Permalänk

Keychron k13 pro för gaming?

Tjena alla!

Så, har hittat en keychron k13 pro för under kampanj just nu och undrar om den är bra, speciellt för spel såsom cs, där latens kan spela roll.

Dessutom, den k13 pro som webhallen säljer, vad är det för layout på denna? Bilden visar tysk QWERTZ layout, men jag vägrar tro att webhallen säljer icke-nordiska tangentbord... Vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av freezeaim:

Tjena alla!

Så, har hittat en keychron k13 pro för under kampanj just nu och undrar om den är bra, speciellt för spel såsom cs, där latens kan spela roll.

Dessutom, den k13 pro som webhallen säljer, vad är det för layout på denna? Bilden visar tysk QWERTZ layout, men jag vägrar tro att webhallen säljer icke-nordiska tangentbord... Vad tror ni?

hör med @webhallen alternativt ställ frågan på i webbutiken.

men troligen har de bara använt bilder från tillverkarens hemsida eller nått sällan de brukar visa upp med nordisk layout.

trådlösa produkter är sällan speciellt mycker mer latency än kabelbundet fortfarande högre men inte direkt är nära som när trådlösa tangentbord/möss började användas i större skala för sådär 20+ år sedan.

men vill du ha "latency fritt" är det fortfarande kabel som är kungen men trådlöst är idag inte speciellt långt bakom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

men troligen har de bara använt bilder från tillverkarens hemsida eller nått sällan de brukar visa upp med nordisk layout.

trådlösa produkter är sällan speciellt mycker mer latency än kabelbundet fortfarande högre men inte direkt är nära som när trådlösa tangentbord/möss började användas i större skala för sådär 20+ år sedan.

men vill du ha "latency fritt" är det fortfarande kabel som är kungen men trådlöst är idag inte speciellt långt bakom.

När jag tittade på exakt samma produkt från t.ex. Inet så var bilden faktiskt nordisk. Alla andra tangentbord från webhallen av samma märke har nordisk layout på bilden, men just denna har inte, vilket jag tycker är lite märkligt. Kan heller inte höra av mig till Webhallen just nu då det är lördag... Får vänta tills på måndag...

Det ovannämnda tangentbordet har en "wired mode", men även då så har många trådade tangentbord dålig latens (10+ ms). Dock vet jag inte om denna k13 har bra latens. T.ex. rtings testar latensen här och det verkar inte se så just ut med nästan 10 ms latens! Min g915 tkl som tyvärr gick sönder hade en latens på hälften av det trådlöst...

Har du andra rekommendationer på bra tangentbord? Föredrar dock sådana low profile tangentbord.

Permalänk
Skrivet av freezeaim:

När jag tittade på exakt samma produkt från t.ex. Inet så var bilden faktiskt nordisk. Alla andra tangentbord från webhallen av samma märke har nordisk layout på bilden, men just denna har inte, vilket jag tycker är lite märkligt. Kan heller inte höra av mig till Webhallen just nu då det är lördag... Får vänta tills på måndag...

Det ovannämnda tangentbordet har en "wired mode", men även då så har många trådade tangentbord dålig latens (10+ ms). Dock vet jag inte om denna k13 har bra latens. T.ex. rtings testar latensen här och det verkar inte se så just ut med nästan 10 ms latens! Min g915 tkl som tyvärr gick sönder hade en latens på hälften av det trådlöst...

Har du andra rekommendationer på bra tangentbord? Föredrar dock sådana low profile tangentbord.

10ms lät lågt äns för ett trådat tangentbord men det kanske brukar ligga där nere hade för mig att de flesta oftast snarare hamnar runt 30-50ms även med sladd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

10ms lät lågt äns för ett trådat tangentbord men det kanske brukar ligga där nere hade för mig att de flesta oftast snarare hamnar runt 30-50ms även med sladd.

Tittar man på andra tangentbord så är det rätt så högt! Kolla här: https://www.rtings.com/keyboard/tools/compare/corsair-k70-rgb.... Det är skillnad på nästan 10 ms.

Permalänk
Medlem

Hur står sig Logitechs Lightspeed mot kabel?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Hur står sig Logitechs Lightspeed mot kabel?

Vad jag såg i rtings.com, så sitter logitech lightspeed (trådlös) på ~6 ms medan keychron ligger på ~10 ms. Men tydligen man kan flasha firmware på själva tangentbordet så att den blir mycket snabbare, så pass så att den kommer till wooting-nivå, men inte helt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freezeaim:

Det är vad som står i produktbeskrivningen som gäller och inte vad du ser på bilden.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Det är vad som står i produktbeskrivningen som gäller och inte vad du ser på bilden.

Jag kollade i produktbeskrivningen, men där står det ingenting om vilken layout de använde... Det står i t.ex. Inet, men inte på webhallens sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freezeaim:

Jag kollade i produktbeskrivningen, men där står det ingenting om vilken layout de använde... Det står i t.ex. Inet, men inte på webhallens sida.

Läste i frågor och svar på ett annat tangentbord på Webhallen och enligt dem så är det alltid nordisk (om inte annat specas i beskrivning/specifikationer).

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34