Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Hittade något spexigt på lokala second hand-stället.

JVC CD-1635 Mark II.

Permalänk
Medlem

Mer cbd-olja, väldigt nöjd med hur bra man somnar/sover på den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skäggig legend

Det blev en iPhone 16 PRO Max 256gb Titan som kom med posten.

Inser nu att jag alltid saknat storleken som var på min iPhone 6 Plus.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

AirPods 4 med ANC. Tänkte var bra komplement till mina stora Sony wh1000-xm3.
Förvånad av hur bra ANCn är. Tar inte lika mycket ljud, speciellt i kontorsmiljön som mina sony. Där går klick av tangentbord röster i avstånd och annat sånt igenom mer än man vill med högre brus. Men var speciellt på stan de shockade mig hur bra de var.
Skönt att inte behöva ha på sig de stora lurarna hela tiden så bästa ANC och även batteritiden var inte lika kritiskt.

Största besvikelsen var vind avvikelse. Sony har ett mode för vindavvikelse som i princip man måste vara i storm för att den ska bli störande. Där räckte det med att gå i korridor för att det skulle höras vindbrus i luren. Samt skillnaden i adaptive vs transparancy är minimal om icke existerande än så länge.

Men overall väldigt nöjd. Finns inga andra i denna klassen än med bra ANC (galaxy buds ska vara rätt kassa vad jag hört i jämförelse) utan silicon spetsar eller liknande.

Minuspoäng för min låda vad skuffad. Elgiganten gick in dem typ en timme innan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Köpte en ny sadel till barntransporten. Som balsam för rumpan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte en ny sadel till barntransporten. Som balsam för rumpan.

Rockbros från Amazon? Köpte själv 2 st förra året och kan bara instämma 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Ny värmepump, dyraste burken jag köpt

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Köpte ett gäng ESP32 som ska pulas lite med, förhoppningsvis motorstyrning för elcykel framöver.
Fick tag i en gratis tvättmaskin idag som jag plockade motorn ur, och tillsammans med den fick jag även en rätt schysst robotdammsugare som visat sig fungera hyggligt efter rengöring och fix.

Lite senare blir det någon form av transformator tror jag, om jag inte lindar min egen för ändamålet.

Permalänk
Medlem

2 saker ungefär samtidigt.

https://www.webhallen.com/se/product/363719-TP-link-Archer-BE...
Sänkte ms från 37-30 i LoL. Dvs skalade den av ca 7ms i hemnätet. Ligger konstant på 1-3ms just nu lokalt.

XC70 2016 classic summum d4 awd, hint var står bilen? BSR trimmad från 181 till 282hk.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

<Uppladdad bildlänk>

Ny värmepump, dyraste burken jag köpt

Ser ut som den jag byt till för några år sedan då våran behövde bytas efter 16år.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Årets impulsköp, tack vare @Murgatroyd

Har ärligt talat inte någon jätteanvändning av den, men det kliade tydligen för mycket i fingrarna 😀

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Favoritmusen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

2 saker ungefär samtidigt.

https://www.webhallen.com/se/product/363719-TP-link-Archer-BE...
Sänkte ms från 37-30 i LoL. Dvs skalade den av ca 7ms i hemnätet. Ligger konstant på 1-3ms just nu lokalt.
<Uppladdad bildlänk>

XC70 2016 classic summum d4 awd, hint var står bilen? BSR trimmad från 181 till 282hk.
<Uppladdad bildlänk>

+/- ett par decimeter kanske?

För att inte bli helt OffTopic fick jag hem ett par nya pedaler till landsvägshojen idag

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

<Uppladdad bildlänk> +/- ett par decimeter kanske?

För att inte bli helt OffTopic fick jag hem ett par nya pedaler till landsvägshojen idag
<Uppladdad bildlänk>

Hihi, helt rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bambulab P1S+AMS(ej monterad när bilden togs). Fantastisk!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Köpte ett spel igår sjukt kul om man bara vill latja runt, även bra för samlar addicts

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av shugge:

Rockbros från Amazon? Köpte själv 2 st förra året och kan bara instämma 🙂

Jajemen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

<Uppladdad bildlänk>

Köpte ett spel igår sjukt kul om man bara vill latja runt öven bra för samlar addicts

Sjukt skoj, har 23h so far. Spelar det på mitt steam deck med bepinex mods.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte fyra fotogenlampor då lokala båttillbehörsbutiken hade dessa till bra höstpris. Kommer behålla två och ge två till mamma som inte fick någon födelsedagspresent tidigare i våras då jag inte hittade något bra. Var på jakt efter en batteridriven sekatör men tyckte de som fanns antingen var för klumpiga eller för dyra. Men nu blir det dessa istället. Blir kalas i päronens växthus/uterum

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ramen 50x70 köpte jag på IKEA och bilden 50x70 storlek köpte jag från Aliexpress

Visa signatur

🖥 ᴀᴍᴅ ʀʏᴢᴇɴ 3600 | ᴍꜱɪ ʙ350ɪ | ɴᴠɪᴅɪᴀ ʀᴛx 2070 | ᴋɪɴɢꜱᴛᴏɴ 16ɢʙ | 🖴 ᴄᴏʀꜱɪᴀʀ ᴍ2 512ɢʙ | 🖴 ᴡᴅ1ᴛʙ 2x ʀᴀɪᴅ |🔌ꜱᴇᴀꜱᴏɴɪᴄ 750ᴡ | 👾 ᴡɪɴᴅᴏᴡꜱ 11 ᴘʀᴏ |
🖥️ ᴀᴏᴄ 32" 2ᴋ 75ʜᴢ | ⌨️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴏʀɴᴀᴛᴀ ᴠ3 x | 🖱️ ʀᴀᴢᴇʀ ᴅᴇᴀᴛʜᴀᴅᴅᴇʀ | 🔊 ᴇᴅɪꜰɪᴇʀ ʀ1000ᴛ4 |
📱 ɢᴏᴏɢʟᴇ ᴘɪxᴇʟ 7ᴀ | 🎧ᴀᴘᴘʟᴇ ᴇᴀʀᴘᴏᴅ | 🎮 ᴘᴄ-xʙᴏx 360 | 🕹️ ᴛʜʀᴜꜱᴛᴍᴀꜱᴛᴇʀ |

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Nu när både SweC- och FZ-musmattorna blivit slitna i kanterna pga musen blev det köp av en ny större musmatta.

Jag har diggat Mionix i många år. Hade tidigare deras tangentbord, headset och mus (Naos 8200).

De har nya ting på gång och en av dessa hoppas jag är en trådlös 8200. Då står musmattan redo för den!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kul sammanträffande med bilden på förstasidan...Senaste inköpet jag gjorde som inte var mat var just en cykel! Samt lite saker som hjälm osv men cykeln är ju det signifikanta så fokus på den.

Dels för att ha till och från jobbet men också för att kunna cykla lite i skogen, minst någon gång i veckan har det blivit sedan jag köpte den i augusti 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Det blev äntligen en så när som på grafikkortet en helt ny dator:

Komponentlista:
Fractal Design Torrent Svart
Corsair RM1200x Shift / 1000W / 80+ GOLD
AMD Ryzen 9 7900X3D / 12 Cores / 24 Threads / 4.4 Ghz
Noctua NH-D15 chromax.black
ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be
ASUS TUF RTX 3080
WD Black SN850X 1TB Gen 4
WD BLACK SN850X 4TB NVMe SSD Gaming

Det var väldigt kul att bygga igen, var ett tag sedan, och jag vågade mig på AMD den här gången. När jag bygger så bygger jag för att det ska hålla ett tag, och jag insåg när jag såg vad exempelvis nya Flight Simulator rekommenderar att jag inte överdrev alldeles vansinnigt.

Tänkte först köra på 7800X3D, men prisskillnaden var så minimal att det inte var så mycket att fundera på. Fractal Design Torrent är ett helt underbart chassi och jag köpte en extra PWM-fläkt som drar ut luften baktill, alla fläktar i chassit är kopplade på den inkluderade PWM-kontrollern och styrs via programmet Fan Control i Win11, ett program jag varmt rekommenderar.

Jag var lite petig med moderkort, för jag ville ha ett kort som är framtidssäkert, så ett krav var att det skulle finnas PCIe 5.0 på minst en PCIe-plats samt M.2, vilket detta kort har. Jag har ännu ingen gen 5 M.2-SSD, så jag kommer komplettera med det framöver, den platsen är således tom än så länge.

Noctua-kylaren var liite större än jag tänkt mig, men oj vad den är bra. Så jag klagar inte.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

<Uppladdad bildlänk>

Bambulab P1S+AMS(ej monterad när bilden togs). Fantastisk!

Hur självgående är en sån där? Jag har en 5 år gammal printer som kräver.. för mycket underhåll.
Kan en sån där bara tugga på utan att man måste reparera/trimma/fixa med den?

Permalänk
Medlem

9 verktygslådor i Julas "module box"-serie för att få lite ordning på verktygen här hemma.
Känns som bra kvalitet, dessa tillverkas av QBrick system. Alternativ till t.ex. Milwaukee Packout eller Stanley Pro-stack men till ett pris som var lättare att motivera när det var 40% rea + 2 st 100kr kuponger

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Hur självgående är en sån där? Jag har en 5 år gammal printer som kräver.. för mycket underhåll.
Kan en sån där bara tugga på utan att man måste reparera/trimma/fixa med den?

Gå med i dom svenska FB grupperna för den skrivaren.

Det är generellt inget problem. Den tuggar på och fugnerar jämt.
Du behöver inte göra nåt och blir det fel så är det du som har gjort något och inte skrivaren.

P1S är helt klart den populäraste skrivaren just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Köpte fyra fotogenlampor då lokala båttillbehörsbutiken hade dessa till bra höstpris. Kommer behålla två och ge två till mamma som inte fick någon födelsedagspresent tidigare i våras då jag inte hittade något bra. Var på jakt efter en batteridriven sekatör men tyckte de som fanns antingen var för klumpiga eller för dyra. Men nu blir det dessa istället. Blir kalas i päronens växthus/uterum

<Uppladdad bildlänk>

Tänkte direkt på denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=u-CeA29bFiY

Finns många billiga nu för tide, såg en under 800kr:
https://www.amazon.se/XIAZIR-batteribesk%C3%A4rningssax-reser...

Oklart om det ens är nära samma, men liknande finns från många märken

Permalänk
Moderator
Medlem

Man har tyvärr återigen missat att beskriva vad som gäller här i tråden när den pushas på framsidan.

Här visar vi upp, med egna bilder, våra senaste inköp.
Inte exempelvis endast text om vad man köpt, inte endast produktbilder etc.

Se gärna första inlägget (eller rubriken).

*Tråd rensad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Wooting

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt moderkort, datorn dog förra veckan och efter en del felsökning så var moderkortet konstaterat dött. Amazon hade inget ASRock moderkort inne i lager så fick bli ett annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3