Spotify-prenumeranter klagar: "Hör reklam"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

99% av all musik är ett icke argument.

Sen var det den där lilla detaljen att spela upp det överallt. Nej det kan man inte. Sen har vi nästa lilla detalj med vad det spelas på. Tandborstar i öronen duger till ljudmattor men nån inlevelse är det aldrig.

Klarar du att släpa på en telefon så kan du lika gärna släpa på en bärbar cd-spelare. Men du är inte beroende av täckning....

Sen har man givetvis en anläggning i alla rum man vill ha musik i så det där med vardagsrummet är givetvis en begränsning som du själv har satt.

Alla har sina preferenser, men nån cd-spelare får du inte ner i byxfickan och dagens telefoner är på hundratals GB så man behöver inte ens täckning längre... Får jag leta rätt på min mini-disc spelare om den ska ner i byxfickan.
Är ingen audiofil men mina tandborstar är inte mycket sämre än min dedikerade stereo med golvhögtalare och sub..
En favoritlista på ett par hundra låtar är betydligt smidigare än en låda med skivor..
Får ha en fin kväll..

Permalänk

Händer mig relativt ofta på sistone....

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Alla har sina preferenser, men nån cd-spelare får du inte ner i byxfickan och dagens telefoner är på hundratals GB så man behöver inte ens täckning längre... Får jag leta rätt på min mini-disc spelare om den ska ner i byxfickan.
Är ingen audiofil men mina tandborstar är inte mycket sämre än min dedikerade stereo med golvhögtalare och sub..
En favoritlista på ett par hundra låtar är betydligt smidigare än en låda med skivor..
Får ha en fin kväll..

På normala herrbyxor går det absolut ner en cd-spelare i fickan!

En gång i tiden brukade jag bära runt en Sony D-NE710 Walkman som utan problem gick ner i fickan. På tiden innan mp3-spelare rymde så mycket mer än en skiva var det väldigt praktiskt att kunna bränna mp3-filer på en skiva och spela det ur fickan. Extra fiffigt på bilsemestrar med familjen, då en cd-samlare kunde rymma många gånger mer musik än någon mp3-spelare jag som tonåring hade haft råd med.

Med det sagt är det ju helt klart smidigare med en modern telefon när man är ute på språng.

Visa signatur

The board is a mirror of the mind of the players as the moments pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Är det ett problem?

Ja. jag hatar program som ska leka webbsida. Mail har inget i webbläsaren att göra annat i nödfall. Musikspelaren har inget att göra i webbläsaren. Chatt-programmen har inget att göra i en webbläsare osv.
"PWA" har absolut inget att göra i en webbläsare m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

För folk lyssnar på telefonen, i bilen, blåtandshögtalare etc?
Har inte spelat en skiva på CD-skiva på 10år, finns inte ens en cd-spelare i dagens bilar.
Äger folk ens cd-spelare längre?

Hålla sig till ämnet..
Fick reklam ibland för värdelösa poddar, men det var ett par år sedan.

Går ju att lyssna på youtube med en adblocker på mobilen gratis.

Men visst om det finns unika podcasts eller låtar på spotify man vill åt kan det ju vara värt.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Ja. jag hatar program som ska leka webbsida. Mail har inget i webbläsaren att göra annat i nödfall. Musikspelaren har inget att göra i webbläsaren. Chatt-programmen har inget att göra i en webbläsare osv.
"PWA" har absolut inget att göra i en webbläsare m.m.

Där ser man. Jag tycker precis tvärtom förutom när det gäller office och sånt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Där ser man. Jag tycker precis tvärtom förutom när det gäller office och sånt.

Om jag skulle ha mail i webbläsaren, så skulle jag ha 5 flikar till, och dessutom ingen översikt över mailkontonen heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Om jag skulle ha mail i webbläsaren, så skulle jag ha 5 flikar till, och dessutom ingen översikt över mailkontonen heller.

Helt ärligt har jag fortfarande svårt vara för du gör skillnad på fönster och fönster om bara funktionen är likvärdig. Jag tänker att en webbapp följer mellan operativsystem och enheter. Det är mobiliteten jag gillar. Men du får ju tycka som du vill all respekt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Helt ärligt har jag fortfarande svårt vara för du gör skillnad på fönster och fönster om bara funktionen är likvärdig. Jag tänker att en webbapp följer mellan operativsystem och enheter. Det är mobiliteten jag gillar. Men du får ju tycka som du vill all respekt.

För jag vill inte ha hela webbläsaren igång för att kolla mailen t.ex.
Och mail-klienten = 1 fönster & flik. och 5 mailkonton i webbläsaren = 5 flikar