Hitta och jämför elbilar i Sverige med ny sida

Permalänk
Melding Plague

Hitta och jämför elbilar i Sverige med ny sida

På Automatos kan du få fram pris, recensioner och ungefärliga skatteförmåner på elbilar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det första man möts av på sidan är att de ljuger: de påstår att de värdesätter ens integritet, men ger ingen möjlighet att inte bli spårad. Tack och hej.

Fixat och förtydligat av representant för sidan. Bra gjort!

Problemet åtgärdat.
Permalänk
Medlem

En artikel som känns som en annons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Det första man möts av på sidan är att de ljuger: de påstår att de värdesätter ens integritet, men ger ingen möjlighet att inte bli spårad. Tack och hej.

Skumt, är det ens lagligt enligt GDPR?

Permalänk
Medlem

Elbilar..

Återkom när dom har elektronik som håller över tid så andrahandsmarknaden kan blomstra.
Samma gäller deras batterier. Det är rent för tidigt i utvecklingen att satsa på elbilar i stor skala.
Lycka till att släcka en batteribrand.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Elbilar..

Återkom när dom har elektronik som håller över tid så andrahandsmarknaden kan blomstra.
Samma gäller deras batterier. Det är rent för tidigt i utvecklingen att satsa på elbilar i stor skala.

Ja det ska bli intressant att se hur marknaden reagerar när Tesla än en gång misslyckas med att leverera Robotaxi imorgon...

Permalänk
Sötast

Anser det vara för lite info på varje bild/"bil-knapp" samt filterna lär vara buggade.

Väljer först prisrange, sedan ändrar jag acceleration. När acceleration ändrats så ändras prisrangen tillbaka.
Ändrar då prisrange tillbaka och acceleration ändras då.

Kan inte sortera på ett vettigt vis.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att jag hade surfat till SweC, varför satsar de på sådana här artiklar?
(Är det dold sponsring så är det klart obra.)

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Det är bara funktionskakor så som sparade filterinställningar eller sortering, texten är lite otydlig.

Permalänk
Medlem

Tack, men finns där inte ICE-bilar så är jag inte intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Jag som trodde att jag hade surfat till SweC, varför satsar de på sådana här artiklar?

Eller så stöttar de sina kollegor i branschen? Det är ju en nyhet om en nyttig site för vissa...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Eller så stöttar de sina kollegor i branschen? Det är ju en nyhet om en nyttig site för vissa...

En sida för bakverk kan vara nyttig för vissa också.
Men tror inte de flesta surfar in här för att eventuellt få en nyhet om det, lika lite som att folk letar elbilar här.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Möjligen att det är en nyhet om en ny typ av hemsida och hemsidor är väl datorrelaterade antar jag.
Lite långsökt kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Men tror inte de flesta surfar in här för att eventuellt få en nyhet om det, lika lite som att folk letar elbilar här.

Absolut men bakverk har inget med Teknik, IT eller mjukvara att göra, det har elbilar.

Förutom att många här letar el-bil, det finns flera trådar varav flera aktiva trådar om elbilar samt att det finns en stor del av teknikintresserade som är el-bils intresserade! Bara för du inte är det, betyder inte att någon annan inte är

Skrivet av ronnylov:

Möjligen att det är en nyhet om en ny typ av hemsida och hemsidor är väl datorrelaterade antar jag.
Lite långsökt kanske.

Varit såna artiklar sedan innan, funnits artiklar om nya Gaming sidor eller vad andra sidor har gjort etc etc...:
Tex från FZ:
https://www.sweclockers.com/nyhet/38409-fz-listar-de-30-basta...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Raevbur:

Det är bara funktionskakor så som sparade filterinställningar eller sortering, texten är lite otydlig.

Då räcker det ju å andra sidan att ha en separat informationssida om vad dessa gör, så slipper man lägga en nagbar över halva webbsidan för mobilanvändare…

https://gdpr.eu/cookies/

Permalänk
Medlem

Jag letade direkt efter märkning av sponsrat inlägg för detta passar varken in eller känns speciellt revolutionerande att skriva om på SweClockers.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Tycker sidan är intressant! Jag går i hustankar, och kommer behöva köpa bil någon gång i framtiden. Det blir definitivt el, och en sådan här sida kan mycket väl komma till hjälp.

§1
Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Otippat att en tråd om elbilar skulle spåra ur (igen) kan ni inte bara ge tusan i att kommentera om ni är så otroligt ointresserade av det?!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Kul att se att el-bilar verkligen är i en prisklass för sig.

Permalänk
Medlem

Elbilar har väl kul teknik? Kul med info om nystartad sida, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Elbilar..

Haha Tänk att elbilshatarna dröjde ända till tredje inlägget, fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Elbilar..

Renault Scenic har en lösning för det faktiskt med ett system som gör att brandkåren kan koppla slang till bilen och fylla upp batteriet för att få bort problemet med att branden spontant återuppstår efter släckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Ja det ska bli intressant att se hur marknaden reagerar när Tesla än en gång misslyckas med att leverera Robotaxi imorgon...

De kanske kompenserar det med att papperslansera en lite mindre, billigare model Y för att kompensera ett börsras. "One more thing..."

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Lite sakligt kritisk mot siten som sådan.

Varför i hela fridensnamn är acceleration en del i kriterierna som bilarna får poäng ifrån? Varför vägs det lika tungt som räckvidd, bagageutrymme och laddnings effekt? Det är nog det absolut dummaste sättet jag någonsin hört talas om för att objektivt bedöma bilar mot varandra? Acceleration spelar ju absolut noll roll för 95% av bilköpare, och de 5% som bryr sig gör det för att dom tycker bilar är kul och behöver inte ett poängsystem för att välja bil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tycker sidan är intressant! Jag går i hustankar, och kommer behöva köpa bil någon gång i framtiden. Det blir definitivt el, och en sådan här sida kan mycket väl komma till hjälp.

Precis, sluta lyssna på alla haters. Bor i centralt belägen villa, laddning på 11kw vid kåken. Så otroligt smidigt och enkelt att jag aldrig mer vill ha en fossilbil som står på tomten och lämnar skidmarks av olja på uppfarten. Så klart har elbilarna sina nackdelar men mycket är bra om man har rätt förutsättningar.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Skulle bara vilja flika in att denna tråden har 24K inlägg och 2 miljoner visningar och top 10 till o med top5? största tråden på SweC

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1595626-elbilar-traden...

Så eventuellt är det ett skapligt stort ämne på SweC även om du inte följer det..

Edit: Elbilar är ev 3:e största tråden på Swec vad jag hittar finns det bara 2 större trådar på swec...

Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!
Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Feber / Automatos

Hej! Roger här från Automatos. Har ändrat den nu. Vi sparar noll personliga saker just nu eftersom vi inte har annonser och använder ett bra statistikverktyg. Så tänkte inte så mycket på det utan la bara in den där. Har ändrat och förtydligat! Tack för feedback!

Permalänk
Skrivet av rogeraberg:

Hej! Roger här från Automatos. Har ändrat den nu. Vi sparar noll personliga saker just nu eftersom vi inte har annonser och använder ett bra statistikverktyg. Så tänkte inte så mycket på det utan la bara in den där. Har ändrat och förtydligat! Tack för feedback!

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Elbilar..

Enligt siffror från Folksam är bränder i bränsledrivna bilar 66 gånger vanligare än i elbilar. Men det är viktigt att notera att ett elbatteri är svårt att släcka när det väl brinner förstås!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe