Netflix-användare streamar två timmar om dagen

Permalänk
Melding Plague

Netflix-användare streamar två timmar om dagen

Mer än varannan ny Netflix-prenumerant valde reklamabonnemanget under tredje kvartalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Rookie numbers ju.

Permalänk
Medlem

"Hur många timmar lägger du på filmer och serier på streamingtjänster?"
Noll, har inte Netflix eller tjänster som Netflix.

Men jag har youtube premium och kollar nog I snitt 4-5 timmar om dagen, en del "bakgrundsbrus" i varierande grader, kollar nog alltid minst 1,5 timme till kvällsmaten och sen 2 timmar sovdags.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Här är det snarare två timmar i veckan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Går i perioder, gäller ju att hitta något man vill se på också men om man väl gör det så kollar man ju i sträck typ, då blir det runt 12timmar per dag kanske....

Permalänk
Medlem

En timma per dag max, kollar mest på Twitch.

Permalänk
Medlem

Har inte haft netflix sen 2019, deras utbud vart så jäkla kasst att det var poänglöst att ha kvar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Här är det snarare två timmar i veckan.

Ungefär så. Har ändå gjort mig av med andra video streaming tjänster. Har inte tid.

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag Netflix men YouTube det ligger ofta på i bakgrunden, som hittills bara idag 3 timmar och kan säkert lägga på 10 till men frågan är då hur många av dessa timmar är effektiv tid.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Några timmar i veckan blir det nog...med barnprogram.

Finns ju ingenting på Netflix längre? De producerar ju bara eget skräp numera.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Haft Netflix sedan 7 år tillbaka. Idag ser jag 1 timme i månaden. Om ens det.
Jag har bränt mig på så många serier där de hypas, för att 3-4 avsnitt senare eller en hel säsong senare falla ner som garbage.
Vet inte varför jag har Netflix om jag ska vara ärlig.
Youtube har tagit över mitt streamande i stort, där kan jag lära mig något iaf.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Haft Netflix sedan 7 år tillbaka. Idag ser jag 1 timme i månaden. Om ens det.
Jag har bränt mig på så många serier där de hypas, för att 3-4 avsnitt senare eller en hel säsong senare falla ner som garbage.
Vet inte varför jag har Netflix om jag ska vara ärlig.
Youtube har tagit över mitt streamande i stort, där kan jag lära mig något iaf.

Ta bort Netflix då och spara några hundralappar om året

Permalänk
Medlem

Stämmer nog rätt väl här. Det går i perioder såklart men barnen ser en timme ish på barn tv och det på två olika skärmar så det ser, antagligen, ut som två timmar i Netflix statistik. Håller med andra talare här att barn utbudet är bra och anledningen att vi har det kvar. Vuxen innehållet har absolut guldkorn men också mycket tvivelaktigt och ren dynga med.

Permalänk
Medlem

Noll, har sen många år slutat titta på filmer och serier och ännu fler år tillbaka slutat se på TV. Det finns för många spel och för lite tid att slösa på sådant.
Hade frågan varit hur många timmar jag spelar per vecka så är det oroväckande många timmar.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk

Människors hjärnor blir långsamt friterade i ett bad av digital underhållning.

Permalänk
Medlem

"Deras breda utbud av filmer å serier". Rent Bullshit när det gäller svenska Netflix, en massa ”tantfilmer/serier". Säkert bättre utbud i USA.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Till investerare och dylikt är det givetvis användbart skryt med ”streamade timmar” eftersom ingen direkt funderar över hur det tillgår.

Ger personligen inte så mycket för denna form av data eftersom inställningen ”kontinuerlig uppspelning” eller motsvarande är satt som standard på flera streamingtjänster.

Alla som är 30+ vet att när man sitter skönt med full mage efter dagens göromål - men i synnerhet veckans - och börjar titta på någonting, så händer det att ett par tre avsnitt rullat eller att en helt annan film än den man påbörjade är vad som spelas när man vaknar. Det har ingenting att göra med kvalité etc.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Kollar en hel del på Netflix, tycker utbudet är grymt bra. Men det är kanske för det passar min smak av utbud också.
Enda film/serie streaming tjänst jag kan tänka mig betala för i nuläget sett till utbud.

Resten ses på Plex.
Använder mest netflix för jag snyltar på annans abonnemang dock.

Blir väl 3-4h om dagen minst på netflix/plex. Inte alltid aktivt tittande dock.

Permalänk
Medlem

Startade precis Netflix å fick detta meddelade "Just nu har vi problem med att komma åt dessa titlar. Försök igen senare"

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Startade precis Netflix å fick detta meddelade "Just nu har vi problem med att komma åt dessa titlar. Försök igen senare"

Samma här Bevisligen en galant tjänst

Permalänk
Medlem

Har noll streaming tjänster här i stugan nu för tiden. Måste ju ha femtiotolv olika tjänster för att se allt på det viset... Speciellt Netflix var ju riktigt dåligt sista åren.
Nä, man seglar sju haven (I Minecraft..) nu istället och sparar en massa pengar, tid och krångel.
Och Youtube kör man adblock och andra appar för att slippa betala för skiten.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Vi lämnde Netflix efter många års kontodelning, men sen var det inte värt. Runt 1 timme om dagen kanske det blev i snitt. Mest barnprogram på helgerna, men en och annan lite mer påkostad film då och då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Två timmar om dagen? Herregudars. Det var mer än vad jag trodde.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Två timmar om dagen? Herregudars. Det var mer än vad jag trodde.

Många gör nog som mig. Man har X antal olika datormaskiner, dessa har X antal saker igång. Det kan vara så att någon har igång filmer på netflex utan att för dens skull se på dem.
Jag planerar att gå över till ljudböcker istället med lite samma stil.

Ett problem med många tjänster tycker jag sedan är att kostnaden för små och storbrukare är detsamma. Så är det på busskort, gym och filmtjänster. Skillnaden mellan dem är att de första är låsta till en individ, medans filmtjänster är låsta till en familj som vissa missbrukar. Så skillnaden på hur mycket man använder tjänsten kan vara extrem, när det i vissa fall kan vara 10st personer som delar på dem.

*edit*
Det jag vill är att filmtjänsterna ska öppna upp för småförbrukarna. Jag tror dock de flesta tillhör just denna grupp, då de snabbt har sett allt det gamla som tjänsten har. Och det går väldigt trögt för att det ska komma något nytt.
Disney är en sådan tjänst. Det finns skitmånga grymma filmer som man har sett och ej vill se om. Nya storfilmer, är det 1st per år? Det går att diskutera.

Permalänk
Medlem

Själv är man nöjd om man lyckas med konststycket 60 minuter utan att tumma på sömntiden.

Man befinner sig i olika stadier i livet helt klart.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shipoopi:

<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem

Kan väl erkänna att det blir mer än 2 timmar om man kan hitta några vettig serier/filmer (men det är sällsynt). Föredrar hellre att glo på några bra Blu ray filmer. Sist var det Twister (4K/Atmos).

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ta bort Netflix då och spara några hundralappar om året

Hundralappar? Abonnemanget med full HD (1080p) kostar 149 kr i månaden vilket blir nästan 1800kr per år. Tokdyrt. Om du vill ha 4K blir det 2400kr per år.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Streamar nog mer än 2 timmar dagligen men aktivt tittande är nog en halvtimme

Visa signatur

En ny signatur