Permalänk
Medlem

EPoX 4PDA2+ V2.0

http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=172&page=1&action=re...

Läs och njut!... blir lätt mitt nästa köp!

Permalänk
Medlem

Det verkar ganska fint, jag skulle hellre vänta på 4PCA3+ 2.0 istället. En annan sak är att gubben som testade inte verkar vara någon höjdare på överklockning... En bra överklockning är när det går stabilt och på en vettig vcore. Inte halvstabilt och 1,725V vcore som verkar vara fallet för den här.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Well.. även solen har sina fläckar =>

btw; vad är den stora skillnaden mellan 4PDA2+ och 4PCA3+... förutom att dem har olika typer av chip :X

--
Supports Performance Acceleration Technology TURBO mode for highest possible performance

4PCA3+ ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL

btw; vad är den stora skillnaden mellan 4PDA2+ och 4PCA3+... förutom att dem har olika typer av chip :X

4PDA2+ HPT372 (Raid 2 kanaler)
4PCA3+ HPT374 (Raid 4 kanaler)

Är det som jag på rak arm kan säga skiljer, förutom chipset, hinner tyvärr inte kolla mera just nu (sitter på jobbet)

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

4PCA3+ har visst PAT med =/

Permalänk
Medlem

PAT finns ju på 4PDA2+ också, men det är ju inte det officiella PAT. Jag skulle mest vilja ha 4PCA3+ för raid-kanalerna.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk

budget versionen 4pdai ska tydligen ha bättre presterande spänningskontroller. som ger högre OC. Den har bara 2 dimm platser men om man inte vill ha massa krism krams så är det nog ett vettigt val.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos