Permalänk
Medlem

24" skärm eller TV till garagegymmet?

Behöver en skärm eller tv för att distrahera mig när mil avläggs på löpbandet.
Löpbandet står mot väggen och tillåter endast en 24" skärm.

Nu är jag lite osäker på vad man ska köpa.

Kommer framförallt titta på Netflix, Prime, MAX, Youtube, SVTplay.
Ljud kommer köras via Bluetooth lurar men vill även ha möjlighet att ha ljud via högtalare.

Finns det smidiga lösningar för att köra ut bild från telefon till skärm?

För och nackdelar mellan att ha en 24" smart tv vs 24 skärm där jag streamer via telefon?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Bildexpert 📺

En skärm är en skärm. Den omvandlar en bildsignal till ljus och sällan så mycket mer. De funktioner du efterfrågar finns sällan i en skärm eftersom tanken är att hantera funktionerna via källan, likt en dator.

En TV (i dess modern form) är ett multifunktionellt nav som ska fungera fristående så det är förmodligen det du söker. En TV kan ha det mesta du frågar efter inbyggt men inte nödvändigtvis allt. Utbudet av 24-tums TV eller liknande storlekar är begränsat till främst lågpris/OEM-produkter så du behöver vara beredd på att vissa saker inte fungera exakt som du hoppas.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Billigaste/bästa alternativet är antagligen en billig 24" skärm med hdmi & 1080p (Möjligtvis begagnad?) & sedan bara kopplat in en chromecast.
Connectat chromecasten via bluetooth till lurarna & off you go.
Nackdelen är ju dock att högtalarna är sämre & i vissa fall inte finns överhuvudtaget.
Går att köpa nytt, 1080p 24" + en chromecast för ca 2100kr totalt.

Att köpa en tv i den storleken är ofta som Laxpudding säger lågpris modeller och kan med största sannolikhet resultera i att själva streaming upplevelsen känns betydligt mera seg/problematisk än med exempelvis en chromecast.
(Samt att de flesta TV apparater i den storlek brukar ha lägre upplösning)
Tv apparaterna med streaming möjligheter & 24" ligger på runt 3000kr.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | XFX 7900 XTX | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Massdrop HD 58x's | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Moddat GMMK Pro