Permalänk
Medlem

Den kylaren du har till CPU är en av de mest prisvärda kylarna som finns på marknaden så det är ett bra val.

Du får med 4st 140mm fläktar till ditt chassi, du kan köpa till ett par om du vill men det borde räcka.

Jag är inte så insatt i aktuella skärmar, jag kör en 27" LG Ultragear och är nöjd med den men den har några år på nacken just nu.
1440p och minst 144hz skulle jag rekommendera, antingen IPS eller OLED men OLED är dyrt och då kan du inte hålla dig inom budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wootarn:

Den kylaren du har till CPU är en av de mest prisvärda kylarna som finns på marknaden så det är ett bra val.

Du får med 4st 140mm fläktar till ditt chassi, du kan köpa till ett par om du vill men det borde räcka.

Jag är inte så insatt i aktuella skärmar, jag kör en 27" LG Ultragear och är nöjd med den men den har några år på nacken just nu.
1440p och minst 144hz skulle jag rekommendera, antingen IPS eller OLED men OLED är dyrt och då kan du inte hålla dig inom budget.

Kan du länka en bra skärm .skärmen är extra bara datorn inte koster ner än 20 är det lungt

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt bra ut! jag hade dock lagt till några hundralappar och bytt till detta moderkortet
MSI B650 Gaming Plus WIFI eller MSI Pro B650-S WIFI som har bättre Vram och lite bättre heatsinks för dessa.

Permalänk
Medlem

En billig ips skärm som är nedsatt just nu på inet:
https://www.inet.se/produkt/2225117/msi-27-g272qpf-e2-ips-qhd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

Det ser väldigt bra ut! jag hade dock lagt till några hundralappar och bytt till detta moderkortet
MSI B650 Gaming Plus WIFI eller MSI Pro B650-S WIFI som har bättre Vram och lite bättre heatsinks för dessa.

Jag har dock ingen större nytta av wifi kör bara kabel .och överklockar inte .så förklara gärna då jag är old school som fan .varför behöver jag det moderkortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wootarn:

En billig ips skärm som är nedsatt just nu på inet:
https://www.inet.se/produkt/2225117/msi-27-g272qpf-e2-ips-qhd...

Riktigt nice .bara funderar på hz där .ser totalt overkill it .men jag kan inte mycket om skärmar .eller jo det kan jag väl trots jag vara kört 60 hz .risken blir väl att jag spränger ögonen .kan mitt valda grafik kort ens maxa den skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bollen8:

Riktigt nice .bara funderar på hz där .ser totalt overkill it .men jag kan inte mycket om skärmar .eller jo det kan jag väl trots jag vara kört 60 hz .risken blir väl att jag spränger ögonen .kan mitt valda grafik kort ens maxa den skärmen

Det kan det absolut, min skärm är 144hz och jag kan maxa den i flera spel, speciellt fps-spel som cs eller apex där man också vill ha högre uppdateringsfrekvens. Jag lirar på ett gtx 1080 som kom typ 2016.

Det är stor skillnad på 60hz och 120hz och dom flesta verkar överens om att det är största klivet att ta, mest märkbart alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bollen8:

Knappt 2 300 kr för denna på 180 Hz.

https://www.amazon.se/dp/B0CTXW2VB7