Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Det byter definitivt motiv, filmen är ett ihopklipp. Beskrivningen säger:

"Original RAW footage found of the Turkey UFO seen by dozens of residents between 2007 and 2009 in Kumburgaz, Turkey. The objects were witnessed over the sea and filmed from the beach."

Men det var dumt av mig att lägga upp den videon inser jag. Det är bättre att fokusera på t.ex. videor filmade av stridspiloter istället om man vill ha riktiga bevis. Sorry, my bad.

Edit:
Jag menar inte att Kumburgaz-videorna finns i högre upplösning utan de som filmades av stridspiloter.

--

Jag har sagt det förut i tråden, men om man vill ha det klart bästa caset som finns just nu så är det USS Nimitz från 2004. På video, radar, och med massor av vittnen och under en längre tid.

Tydligare bild på föremålet i del 3. Vad det än är så är det iallafall ingen potatis.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Tydligare bild på föremålet i del 3. Vad det än är så är det iallafall ingen potatis.

https://www.youtube.com/watch?v=tysuz2OTO3k&t=0s

Fascinerande hur stilla ”farkosten” står och hur oexalterad den/de som filmar verkar vara.
Hade jag sett en utomjordisk farkost hade jag pratat i videon och beskrivit det jag ser.

Att lyckas zooma in på det avståndet är också imponerande.

Men de är väl så vana att filma ”farkoster” att det är vardagsmat.

Sedan är det förundrande att fiskaren som är med på bild inte gör någon som helst notis av ”farkosten/farkosterna”.
Hade jag filmat detta hade jag ropat till folk i närheten för att begrunda det tillsammans.

Men igen, det är väl så vanligt förekommande för dem?

I sista klippet, står man och filmar i ett släckt badrum med duschen igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Man undrar ju vad ni som inte har ett öppet sinne för möjligheten av liv i universum har att göra i den här tråden. Går att jämföra med vad alla Linux lovers har att göra i alla Windows trådar. Det är ju knappast så att ni tillför något i ämnet.

Du menar att Windows-lovers försöker få Linux-lovers att visa bevis på att Linux faktiskt finns?

Eller menar du att Linux-lovers i Windows-trådar påstår att deras filmklipp på Windows är filmade med en potatis?

Eller hur anser du jämförelsen mellan Linux och Windows är relevant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Det byter definitivt motiv, filmen är ett ihopklipp. Beskrivningen säger:

"Original RAW footage found of the Turkey UFO seen by dozens of residents between 2007 and 2009 in Kumburgaz, Turkey. The objects were witnessed over the sea and filmed from the beach."

Men det var dumt av mig att lägga upp den videon inser jag. Det är bättre att fokusera på t.ex. videor filmade av stridspiloter istället om man vill ha riktiga bevis. Sorry, my bad.

Edit:
Jag menar inte att Kumburgaz-videorna finns i högre upplösning utan de som filmades av stridspiloter.

--

Jag har sagt det förut i tråden, men om man vill ha det klart bästa caset som finns just nu så är det USS Nimitz från 2004. På video, radar, och med massor av vittnen och under en längre tid.

Är grundtanken alltså att hundratals olika raser av aliens med helt olika typer av farkoster och sätt att ta sig fram har oberoende av varandra råkat hamna på jorden och fångats på film? Känns som att inget fall någonsin har samma farkost fångats på video på mer än ett ställe, det tyder på lokala avvikelser som inte har med utomjordiska ursprung att göra

Det finns många helt naturliga begränsningar i kameror och atmosfäriska egenheter som kan skapa dessa skeva bilder

Känns som att occams rakblad borde funderas över ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Tydligare bild på föremålet i del 3.

I den videosekvensen syns samma sak som i den förra, men med tidsstämpel 4 juli och återigen 31 augusti, så det är nåt stationärt som är delvis dolt av nåt, exempelvis ett moskétak eller annat kupoltak av plåt som månskenet blänker mot, några hus bort, så nederdelen skyms av en annan byggnad, häck, mur osv. Därför filmas det bara nattetid fastän det under perioden maj-augusti borde funnits åtminstone något tillfälle att gå dit och filma det dagtid, men då vore det väl inte intressant längre, då skulle det inte kunna spridas som ufobevis.

De vertikalt speglade ljusen utmed horisonten kallas fata morgana, ett väderoptiskt fenomen, och ljusen härrör mest troligt från fiskefartyg. Den vita pricken kan vara venus eller mars, de är lätta att se, de flesta som skådar natthimlen tror det är ljusstarka stjärnor.

Citat:

Man undrar ju vad ni som inte har ett öppet sinne för möjligheten av liv i universum har att göra i den här tråden.

Jag är själv av åsikten att det ganska säkert finns liv där ute, förmodligen lite här&var, och även intelligent liv. De som intresserar sig för rymden känner t.ex igen mitt nick här, medan de som inte bryr sig inte har en aning om vad det är.

"Ufo" är ett intressant ämne, därav jag kikar in här emellanåt, men tyvärr går det så gott som alltid över till en religiös nivå där "jag vill tro, är övertygad, vill frälsa andra och varje blurrigt foto av en navkapsel kastad från hustaket är bekräftelser på att utomjordiska varelser är bland oss, allt vi inte kan förklara är aliens".

Det går i stark kontrast till de som är intresserade av samma ämne men på ett vetenskapligt sätt, som lätt ser igenom och viftar bort den religiösa nivån, bort med alla navkapslar, reflektioner av skrivbordslampor, fåglar, eldflugor, linsblänk, välkända väderfenomen osv. In med mer logik, kritiskt tänkande, vad gör just den här bilden till en utomjordisk farkost? Motivera, förklara varför det inte kan vara nåt som hör planeten till, varför är just detta något som tillverkats av varelser bortom vår planet och hur kan vi vara så säkra på det? Har det fotograferats av flera av varandra oberoende personer på olika ställen, i olika vinklar? Finns det samstämmiga rapporter från mer seriöst håll som t.ex väderlekstjänsten, observatorier, någon vetenskaplig institution?

Permalänk
Medlem

Tydligen inte bara Felix Herngren som är intresserad av UFOn, utan även Agneta Sjödin. Hon har en YouTube-kanal som heter MindGap som handlar om UFOn. Hittade den igår.

Har inte hunnit lyssna/se på några episoder ännu, men lyssnade just klart på presentationen på Bokmässan i Göteborg:

Det verkar som att de är pålästa och grävt rejält i ämnet.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Tydligen inte bara Felix Herngren som är intresserad av UFOn, utan även Agneta Sjödin.

Dom är väl båda två exempel på människor som hoppar på oavsett vad det nu är som håller dom relevanta och "säljer".

Agneta Sjödins kanal var 3 månader gammal...

Åtminstone någon av dom kommer väl inom kort göra något med AI.

Permalänk
Medlem

"The House Oversight Committee released its list of witnesses for a Nov. 13, 2024 hearing on UAP: Exposing the Truth. The witnesses are former counter-intel officer Lue Elizondo, Rear Admiral Tim Gallaudet (U.S. Navy Ret.), former NASA official Michael Gold, and journalist Michael Shellenberger."

"The hearing will be jointly conducted by the Oversight subcommittees on Cybersecurity and National Security, chaired respectively by Reps. Nancy Mace (R-SC) and Glenn Grothman (R-WI)."

13 November, 17:30 kan man se detta live på följande länk:

Min gissning att Lue Elizondo skulle vara med var rätt. Alla fyra kommer bli intressanta att höra på.

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem

Måste ses! Det händer underliga saker på Skinwalker Ranch, som har upptäckts med hjälp av avancerad teknisk utrustning. Inget hokus pokus etc. Kolla hela klippet!

Laser Space Cannon Reveals Shocking Image | The Secret of Skinwalker Ranch (S5)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Äh detta med UFO kommer dö ut snart. Nu kan vem som helst skapa UFO-filmer med hjälp av AI så det kommer bli omöjligt att veta vad som är observerat på riktigt och vad som är konstgjort.
Lika bra att lägga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Måste ses! Det händer underliga saker på Skinwalker Ranch, som har upptäckts med hjälp av avancerad teknisk utrustning. Inget hokus pokus etc. Kolla hela klippet!

https://www.youtube.com/watch?v=pLM788Ngy3Y

Det avsnittet är ju typ halvår gammalt och finns många förklaringar över ”fenomenet”.

Hela Skinwalker ranch är ju bara en stor komedishow.
Bara älskar detta inlägg med kommentarer till en av deras ”oförklarliga fenomen” 🤣
https://x.com/MiddleOfMayhem/status/1791844275069866468

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Det avsnittet är ju typ halvår gammalt och finns många förklaringar över ”fenomenet”.

Hela Skinwalker ranch är ju bara en stor komedishow.
Bara älskar detta inlägg med kommentarer till en av deras ”oförklarliga fenomen” 🤣
https://x.com/MiddleOfMayhem/status/1791844275069866468

Följer programmet på History HD och det här avsnittet säsong fem avsnitt sju visades på Tele2Play igår måndag 11 November, så det är nytt för mig!
Vad gäller att det är "stor komedishow" håller jag inte alls med om. Har sett alla avsnitt från säsong ett till säsong fem, avsnitt 7. De som utreder händelserna/fenomenen påstår inte att det finns UFO:n där, däremot så konstaterar de att det finns något på ranchen som ingen ännu kan förklara vad det är för något, det gäller dig med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Varför flyger de inte bara upp en drönare bredvid strålen och kollar närmare, eller för den delen gör samma test dagtid?

Om det faktiskt fanns ett osynligt UFO strax ovanför allas huvuden skulle de nog bli lite mer förvånade och rädda än de var. Bokstavligen några meter från något som aldrig tidigare bevisats…

Nej då går de och lägger sig för att klippa ihop avsnittet sen… snark!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Följer programmet på History HD och det här avsnittet säsong fem avsnitt sju visades på Tele2Play igår måndag 11 November, så det är nytt för mig!
Vad gäller att det är "stor komedishow" håller jag inte alls med om. Har sett alla avsnitt från säsong ett till säsong fem, avsnitt 7. De som utreder händelserna/fenomenen påstår inte att det finns UFO:n där, däremot så konstaterar de att det finns något på ranchen som ingen ännu kan förklara vad det är för något, det gäller dig med.

Och för att försöka trigga detta konformade ”fenomen” så…. Skjuter man upp raketer…!???

Och ideligen blir de jätteförvånade över ”oförklarliga fenomen”.

Men de kan ändå beräkna exakt vilka nätter som ”fenomenet” kommer uppenbaras.
Ändå lyckas de aldrig filma/fota/mäta något extraordinärt som inte har en metereologisk eller teknisk förklaring.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Vilket dravel lol

Skrivet av sp1k3n:

https://www.youtube.com/watch?v=tysuz2OTO3k&t=0s

Du har rätt, det är 4 potatisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför flyger de inte bara upp en drönare bredvid strålen och kollar närmare, eller för den delen gör samma test dagtid?

Om det faktiskt fanns ett osynligt UFO strax ovanför allas huvuden skulle de nog bli lite mer förvånade och rädda än de var. Bokstavligen några meter från något som aldrig tidigare bevisats…

Skrivet av Otori:

Och för att försöka trigga detta konformade ”fenomen” så…. Skjuter man upp raketer…!???

Ändå lyckas de aldrig filma/fota/mäta något extraordinärt som inte har en metereologisk eller teknisk förklaring.

Skrivet av tcntad:

Vilket dravel lol

Det är tur för mänskligheten att inte alla är så trångsynta som ni tycks vara, annars skulle det nog vara ute med mänskligheten och utvecklingen skulle stå stilla, eller i värsta fall gå bakåt, som t.ex. alla klimatförnekare där Trump är ett skräckexempel. Tur det finns andra som har ett öppet sinne för att allt är möjligt, tills motsatsen bevisats. Jag kan inte se att ni har bevisat något med era påståenden om fenomenen där. Ni är knappast bättre på att uttala er om vad de vetenskapliga undersökningarna leder till än de som utför dem där på plats och som är just experter på sina avancerade utrustningar och då menar jag de som kommer dit från olika företag och som har åratals erfarenhet av sina mätningar och instrument. Alla amatörer verkar tro att de är experter. Bättre låta de som kan sin sak sköta undersökningen på ett vetenskapligt sätt än att amatörer ska komma med massa ovetenskapliga gissningar om vad som sker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilket dravel lol

Det är inte fel att ha lite fantasi men ser man potatisar flyga omkring i skyn får man nog tänka efter lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Saken är den att det är ju det de försöker få svar på. Det här är något som ingen nånsin har upptäckt tidigare, så till dess fortsätter man med de vetenskapliga undersökningarna för att eventuellt finna en förklaring. Tror varken det ena eller andra, har bara ett öppet sinne, till skillnad från vissa andra.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Det är tur för mänskligheten att inte alla är så trångsynta som ni tycks vara, annars skulle det nog vara ute med mänskligheten och utvecklingen skulle stå stilla, eller i värsta fall gå bakåt, som t.ex. alla klimatförnekare där Trump är ett skräckexempel. Tur det finns andra som har ett öppet sinne för att allt är möjligt, tills motsatsen bevisats. Jag kan inte se att ni har bevisat något med era påståenden om fenomenen där. Ni är knappast bättre på att uttala er om vad de vetenskapliga undersökningarna leder till än de som utför dem där på plats och som är just experter på sina avancerade utrustningar och då menar jag de som kommer dit från olika företag och som har åratals erfarenhet av sina mätningar och instrument. Alla amatörer verkar tro att de är experter. Bättre låta de som kan sin sak sköta undersökningen på ett vetenskapligt sätt än att amatörer ska komma med massa ovetenskapliga gissningar om vad som sker.

Så varför lajvar du expert och var är dina bevis för att videon filmad med 4 potatisar faktiskt visar en utomjordisk farkost?
Amatörer är exakt vad de är, de nötterna på "skinwalker ranch"

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De har flugit upp dit med helikopter flera gånger och med ett litet flygplan och släppt ned mätinstrument som visar felaktiga GPS-data på både höjd och koordinater. Hur ska de kunna se något som är osynligt för blotta ögat samtidigt som instrumenten visar att något finns där. Teorin hittills är att det finns en portal där som leder någonstans och det har man filmat ett flertal gånger. Följer man serien så kan man själv se att det kommer något UAP både in och ut från föremålet och även in och ut ur Mesan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Så varför lajvar du expert och var är dina bevis för att videon filmad med 4 potatisar faktiskt visar en utomjordisk farkost?
Amatörer är exakt vad de är, de nötterna på "skinwalker ranch"

Suck!

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Kom igen nu, presentera bevisen. Om du kan förstås eller är det en sån där "det är bara googla så hittar du"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Skrivet av sp1k3n:

Saken är den att det är ju det de försöker få svar på. Det här är något som ingen nånsin har upptäckt tidigare, så till dess fortsätter man med de vetenskapliga undersökningarna för att eventuellt finna en förklaring. Tror varken det ena eller andra, har bara ett öppet sinne, till skillnad från vissa andra.

Skrivet av sp1k3n:

De har flugit upp dit med helikopter flera gånger och med ett litet flygplan och släppt ned mätinstrument som visar felaktiga GPS-data på både höjd och koordinater. Hur ska de kunna se något som är osynligt för blotta ögat samtidigt som instrumenten visar att något finns där. Teorin hittills är att det finns en portal där som leder någonstans och det har man filmat ett flertal gånger. Följer man serien så kan man själv se att det kommer något UAP både in och ut från föremålet och även in och ut ur Mesan.

Om du söker lite så finns det en flertal video där både amatörer och experter förklarar vad det faktiskt är man ser, eller hur man valt att filma från specifika vinklar för att få det se ut på vissa sätt.
Eller vilken typ av filter som applicerats på linsen.

Att stå och avfyra raketer och stå som fån och uttrycka ”wow, ser ni, den avviker från banan, det är något oförklarligt som får den att inte flyga rakt”…

Tittade du på x-länken jag klistrade in?

Skulle vilja påstå att det är bra för mänskligheten att det bara är en promille av världens befolkning som köper allt nonsens och tror på tomtarna med fyrverkeripjäser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kom igen nu, presentera bevisen. Om du kan förstås eller är det en sån där "det är bara googla så hittar du"?

Varför inbillar du dig att jag har bevis och på vad? Det är ju det man försöker komma fram till, så du får ha lite tålamod medans man fortsätter att söka svar på det. Att det är mer eller mindre amatörer, förutom Travis Taylor Ph.D då, men övriga som utför experiment där är absolut inte några amatörer, vilket ni verkar ha missat, men så blir det väl när man bara ser några korta klipp utan att ha följt med serien i sin helhet och då tar väl fantasin om potatisar och liknande över som förklaringar när hjärnan inte räcker till när den försöker hitta ett svar på oförklarliga fenomen.

Travis Taylor Ph.D
Education
Taylor earned a B.S. in electrical engineering from Auburn University in 1991, before going on to study at University of Alabama, Huntsville where he earned a MS in physics in 1994, a PhD in optical science and engineering in 1999, and a MSE in mechanical and aerospace engineering in 2001. He then completed a MS in astronomy in 2004 at the University of Western Sydney before earning a second PhD from University of Alabama, Huntsville in aerospace engineering in 2012.[3][4][5]

Career
By 2006, Taylor had worked on various programs for the United States Department of Defense and NASA for over sixteen years.[3] He has researched several advanced propulsion concepts, very large space telescopes, space-based beamed energy systems, high-energy lasers,[6] and next generation space launch concepts.[3] Taylor has also been involved with Human intelligence (HUMINT),[7] Imagery intelligence (IMINT),[8] Signals intelligence (SIGINT)[9] and Measurement and signature intelligence (MASINT)[8] concept studies.[3]

Taylor was the chief scientist on the Unidentified Aerial Phenomena Task Force (UAPTF).[10] He is also a Principal Research Scientist at Radiance Technologies.[11]

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Varför inbillar du dig att jag har bevis och på vad? Det är ju det man försöker komma fram till, så du får ha lite tålamod medans man fortsätter att söka svar på det. Att det är mer eller mindre amatörer, förutom Travis Taylor Ph.D då, men övriga som utför experiment där är absolut inte några amatörer, vilket ni verkar ha missat, men så blir det väl när man bara ser några korta klipp utan att ha följt med serien i sin helhet och då tar väl fantasin om potatisar och liknande över som förklaringar när hjärnan inte räcker till när den försöker hitta ett svar på oförklarliga fenomen.

Travis Taylor Ph.D
Education
Taylor earned a B.S. in electrical engineering from Auburn University in 1991, before going on to study at University of Alabama, Huntsville where he earned a MS in physics in 1994, a PhD in optical science and engineering in 1999, and a MSE in mechanical and aerospace engineering in 2001. He then completed a MS in astronomy in 2004 at the University of Western Sydney before earning a second PhD from University of Alabama, Huntsville in aerospace engineering in 2012.[3][4][5]

Career
By 2006, Taylor had worked on various programs for the United States Department of Defense and NASA for over sixteen years.[3] He has researched several advanced propulsion concepts, very large space telescopes, space-based beamed energy systems, high-energy lasers,[6] and next generation space launch concepts.[3] Taylor has also been involved with Human intelligence (HUMINT),[7] Imagery intelligence (IMINT),[8] Signals intelligence (SIGINT)[9] and Measurement and signature intelligence (MASINT)[8] concept studies.[3]

Taylor was the chief scientist on the Unidentified Aerial Phenomena Task Force (UAPTF).[10] He is also a Principal Research Scientist at Radiance Technologies.[11]

Det är inte oförklarligt att exempelvis en eller två raketer avviker, det händer varje nyår. Man kommer inte heller hitta bevis för att det är utomjordingar.
Jag har börjat tittat på "realityserien" faktiskt, ser inget av värde eller forskning än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är inte oförklarligt att exempelvis en eller två raketer avviker, det händer varje nyår. Man kommer inte heller hitta bevis för att det är utomjordingar.
Jag har börjat tittat på "realityserien" faktiskt, ser inget av värde eller forskning än.

Inte så konstigt om man har förutfattade meningar som blockerar en från att se i ett vidare perspektiv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Om du söker lite så finns det en flertal video där både amatörer och experter förklarar vad det faktiskt är man ser, eller hur man valt att filma från specifika vinklar för att få det se ut på vissa sätt.
Eller vilken typ av filter som applicerats på linsen.

Att stå och avfyra raketer och stå som fån och uttrycka ”wow, ser ni, den avviker från banan, det är något oförklarligt som får den att inte flyga rakt”…

Tittade du på x-länken jag klistrade in?

Skulle vilja påstå att det är bra för mänskligheten att det bara är en promille av världens befolkning som köper allt nonsens och tror på tomtarna med fyrverkeripjäser.

Har dessa "experter" varit där på plats och utfört experimenten själva så de har förstahandsinformation av insamlade data?
X håller jag mig borta från, för mycket nonsens där, men passar dig tydligen. Verkar passa dig att hålla till där istället för i den här tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har visst inte förstått at det är just bevis man försöker samla in, efter vad återstår att se, istället för att döma ut något som ännu inte är klarlagt. Är du en sån som skjuter först och frågar sen?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Inte så konstigt om man har förutfattade meningar som blockerar en från att se i ett vidare perspektiv.

Serien har alltså 5 säsonger/4 år men inga bevis har presenterats än, låter inte det lite märkligt?
Av alla observationer som gjorts genom tiderna har man fortfarande inga faktiska bevis på utomjordingar. De bevis man har är alltid riktigt gryniga och filmade i värdelös upplösning.

Vaför är extremt många enbart koncentrerade till USA? Större delen i Europa är koncentrerade till UK men resten av världen verkar tom i princip: https://nuforc.org/map/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Serien har alltså 5 säsonger/4 år men inga bevis har presenterats än, låter inte det lite märkligt?
Av alla observationer som gjorts genom tiderna har man fortfarande inga faktiska bevis på utomjordingar. De bevis man har är alltid riktigt gryniga och filmade i värdelös upplösning.

Vaför är extremt många enbart koncentrerade till USA? Större delen i Europa är koncentrerade till UK men resten av världen verkar tom i princip: https://nuforc.org/map/

Mänskligheten har sökt efter svar på om det finns annat liv i universum sedan lång tid tillbaka och ännu har man inte hittat svar på det. Fem år av undersökningar på Skinwalker Ranch är en ganska kort tid ur ett vetenskapligt perspektiv när man inte vet vad man letar efter/eventuellt kommer att hitta.

Visa signatur