Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag skriver här för följbarhet man kan peta på Tobias på Facebook om han inte bemödar sig svara på Swec. 😁
(Han är inte död, driver företag och det verkar gå rätt bra).

Svarar han får du gärna flika in hur mycket det var mest för att se hur pass off mitt okalibrerade ögonmått är.

Kanske dax för kalibrering.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Bra fråga om antalet liter. Min 10 liter är det i alla fall.
En sak som jag noterat efter drygt 10 års användning är att ingenting har rostat eller gått fel med kylmediat på denna tid. Kör en 30 % blå kylarvätska blandning från Biltema med batterivatten. Det enda som hänt är att pvc-slangarna lösts upp lite lite grann bara så att det har blivit som en lätt gele beläggning i expansionskärlet. Som jag enkelt torkade bort med hushållspapper häromdagen. Det är dock minimalt och har inte påverkat någonting. D5 pumpen har gått dag och natt och datorn har minat Bitcoin i långa perioder också.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Bra fråga om antalet liter. Min 10 liter är det i alla fall.
En sak som jag noterat efter drygt 10 års användning är att ingenting har rostat eller gått fel med kylmediat på denna tid. Kör en 30 % blå kylarvätska blandning från Biltema med batterivatten. Det enda som hänt är att pvc-slangarna lösts upp lite lite grann bara så att det har blivit som en lätt gele beläggning i expansionskärlet. Som jag enkelt torkade bort med hushållspapper häromdagen. Det är dock minimalt och har inte påverkat någonting. D5 pumpen har gått dag och natt och datorn har minat Bitcoin i långa perioder också.

var inte helt of då med ögonmåttet iaf.

"gelen" som du skriver om upplevde jag också där tidigt 2000 när jag orkade bladda med vatten och körde vanlig glycol i kylsystemet (typ5-10% nånting mins inte exakt men typ knapp 1dl/L vatten) även att mina PVC slangarna jag körde (vanliga pvc genomskinliga tryckluftslangar/rör) med gulnade (nån svagt gröngul nyans typ) och blev stenhårda efter ett par månader men de höll ändå tätt så inget problem.

har för mig jag körde iaf 2-3 år på samma vatten i ett sträck

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows