket nere på framsidan.

Permalänk
Inaktiv

Allting ligger i lådor, har inte plats att bygga i lägenheten

Har ca 40-50 kg original LEGO & från 90-talet & framåt, sen en hel del från Aliexpress som är "LEGO compatible", speciellt om man ska bygga en stor värld går det ju liksom på flera hundra tusen om man bara kör original-LEGO. Det mesta har varit bra kvalitet, bara kolla reviews på säljarna på Aliexpress innan man köper.

Köpte den här gamla butiksskylten på Tradera, en bra början! Håller på att designa hur lekrummet i villan ska se ut.

Permalänk
Skrivet av Ljugtomten:

Titta efter Alt-bricks ("Lepin") så kommer du hitta den till mycket bättre pris

Neeee....just Concorde tror jag inte jag hittar. Har du en länk isf?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Neeee....just Concorde tror jag inte jag hittar. Har du en länk isf?

https://www.blockbrickworld.com/product/military/80318-airbus...

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-10318.html

Permalänk
Medlem

Denna blir ett givet köp - 76328 The Classic TV Series Batmobile!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på att Deku Tree ska dyka upp på posten, ser ut att bli på tisdag.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Sjukt taggad på att Deku Tree ska dyka upp på posten, ser ut att bli på tisdag.

Den såg riktigt fin ut i lego store(MoS) dock är jag inget zelda fan då jag aldigt ägt Nintendo

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av Matjon:

<Uppladdad bildlänk>

SKAPARE!!! Hade denna som Corgi Leksaksbil för ungefär tusen år sedan! Klassiker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Snyggt! Vet du vilket år du köpt den? Hade en nästan exakt likadan när jag var mindre men känner inte riktigt igen det där blå taket nere på framsidan.

Fick den julen 95 eller 96! Har allt kvar inkl. manual men boxen slängdes.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Har inte byggt lego sen jag var liten, men snubblade över lion's knight castle som jag definitivt planerar att köpa och är redan sugen på mer. Däremot verkar det fortfarande finnas väldigt lite av omtyckta teman som rymd/castle/pirate vilket är trist.

Är det någon som har handlat från bricklinks designer program? Gillar verkligen forest stronghold, men har lite frågor.
Är priserna på sidan med VAT? Skeppas dom från EU/utanför? Verkar också vara en viss FOMO att setten säljer slut snabbt (ändå tillverkas upp till 30k sets). Säljs verkligen 30k sets för upp till 4000:- på någon timme eller har tidigare rundor varit mycket mindre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hur mycket har du spenderat på LightMyBricks? hahha

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Skrivet av Sebskiii:

Hur mycket har du spenderat på LightMyBricks? hahha

LightMyBricks är fruktansvärt överprisat, det mesta är faktiskt från Lighttailing/Brixmax och köpte när det är rea, annars blir det mycket pengar

Visa signatur

CPU: Intel 12700KF
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Phanteks NV7

Permalänk

Tack! Försöker bara förstå vad det är för märke, och om det är mkt sämre än lego (som i lättare, bitar, sämre passform osv). Helst vill jag ju har Lego som i Lego, men ja...kan vara alternativ på dessa dyrare modeller dock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Matjon:

<Uppladdad bildlänk>

Vad kommer den att kosta, tro? Nu står jag plötsligt mellan den och Concorden. (om jag inte går "snål-in" på den sistnämnda och all in på Batmobilen).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Vad kommer den att kosta, tro? Nu står jag plötsligt mellan den och Concorden. (om jag inte går "snål-in" på den sistnämnda och all in på Batmobilen).

£129.99
Brukar bli runt 1790:- +/-200

Visa signatur