Någon som äger ett Epox 4PCA3+, vänligen läs detta.

Permalänk

Någon som äger ett Epox 4PCA3+, vänligen läs detta.

Jag har läst på forum, samt av hentai-san, att detta mobo har grymma problem med LAN + XP-kompabilitet. Blue screens och krascher är en del av de problem som har rapporterats. Är det någon av er som har haft det problemet? Detta ska tydligen endast gälla rev. 1.2. Inte 1.0...

Skulle gärna vilja veta eftersom jag har beställt detta mobo, det finns på posten. Jag vet inte om jag ska skicka tillbaka det direkt och vänta på retur eller om jag ska testa det och se. Hur vet man förresten om det är rev. 1.0 eller 1.2 ?

Tacksam för svar...

EDIT: Kan någon snäll moderator flytta tråden till "Processorer - Moderkort - Minnen"-kategorin istället?

Permalänk
Medlem

Om du skickar tillbaka kortet direkt får du väl betala en avgift för det?
Om du däremot öppnar kortet och du har problem (det kan ju funka) så kan du skicka tillbaka det på garantin

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Jag fick precis det problemet. Datorn hängde sig direkt då jag installerade nätverkskortet både under Win2000 och XP. Den gjorde samma sak då jag tryckte i mitt Audigy2. Så jag skickade tillbaka kortet .

Nu får jag vackert vänta i 3-4 veckor bara för att datorbutiken inte behagar att ta in mer personal. Dom hade visst haft stor orderingång i början på året. Borde kanske tipsa dom att det går att nyanställa eller ta in folk från bemanningsföretag.