Permalänk
Medlem

Skrivare/kopiator +trådlös +laser +mono

Hej!

Ska hjälpa min mamma att köpa en skrivare/kopiator(svartvit) som är trådlös.

Kan någon tips om en bra som kostar kring 2k.

mvh

Permalänk
Medlem

Köpte precis en: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...
till min mamma, och den fungerar ju precis så bra com hon önskar. Även installerat appen på telefonen så man kan skriva ut därifrån.

Verkar ju uppfylla kraven ni har.

Permalänk
Medlem

Tack, ser ju bra ut.

Hon undrar om det går att t.ex lägga ett papper på kopiatorn och få ut det på papper? Alltså kopiera inte scanna till en fil.

Permalänk
Skrivet av Worexon:

Tack, ser ju bra ut.

Hon undrar om det går att t.ex lägga ett papper på kopiatorn och få ut det på papper? Alltså kopiera inte scanna till en fil.

Nu vet jag inte exakt på den modellen men på min uråldriga brotherskrivare så kan jag kopiera direkt till pappe med menyerna på skrivaren.

Så inte helt omöjligt att åven denna kan göra det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Nu vet jag inte exakt på den modellen men på min uråldriga brotherskrivare så kan jag kopiera direkt till pappe med menyerna på skrivaren.

Så inte helt omöjligt att åven denna kan göra det.

Tack, jag tror det ska gå även på denna. Har beställt den nu iaf.

Permalänk
Medlem

Har en sproilans Brother med svart/vit laser och scanner. Och den kopierar till papper direkt om man så vill.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worexon:

Tack, jag tror det ska gå även på denna. Har beställt den nu iaf.

Lite sent då jag inte såg att du svarade.
Men ja den fungerar prima som vilken kopiator som helst.

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit den snäppet större modellen p.g.a. bättre scanner (1200x1200 dpi vs 600x1200 dpi):

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag hade tagit den snäppet större modellen p.g.a. bättre scanner (1200x1200 dpi vs 600x1200 dpi):

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner...

Så länge man inte ska scanna någonting, utan bara ha den som en ren kopiator så spelar det ingen roll vilken man tar, eftersom båda kopierar i max 600x600 dpi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Så länge man inte ska scanna någonting, utan bara ha den som en ren kopiator så spelar det ingen roll vilken man tar, eftersom båda kopierar i max 600x600 dpi.

Kejrå, läste specen för slarvigt. De 400 kronorna som skiljer kan man ju förvisso använda till något annat.

Permalänk
Medlem

Värt att kontrollera annars, är att Brother ibland har olika storlek på tonern också. Så, upplösning vid scanning kan vara en sak, men man kanske även får större toner på köpet.
Nu var det inte så i det här fallet, men jag har noterat det tidigare.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Värt att kontrollera annars, är att Brother ibland har olika storlek på tonern också. Så, upplösning vid scanning kan vara en sak, men man kanske även får större toner på köpet.
Nu var det inte så i det här fallet, men jag har noterat det tidigare.

Jag hittade precis en annan grej som avgör det för mig att jag inte ska köpa en sån.

Pappersmagasinet är helt öppet.

Fanns ingen produktbild på Brothers sida som visade det, men misstänkte på måtten att det var en sån maskin. Problemet med öppet pappersmagasin är att pappren bl.a. samlar på sig ett lager damm som deponeras på valsarna inne i maskinen.