Permalänk
Medlem

...på tal om utomjordingars anatomi är jag övertygad om att "de grå" som är så omtalade främst i USA är ett påhitt. Ni vet ju hur stor plats våra ögon tar inne i vår skalle. Enligt illustrationerna av de grå har de extremt stora ögon. Om de är uppbyggda på liknande sätt som våra ögon, vilket man kan utgå från, skulle det ju knappt finnas någon plats kvar för en hjärna inne i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det kan vara felpostat i flat earth-tråden?

Visste inte ens att en sådan fanns, men tycker något liknande inlägg skulle passa perfekt där med

Folk får såklart tro på tomtar och troll också om de vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duck Dodgers:

Finns UFOn? Ja, men det handlar inte om utomjordingar utan om väderballonger, astronomiska fenomen, satelliter samt testflygningar av militära flygplan och drönare. Tror man på utomjordingar tillhör man säkerligen skaran som också tror på Bibeln och att det finns en gud, när det var överklassen som skapade den för att kunna styra underklassen.

Tror dom flesta experter idag inom vetenskapen tror på utomjordingar, frågan är bara om dom någonsin varit här, och om det finns intelligenta varelser som människor.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Såg det här inlägget på Reddit igår och tyckte det var spännande: https://www.reddit.com/r/aliens/comments/1flzg0p/hello_everyo...

Handlar om varför det på 60-talet var sån hets om att komma fram först till månen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Såg det här inlägget på Reddit igår och tyckte det var spännande: https://www.reddit.com/r/aliens/comments/1flzg0p/hello_everyo...

Handlar om varför det på 60-talet var sån hets om att komma fram först till månen.

Får tacka för dagens ordentliga skrattattack 🤣

Det mest spännande angående inlägget, är att jag så gärna skulle vilja se trådstartaren sitta och garva åt alla stolpskott som köper det med hull och hår.

Jösses!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tror dom flesta experter idag inom vetenskapen tror på utomjordingar, frågan är bara om dom någonsin varit här, och om det finns intelligenta varelser som människor.

Nu blandar du ihop liv på andra planeter och utomjordingar tror jag. De flesta vetenskapsmän tror att liv kan finnas på andra planeter, men utomjordingar? Då skulle jag vilja ha lite källor till vilka som tror på det för det är nytt för mig att det är allmäna tron inom vetenskapen.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

skulle vilja se trådstartaren sitta och garva åt alla stolpskott som köper det med hull och hår.

Här har du lite fler stolpskott som jag garvar åt:

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem

Massa påståenden utan att någon som helst bevis kunnat presenteras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nu blandar du ihop liv på andra planeter och utomjordingar tror jag. De flesta vetenskapsmän tror att liv kan finnas på andra planeter, men utomjordingar? Då skulle jag vilja ha lite källor till vilka som tror på det för det är nytt för mig att det är allmäna tron inom vetenskapen.

Är inte en mikroorganism inhemsk till en annan planet per definition en utomjording? Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Är inte en mikroorganism inhemsk till en annan planet per definition en utomjording? Eller är jag ute och cyklar?

Bygger mikroorganismer farkoster, stora nog att kunna fotas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Bygger mikroorganismer farkoster, stora nog att kunna fotas?

Nej?
Jag tänker på definitionen av "utomjording", inte huruvida en avancerad utomjordisk civilisation besökt jorden, vilket jag ställer mig extremt skeptisk till.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

”Rep. Nancy Mace is chairing 2nd public UAP hearing on Nov. 13th in the US House.”

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Nej?
Jag tänker på definitionen av "utomjording", inte huruvida en avancerad utomjordisk civilisation besökt jorden, vilket jag ställer mig extremt skeptisk till.

Ah, då är jag med samt enig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

”Rep. Nancy Mace is chairing 2nd public UAP hearing on Nov. 13th in the US House.”

Rear Admiral Tim Gallaudet kommer vara en av de som vittnar, han bekräftade det idag på X här.

Lite tidigare uttalanden från honom:

Citat:

This is technology we’re still trying to learn about, and it could give us an advantage in any military conflict. So that’s a good reason to not disclose the nature of the technology. We don’t want to release and disclose all of the technology we have recovered. However, I think it’s about time that we do disclose we are in contact with non-human intelligence. That’s what needs to be put out there in the public.
Dec 14, 2023

Citat:

My colleague, retired Army Colonel Karl Nell said with 100% certainty that the world is being visited by higher level, non-human intelligence. I know he is correct with complete certainty.
May 22, 2024

Undrar vem mer som kommer tala den 13:e november. Lue Elizondo?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny serie börjar ikväll 28 oktober 21:00 på SVT1. Går också på SVTPlay

Aliens - striden om utomjordingarna, Svensk dokumentärserie från 2024
https://www.svtplay.se/aliens-striden-om-utomjordingarna

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Ny serie börjar ikväll 28 oktober 21:00 på SVT1. Går också på SVTPlay

Aliens - striden om utomjordingarna, Svensk dokumentärserie från 2024
https://www.svtplay.se/aliens-striden-om-utomjordingarna

<Uppladdad bildlänk>

Jag föredrar originalet i så fall:
https://www.imdb.com/title/tt0090605/

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag föredrar originalet i så fall:
https://www.imdb.com/title/tt0090605/

Du verkar ha svårt för att hitta till rätt tråd med ditt inlägg, så jag ska hjälpa dig med det. Här har du:

Vilken serie såg du senast?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1558862-vilken-serie-s...

Har du inget vettigt att komma med får du gärna avstå, tack!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Du verkar ha svårt för att hitta till rätt tråd med ditt inlägg, så jag ska hjälpa dig med det. Här har du:

Vilken serie såg du senast?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1558862-vilken-serie-s...

Har du inget vettigt att komma med får du gärna avstå, tack!

Ja, okej, det var lite klumpigt men min avsikt var att vara lite rolig

I min värld är dock den filmen ungefär lika sannolik att vara korrekt som de teorier ufo-kramare hasplar ur sig. Att ge dessa människor utrymme på detta sätt är för mig total galenskap. Om man gjorde en djupare analys över innehållet i läckorna så kanske jag hade varit mer välkomnande

Det känns precis som alla ’mirakel’ inom katolska kyrkan och andra galenskaper. Finns väldigt lite belägg för något alls, bara lätt bortförklarade struntsaker

Jaja, jag kan försöka hålla mig från att skriva i den här tråden på ett tag. Det är ju knappast så att de olika sidorna försöker komma närmare varandra

Permalänk
Medlem

Det kommer ut lite nya dokumentärer snart nu på slutet av året, här har ni några videor:

The Program - av James Fox, kommer ut någon gång detta år:

Investigation Alien - en Netflix docuseries som kommer ut 8:e november:

Beyond: UFOs and The Unknown - S01E01:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Det kommer ut lite nya dokumentärer snart nu på slutet av året, här har ni några videor:

The Program - av James Fox, kommer ut någon gång detta år:
https://www.youtube.com/watch?v=MrFE9Dbv-so

Investigation Alien - en Netflix docuseries som kommer ut 8:e november:
https://www.youtube.com/watch?v=bUjTGsbb3C4

Beyond: UFOs and The Unknown - S01E01:
https://www.youtube.com/watch?v=2wjr98tNQUw

Du missade Capel Green!

https://www.imdb.com/title/tt8151794/?ref_=wl_li_tt

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja, okej, det var lite klumpigt men min avsikt var att vara lite rolig

I min värld är dock den filmen ungefär lika sannolik att vara korrekt som de teorier ufo-kramare hasplar ur sig. Att ge dessa människor utrymme på detta sätt är för mig total galenskap. Om man gjorde en djupare analys över innehållet i läckorna så kanske jag hade varit mer välkomnande

Det känns precis som alla ’mirakel’ inom katolska kyrkan och andra galenskaper. Finns väldigt lite belägg för något alls, bara lätt bortförklarade struntsaker

Jaja, jag kan försöka hålla mig från att skriva i den här tråden på ett tag. Det är ju knappast så att de olika sidorna försöker komma närmare varandra

Man undrar ju vad ni som inte har ett öppet sinne för möjligheten av liv i universum har att göra i den här tråden. Går att jämföra med vad alla Linux lovers har att göra i alla Windows trådar. Det är ju knappast så att ni tillför något i ämnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Man undrar ju vad ni som inte har ett öppet sinne för möjligheten av liv i universum har att göra i den här tråden. Går att jämföra med vad alla Linux lovers har att göra i alla Windows trådar. Det är ju knappast så att ni tillför något i ämnet.

Det är väl skillnad på att det kanske finns grönt bakterieslem nära Alpha Centauri vs. att det finns hyperintelligens som reser igenom tid och rum. (Som för övrigt bara låter sig bli filmade med en potatis)

Permalänk
Medlem

Alla dessa länkar till amerikanska dokumentärer ger mig mest vibbar av att det finns en filmindustri som ser att det finns pengar i att skapa denna typ av innehåll. Snarare än att det finns ett genuint forskningsintresse bakom. Med tanke på hur lätt det sprids konspirationsteorier där borta så är det nog enkelt för dessa potatisklipp om UFOn att få en stor publik.

Är jag fördomsfull nu kanske? Det är absolut möjligt.

Hade jag varit intresserad av UFOn hade jag nog ändå inte dragits till den där typen av innehåll.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Jag har ett väldigt öppet sinne för möjligheten av liv i universeum, det är 100% sannolikt då det finns liv på jorden.... Skämt åsido, skulle sätta sannolikheten för att annat liv skulle ha uppstått någon annanstans till 100% också, i vårt universum alltså. Troligtvis också i vår galax.

Sannolikheten till att de lyckas ta sig till oss, å andra sidan, är en helt annan fråga.

Livet som utvecklas når inte någon högre intelligens innan den utplånas.
Livet når en högre intelligens men lyckas utplåna sig själva.
osv.

Att det intelligenta livet skulle nå hela vägen till att flyga mellan solsystem och sedan kraschar i en öken i USA? Eller att de skulle flyga omkring och bara bli fotograferade och filmade i skitupplösning? Det ser jag som ytterst osannolikt av samma skäl som jag ser uppkomsten av liv högst sannolikt.

Edit:

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Jag har absolut ett öppet sinne. Det är faktiskt något som hör till naturvetenskap och övrig forskning. Det är väl till och med ganska sannolikt att liknande förhållanden som jorden haft finns på åtskilliga planeter, inte alls ovanligt med planeter i liknande situationer som oss

Det som däremot gör det totalt orimligt att anta att de varit här är att vi har tusentals satelliter och miljarder kameror och att verkligen ingen har fångat bevis som är sammanhängande och inte enkelt bortförklarat

Om de varit här i den utsträckning som många föreslår så borde vi se dem regelbundet nu när vi har miljontals många fler kameror än förr

Oavsett läckor och saker som postas här grundas argumenten alltid i att någon person säger sig ha sett något som det inte finns bevis för. Folk ljuger, framförallt om det kan ge pengar och uppmärksamhet

Permalänk
Medlem

Sälja böcker/filmer och skrämmas med 'the bogey man' är väl hela grejen med UFO-industrin. Intresset i media går dessutom i vågor - det släpps all möjlig skit tills folk tröttnar och slutar konsumera. Sen börjar det om igen några år senare.

Det logiska är givetvis att det finns liv i universum eftersom livet på vår planet är beviset på att om rätt grundförutsättningar finns så kommer liv att uppstå. Skulle det kunna finnas intelligenta civilisationer som besöker oss? Vem vet, men varför inte, om den tekniska möjligheten finns att lätt komma hit. Vi människor åker fortfarande runt på safari eller liknande och vissa tycker att det är intressant att titta på hur myror lever. Det skulle väl vara på den nivån vi skulle ses, som ett resmål för nyfikna. Eller de kanske (hypotetiskt) skulle vara här för att göra arkeologiska undersökningar innan vår planet jämnas med marken för att göra plats för en motorväg.

Men sannolikheten för ovanstående är otroligt låg. Finns bevis för dylika besök - fram med dem då? Nä, 'hysterin' som manifesteras nu är av samma orsak som tidigare. Att dra in en snabb slant på 'troende' och sen leva loppan på någon ö någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Eller att de skulle flyga omkring och bara bli fotograferade och filmade i skitupplösning?

Det finns vettigare videor, t.ex:

UFO Turkey, Kumburgaz, Istanbul - 2008

De 3 kända FLIR(2004), GOFAST(2015) och GIMBAL(2015) videorna ska också finnas i hög upplösning, men de har inte släppts ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Det finns vettigare videor, t.ex:

UFO Turkey, Kumburgaz, Istanbul - 2008
https://www.youtube.com/watch?v=imwqRPr83is

De 3 kända FLIR(2004), GOFAST(2015) och GIMBAL(2015) videorna ska också finnas i hög upplösning, men de har inte släppts ännu.

Hur var den vettig? Ur fokus, skakig, och bytte motiv hela tiden… det kan lika gärna vara skit på linsen eller en ballong. Eller kanske en reflektion i en böjd glasruta

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

vettigare videor, t.ex:
...
ska också finnas i hög upplösning, men de har inte släppts ännu.

Den där bluffen röjs av datumen i bildens nederkant.
27 maj, 29 maj, 6 juni, 8 juni och sedan igen 11 juni, samma motiv.
Det må väl då vara världens första stationära "ufo", och naturligtvis har fotografen valt att under mer än 2 veckors tid låta bli att filma hur det ser ut där dagtid. Självklart utan att använda stativ till kameran också, för det blir ju ingen "äkta" "ufo"-dokumentation om kameran står stilla, ens när motivet står stilla, i flera veckor.
Och "hög upplösning"? inte släppta ännu? filmades 2008? Det är ju 16 år sedan. Om det där kommer i högre upplösning någon gång så är det mest sannolikt ai-manipulerat utifrån dessa 480p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

27 maj, 29 maj, 6 juni, 8 juni och sedan igen 11 juni, samma motiv.

Det byter definitivt motiv, filmen är ett ihopklipp. Beskrivningen säger:

"Original RAW footage found of the Turkey UFO seen by dozens of residents between 2007 and 2009 in Kumburgaz, Turkey. The objects were witnessed over the sea and filmed from the beach."

Men det var dumt av mig att lägga upp den videon inser jag. Det är bättre att fokusera på t.ex. videor filmade av stridspiloter istället om man vill ha riktiga bevis. Sorry, my bad.

Edit:

Skrivet av Heliopause:

Och "hög upplösning"? inte släppta ännu? filmades 2008? Det är ju 16 år sedan. Om det där kommer i högre upplösning någon gång så är det mest sannolikt ai-manipulerat utifrån dessa 480p.

Jag menar inte att Kumburgaz-videorna finns i högre upplösning utan de som filmades av stridspiloter.

--

Jag har sagt det förut i tråden, men om man vill ha det klart bästa caset som finns just nu så är det USS Nimitz från 2004. På video, radar, och med massor av vittnen och under en längre tid.

Visa signatur