Nu kan du förboka Iphone 16

Permalänk
Medlem

Apple vill ju att man ska köpa Pro modellen och gillar man inte 60hz så får man köpa Pro och man får ett något större batteri,valfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Vad är det som gör det så mkt bättre?
Nu har jag en XR med LCD, aldrig haft OLED, men är 60hz OLED sämre än LCD?
Har inga som helst problem med displayen på min XR, funkar utmärkt IMO.

På en OLED -skärm så är det svarta helt svart, medan på en LCD så är alltid lite lite ljusläckage. Jag har en iPad M1 11 tum och 12,9tum. Den större har en miniled-skärm och den gamla har en lcd, men båda kör promotion 120Hz. Sen har jag en iPhone SE 2020 och det gör ont att titta på den. Allt går skitsegt och den enda fördelen man har är att skärmtiden sänks.

För de allra flesta som aldrig kört en OLED eller 120 HZ så funkar det utmärkt. Det är först när man byter mellan som man ser skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Större skärm är väl en överdrift, det är väl till den grad att det inte är ett argument till att man väljer att köpa telefonen, pga den lilla "ökningen". Det är ju endast någon med koll som lär märka den lilla skillnaden.

Ca 5% större, inte så lite tycker jag. Sen köper jag väl inte telefonen bara för det men det är ändå trevligt att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad är status på Apple Intelligence i sverige? Känns inte värt att byta förrän det är släppt?

Kommer inte till EU i år och på obestämd tid tills EU och Apple kommer överens. Att köpa iPhone 16 nu känns meningslöst. Då hela grejen med iphone 16 är just Apple AI och när det släpps i EU är det dags för iphone 17?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Kommer inte till EU i år och på obestämd tid tills EU och Apple kommer överens. Att köpa iPhone 16 nu känns meningslöst. Då hela grejen med iphone 16 är just Apple AI och när det släpps i EU är det dags för iphone 17?

Nja, beror väl ändå helt på vad man sitter med i dagsläget. Har man lyckats hänga kvar vid en iPhone 8, XR eller liknande så är en iPhone 16 en rätt ordentlig uppgradering oavsett AI eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Nja, beror väl ändå helt på vad man sitter med i dagsläget. Har man lyckats hänga kvar vid en iPhone 8, XR eller liknande så är en iPhone 16 en rätt ordentlig uppgradering oavsett AI eller ej.

Själv lockas jag mest av två bättre kameror på iPhone 16 Pro jfm tidigare. 48MP på vidvinkel samt 5x zoom med 12MP.

Videofunktionen har också förbättrats betydligt från 4K@60fps till 4K@120fps i ProRes.

För de som inte haft 15 Pro tidigare, så är även direktinspelning till extern SSD en trevlig nyhet.