Tele2 Playstation 5 kampanj

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Borde förstås vara olagligt att marknadsföra ett abonnemang under flera månader om man enkelt kan säga "oops, vi hade visst bara tre PS5" och sen säga att konsumenten får skylla sig själv.

Var det inte dessutom ett extra dyrt abonnemang just för att PS5 skulle ingå? När jag räknade på det för bredband så skulle det bli billigare att välja samma hastighet från annan leverantör och köpa PS5:an separat.

Nae var inget extra dyrt. Var 50kr billigare än att ta bara mobil med samma surf hos 3. Så hos Tele2 fick sambon ett PS5 gratis. Så blev ingen extra kostnad. Men förstår samtidigt inte hur dom går runt på att ge bort. Kanske fått pengar från Sony att ge bort så folk börjar köpa massa PlayStation saker?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Nae var inget extra dyrt. Var 50kr billigare än att ta bara mobil med samma surf hos 3. Så hos Tele2 fick sambon ett PS5 gratis. Så blev ingen extra kostnad. Men förstår samtidigt inte hur dom går runt på att ge bort. Kanske fått pengar från Sony att ge bort så folk börjar köpa massa PlayStation saker?

Priset skiljde sig nog beroende på vilken nätägare man tillhör. Priset för bredband inkl. PS5 kostade i alla fall mer än bredband och PS5 separat för mig om jag valde annan operatör.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Man tycker ju att Tele2 borde haft koll på hur många PS5 dom kunde leverera och enbart sälja så många abonnemang osv med PS5 så inte massor beställer och så blir det fler som beställer än vad det finns PS5or. För folk beställde ju pga att man fick ett PS5. Så dom som tog kampanjen måste få sitt PS5 tycker jag. Annars illa från Tele2s sida

Haha, ja. Tele2 har ju tagit in Enginio, så dem borde ju veta hur många PS5 dem kan få tag i. Men det ser ändå ut som folk kommer få sina PS5, bara att det kommer ta orimlig tid. Som jag förstod på kundtjänst så har dem ju aktiverat kampanjen en gång till i slutet av året, då jag hoppade på. Så otroligt konstigt att Enginio inte flaggar för att dem inte kan få tag i PS5

Skrivet av Vethut:

Fast stod det inte "så långt lagret räcker".
Har för mig jag läste det på Tele2s hemsida när kampanjen var aktuell.

Jag reserverar mig för att jag kan ha fel så klart.

Skrivet av Vethut:

Så är det säkerligen att dom vill få in så mycket kunde som möjligt. Surt för dom som inte får några och kanske inte läst hela texten. Det faller ju tyvärr på kunden ändå.

Kampanjen var aktiv under december, om du valde att köra på abonnemanget, så har ni ett kontrakt. Det kontraktet bryts om den ena parten inte kan leverera.
Har redan snackat med Tele2 och jag har rätt att bryta kontraktet om jag inte får PS5.

Skrivet av nu1mlock:

Borde förstås vara olagligt att marknadsföra ett abonnemang under flera månader om man enkelt kan säga "oops, vi hade visst bara tre PS5" och sen säga att konsumenten får skylla sig själv.

Var det inte dessutom ett extra dyrt abonnemang just för att PS5 skulle ingå? När jag räknade på det för bredband så skulle det bli billigare att välja samma hastighet från annan leverantör och köpa PS5:an separat.

I december fanns det en deal där det gällde två androidtelefoner också (en Galaxy och en Pixel). Jag körde på Pixel då jag ändå behövde ha en androidbaserad test-telefon. Så för mig var det faktiskt win-win. Fick S24 för 5000 ex moms + ett playstation 5 på köpet.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden.

Är det någon som signat upp sig på deras kampanjer men INTE fått det utlovade PS5?

Permalänk
Medlem

Konstigt att TS lämnade tråden och inte återkom hur det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kridah:

Haha, ja. Tele2 har ju tagit in Enginio, så dem borde ju veta hur många PS5 dem kan få tag i. Men det ser ändå ut som folk kommer få sina PS5, bara att det kommer ta orimlig tid. Som jag förstod på kundtjänst så har dem ju aktiverat kampanjen en gång till i slutet av året, då jag hoppade på. Så otroligt konstigt att Enginio inte flaggar för att dem inte kan få tag i PS5

Kampanjen var aktiv under december, om du valde att köra på abonnemanget, så har ni ett kontrakt. Det kontraktet bryts om den ena parten inte kan leverera.
Har redan snackat med Tele2 och jag har rätt att bryta kontraktet om jag inte får PS5.

I december fanns det en deal där det gällde två androidtelefoner också (en Galaxy och en Pixel). Jag körde på Pixel då jag ändå behövde ha en androidbaserad test-telefon. Så för mig var det faktiskt win-win. Fick S24 för 5000 ex moms + ett playstation 5 på köpet.

Åh tusan. Det är ju ändå vettigt att man kan välja att bryta om dom inte klarar leverera PS5.

Permalänk
Medlem

De kör just nu en ny kampanj med PS5 men till ockerpriser. så det bör ju gå att få tag i kan man ju tycka.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

De kör just nu en ny kampanj med PS5 men till ockerpriser. så det bör ju gå att få tag i kan man ju tycka.

Telia 500/500 739 kr per månad, 599 på kampanj. Totalkostnad 14376 kr om man köper det på kampanj. Inget ingår
Tele2 500/500 469 kr i 12 månader, därefter 699 kr per månad. PS5 ingår. Totalkostnad 14 016 kr. PS5 ingår.
Halebop 495 kr per månad. Totalkostnad 11 880 kr. Inget ingår.

Nappar man på dealen från Tele2 betalar man 2136 kr för en PS5 jämfört mot Halebop för samma hastighet. Det känns som en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Telia 500/500 739 kr per månad, 599 på kampanj. Totalkostnad 14376 kr om man köper det på kampanj. Inget ingår
Tele2 500/500 469 kr i 12 månader, därefter 699 kr per månad. PS5 ingår. Totalkostnad 14 016 kr. PS5 ingår.
Halebop 495 kr per månad. Totalkostnad 11 880 kr. Inget ingår.

Nappar man på dealen från Tele2 betalar man 2136 kr för en PS5 jämfört mot Halebop för samma hastighet. Det känns som en bra deal.

För att förtydliga

Tele2 playstation 5 Kampanj gäller enbart när man väljer Bredband plus eller Premium i 24 månader.

Plus:699kr I 24 Månader =16776
Premium:749 kr i 24 månader = 17976

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

För att förtydliga

Tele2 playstation 5 Kampanj gäller enbart när man väljer Bredband plus eller Premium i 24 månader.

Plus:699kr I 24 Månader =16776
Premium:749 kr i 24 månader = 17976

Ja jäklar du, såg det nu. Även att priserna är helt diffusa. Är som upplagt för att missförstå dealen med ps5 och iPad för att ragga kunder.