Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Sweclockers HWBOT-lag, Country Cup 2025 Call to Arms.

Permalänk
Medlem

Sweclockers HWBOT-lag, Country Cup 2025 Call to Arms.

Sweclockers HWBOT-lag har de senaste åren varit relativt inaktivt, det har mest varit Naganannan som varit aktiv.

Förra vintern var även jag (Skyscraper) aktiv men jag tappade sugen framåt våren, dels på grund av jobb men mest för att det inte fanns nog med andra aktiva svenska överklockare för att på allvar kunna deltaga i HWBOTs "Country Cup".

Detta är en Call to Arms! Det har varit mycket snack om att Sweclockers trots namnet helt har tappat kopplingen till överklockning, det är dags att visa att detta är fel!

*

Man behöver inte vara intresserad av extremöverklockning med flytande kväve eller liknande för att gå med i ett HWBOT-lag, det räcker att man gillar överklockning. Vare sig Naganannan eller jag själv är "riktiga" extremöverklockare men det går ofta att nå riktigt bra resultat ändå med hjälp av vanlig luftkylning eller vattenkylning. Det är en fördel att ha tillgång till gammal och/eller nyare hårdvara eller vara beredd att spendera några hundralappar på Tradera eller Sweclockers marknad då och då men det krävs inte mycket för att kunna bidra.

För att kunna på allvar vara med och tävla i Country Cup behöver vi få ihop 4-5 aktiva personer, man behöver inte nödvändigtvis vara eller bli medlem i Sweclockers HWBOT-lag, även andra svenska lag går bra.

Gå med i Sweclockers HWBOT-lag idag... eller imorgon och var med och tävla för Sverige i HWBOT Country Cup 2025!

https://hwbot.org/team/sweclockers.com

Permalänk

Kan såklart bara instämma!

Slänger även in en länk till årets Country Cup som tyvärr avslutas redan imorgon så blir lite tight att hinna delta, men det visar ändå lite vad det går ut på. Sen finns det även Team Cup som brukar vara runt sommaren någon gång där SweClockers laget skulle kunna göra en comeback. Finns även diverse mindre tävlingar under året, samt de vanliga topplistorna såklart.

Tveka inte att ställa frågor i tråden eller höra av er direkt till mig eller @jonaz_81a om ni är intresserade. Finns även en bra Discord server för HWBOT medlemmar där man kan lära sig mycket om överklockning och hårdvara i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Jag passar på att bumpa tråden då jag skickat en förfrågan att lämna nuvarande team och gå med i Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Kanon!

Jag kan även passa på att nämna att i fall ingen av våra nuvarande två kaptener (andreas_d och IllusioN) kommer tillbaka och blir aktiva (inga subs sen 2009) så kommer nya kaptener utses.

För er som är inaktiva, tänker förbli inaktiva men tidigare har samlat poäng så vill jag också tillägga att det inte finns någon mening med att lämna laget då det eventuellt gör att vi tappar poäng i den totala rankingen där laget är #52 i världen. I årets ranking ligger vi för tillfället på plats #14.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Jag har inte så mycket tid jag kan lägga på överklockning numera, men jag kan eventuellt bidra med enstaka resultat.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jonaz_81a:

Sweclockers HWBOT-lag har de senaste åren varit relativt inaktivt, det har mest varit Naganannan som varit aktiv.

Förra vintern var även jag (Skyscraper) aktiv men jag tappade sugen framåt våren, dels på grund av jobb men mest för att det inte fanns nog med andra aktiva svenska överklockare för att på allvar kunna deltaga i HWBOTs "Country Cup".

Detta är en Call to Arms! Det har varit mycket snack om att Sweclockers trots namnet helt har tappat kopplingen till överklockning, det är dags att visa att detta är fel!

*

Man behöver inte vara intresserad av extremöverklockning med flytande kväve eller liknande för att gå med i ett HWBOT-lag, det räcker att man gillar överklockning. Vare sig Naganannan eller jag själv är "riktiga" extremöverklockare men det går ofta att nå riktigt bra resultat ändå med hjälp av vanlig luftkylning eller vattenkylning. Det är en fördel att ha tillgång till gammal och/eller nyare hårdvara eller vara beredd att spendera några hundralappar på Tradera eller Sweclockers marknad då och då men det krävs inte mycket för att kunna bidra.

För att kunna på allvar vara med och tävla i Country Cup behöver vi få ihop 4-5 aktiva personer, man behöver inte nödvändigtvis vara eller bli medlem i Sweclockers HWBOT-lag, även andra svenska lag går bra.

Gå med i Sweclockers HWBOT-lag idag... eller imorgon och var med och tävla för Sverige i HWBOT Country Cup 2025!

<Uppladdad bildlänk>

https://hwbot.org/team/sweclockers.com

Hur länge pågår Country Cup? Året ut?
Jag har lite hårdvara av uddare typ som säkert går att få bra positioner på, men ingen tid att titta på det förrän tidigast i höst. (Flytt och träningssäsong på G).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur länge pågår Country Cup? Året ut?
Jag har lite hårdvara av uddare typ som säkert går att få bra positioner på, men ingen tid att titta på det förrän tidigast i höst. (Flytt och träningssäsong på G).

Det brukar vara hela året med olika delmoment/tidsperioder med olika hårdvara.
Här kan du se hur det såg ut i mitten av förra året:
https://web.archive.org/web/20240807121308/https://hwbot.org/...

Permalänk
Medlem

Det är tydligen så att nu mera måste en kapten godkänna nya medlemmar. Det är nya regler så var det inte förut, själv gick jag bara med på egen hand. Det gör att vi måste ha aktiva kaptener på plats ASAP för att kunna godkänna ropPop som medlem.

Jag föreslår mig själv och Naganannan som nya kaptener (våra gamla inaktiva kaptener behåller också sin plats). Om någon har några invändningar mot detta så framför då dessa här i tråden snarast annars sätter jag bollen i rullning så ropPop kan gå med.

Permalänk
Medlem

Kaptensituationen är löst, vi kan nu godkänna nya medlemmar

Vi kan fortfarande inte godkänna ropPop så jag misstänker att han måste lämna sitt lag först.

Om det inte går att lämna "default laget" som ropPop är med i på egen hand så fixar jag kontakt med admins för att lösa det. Det gäller troligen alla som är med i det svenska "default laget" "Enthusiasts of Sweden" eftersom det helt saknar captains. PMa mig eller Naganannan vid problem att gå med eller bumpa tråden. Detta är troligen en typ av "feature" som kommit till nu när hwbot bytte frontend efter Derbauers övertagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

Kaptensituationen är löst, vi kan nu godkänna nya medlemmar

Vi kan fortfarande inte godkänna ropPop så jag misstänker att han måste lämna sitt lag först.

Om det inte går att lämna "default laget" som ropPop är med i på egen hand så fixar jag kontakt med admins för att lösa det. Det gäller troligen alla som är med i det svenska "default laget" "Enthusiasts of Sweden" eftersom det helt saknar captains. PMa mig eller Naganannan vid problem att gå med eller bumpa tråden. Detta är troligen en typ av "feature" som kommit till nu när hwbot bytte frontend efter Derbauers övertagande.

Nu när ni är kaptener kan du/ni kanske sätta Sweclockersgubben som profilbild till HWBot-teamet?
https://hwbot.org/team/sweclockers.com/

Permalänk
Medlem

Det ska vi kunna lösa... snart

Problemet är att vi fortfarande inte fått alla rättigheter vi ska ha som kaptener trots att vi är kaptener, en hel del knappar och funktioner fattas för mig och naganannan.

Hwbot har fått nytt frontend och säkert en hel del uppdateringar i backend den senaste tiden så just nu fungerar saker inte helt perfekt för att uttrycka saken milt. Just hur fantastiskt, otroligt inte helt perfekt saker fungerar just nu hade jag inte riktigt grepp om förrns igår.

En så enkel sak som att släppa in ropPop i vårt lag har visat sig så komplicerat att inte ens hwbot admin leeghoofd än så länge har lyckats lösa situationen.

Jag räknar kallt med att problemen blir lösta i närtid, kodaren (Tim) bör vid det här laget informerats.

Permalänk
Medlem

Nu ska problemet med att vi inte kunde acceptera nya medlemmar slutligen vara löst.

Jag försökte ändra lagets profilbild igår men det verkade buggat eller så hade bilden inte rätt format, jag gör ett nytt försök senare. Många administrativa funktioner på hwbot är fortfarande lite skakiga men det som är viktigt för vanliga användare fungerar.