Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Så som jag skrev. Dök upp att man kunde preorder och uppdaterade och fick olika fraktpriser varje uppdatering och att det var den för 8 euro som gick igenom. Jag tror det handlar om olika lager eller nåt sådant som gör att vissa ej levererar hit.

Ja precis jag fick den med 8 euro också, men gick inte. Nåja gav det en chans men kommer inte orka spamma f5 och hoppas på det bästa. Får köpa när det har lugnat sig!

Permalänk
Medlem

Så som jag skrev. Dök upp att man kunde preorder och uppdaterade och fick olika fraktpriser varje uppdatering och att det var den för 8 euro som gick igenom. Jag tror det handlar om olika lager eller nåt sådant som gör att vissa ej levererar hit.

Är det olika fraktpriser så är det mer sannolikt olika återförsäljare, varav vissa inte skickas hit. Inte olika lager.
Håll koll på så det faktiskt är Amazon själva som levererar eller åtminstone att det går via Amazon.

Permalänk

"GOOD NEWS, EVERYONE!"

Fick nyligen detta i e-postinkorgen:

Har dock inte kikat på om priserna har ändrats för just de icke-svenska Amazonköpsidorna.

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem

refreshar alla amazon de, es och fr lite då och då och fick precis på ES "se olika alternativ" och det var som såldes av amazon, skickas av amazon men inte till min adress, en refresh till så var den borta.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ja väldigt stor skillnad. Tyvärr är det ju inte Switch 2 som ser wow ut utan snarare Switch 1 som ser hemskt ut...

Men coolt att man kan köra med musen!

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen. Fick en från franska Amazon med Mario kart.

Permalänk
Medlem

en fråga till er som beställt via amazon.de, har det dragits pengar på er beställning?
jag beställde i lördags men inga pengar har dragits än för mig.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Äntligen. Fick en från franska Amazon med Mario kart.

Hur? Banka F5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

en fråga till er som beställt via amazon.de, har det dragits pengar på er beställning?

Amazon drar pengar först när ordern skickas om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Inte dragits ännu för mig via spanska. Dras nog när det skickas.

Permalänk
Medlem

@Dhanjel @SittingDuck99

ok, misstänkte det!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur? Banka F5?

Bankade lite då och då, men var för sen 3-4 ggr. Sedan kollade jag efter ett möte i jobbet och den gången gick det. Så gäller nog bara att ha tur och kolla regelbundet tyvärr. Struntade i DE och ES och fokuserade på FR för att det inte skulle bli för splittrat. FR hade ju bättre pris på spelen också så slängde med Zelda sw2 versionerna (hade dessa i korgen redan men tror inte det spelar roll). Lycka till!

Permalänk
Medlem

Nu har förbokningarna på My Nintendo Store öppnat (endast för inbjudna). Jag var lite rädd för att sidan skulle bli överbelastad, det var visst stora problem på den japanska sidan tidigare, men det var inga problem alls. Det var mindre än en minuts kö och när man väl kom in så märktes det inte av någon belastning på sidan. Nu är det bara att sitta och oroa sig i två månader att betalning och frakt fungerar

De skrev dock att förbokningen för inbjudna endast gäller idag, sen kommer förbokningen vara öppen så länge lagret räcker. Jag vet inte om det betyder att de kommer öppna upp förbokning för alla imorgon, eller om det fortfarande bara kommer inbjudna. Kanske värt att hålla koll på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nu har förbokningarna på My Nintendo Store öppnat (endast för inbjudna). Jag var lite rädd för att sidan skulle bli överbelastad, det var visst stora problem på den japanska sidan tidigare, men det var inga problem alls. Det var mindre än en minuts kö och när man väl kom in så märktes det inte av någon belastning på sidan. Nu är det bara att sitta och oroa sig i två månader att betalning och frakt fungerar

De skrev dock att förbokningen för inbjudna endast gäller idag, sen kommer förbokningen vara öppen så länge lagret räcker. Jag vet inte om det betyder att de kommer öppna upp förbokning för alla imorgon, eller om det fortfarande bara kommer inbjudna. Kanske värt att hålla koll på?

Hade du fått mail från Nintendo med köplänk? Jag har bara fått den 2a att jag blivit utvald men inget än idag. Kunde du välja var ifrån den ska skickas? Klickar jag på länken att förbereda sig i första mailet så hamnar man på Irland, men de har ju annan strömkontakt, hade ju vari bättre om man får välja Tyskland eller något.

Angående frakt så står det i deras FAQ att till Sverige kan det komma efter release.

Permalänk
Medlem

Inte dragits ännu för mig via spanska. Dras nog när det skickas.

Inte heller för mig via franska. Är lite tveksam nu till att jag betalade i Euro, gissar att det kommer dras beroende på vad Euron ligger gentemot Kronan i början av juni. Hoppas inte kronan tappar värde igen för då kanske jag går back på det valet Men det lär ju inte handla om hundralappar iallafall. Går det på andra hållet sparar jag ju mer på det men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Hade du fått mail från Nintendo med köplänk? Jag har bara fått den 2a att jag blivit utvald men inget än idag. Kunde du välja var ifrån den ska skickas? Klickar jag på länken att förbereda sig i första mailet så hamnar man på Irland, men de har ju annan strömkontakt, hade ju vari bättre om man får välja Tyskland eller något.

Angående frakt så står det i deras FAQ att till Sverige kan det komma efter release.

Ja, jag fick mail med en länk för en timme sedan. Det kan hända att de skickar ut dem i omgångar för att undvika överbelastning, jag fick länken 11:48 så inte något speciellt klockslag direkt.

Och nej, det gick inte att välja var ifrån den skickas. Länken gick som du säger till den irländska sidan, men man får väl hoppas att de tagit hänsyn till det när de bjudit in oss från Sverige. Annars är det väl inte hela världen eftersom det bara är USB-C ändå.

Permalänk
Skrivet av perost:

Har du nu genomfört en förbokning där du angivit din adress i Sverige som leveransadress, och allt har gått igenom?

Nyfiken på om det fungerar att handla den vägen

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, jag fick mail med en länk för en timme sedan. Det kan hända att de skickar ut dem i omgångar för att undvika överbelastning, jag fick länken 11:48 så inte något speciellt klockslag direkt.

Och nej, det gick inte att välja var ifrån den skickas. Länken gick som du säger till den irländska sidan, men man får väl hoppas att de tagit hänsyn till det när de bjudit in oss från Sverige. Annars är det väl inte hela världen eftersom det bara är USB-C ändå.

Topp, bara hålla ut efter mail då

I värsta fall får man köra reseadapter till den som går till TVn. Vanliga Switch-dockan var ju lite kräsen på vad den accepterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Har du nu genomfört en förbokning där du angivit din adress i Sverige som leveransadress, och allt har gått igenom?

Nyfiken på om det fungerar att handla den vägen

Ja, jag hade redan min address inlagd på mitt Nintendo-konto. Nintendo vet ju mycket väl att jag bor i Sverige och har bjudit in mig att förboka den, så jag utgår ifrån att det inte ska vara något problem. De sålde väl t.ex. NES/SNES-kontroller till Switch via My Nintendo Store tidigare om jag inte minns fel.

Permalänk

MARIO BUNDLE FÖR €536 INKL. EXPRESSFRAKT TILL SVERIGE

Såg en tråd på Reddit där det bl.a. länkades till denna stora franska butikskedja. De har enheter som är redo att skickas 5:e juni enligt hemsidan! Lade precis en order

Likt Amazon dras pengar först när paketet skickas iväg.

https://www.fnac.com/Pack-Console-Nintendo-Switch-2-le-jeu-Ma...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inte heller för mig via franska. Är lite tveksam nu till att jag betalade i Euro, gissar att det kommer dras beroende på vad Euron ligger gentemot Kronan i början av juni. Hoppas inte kronan tappar värde igen för då kanske jag går back på det valet Men det lär ju inte handla om hundralappar iallafall. Går det på andra hållet sparar jag ju mer på det men.

Haha, tänkte exakt samma. Är ganska ostadigt just nu i världsmarknaden så man vet aldrig. Min backup är att ha ett öga på tyska Amazon och eventuellt lägga en beställning där i kronor och sedan avbeställa från andra landet. Om vi nu märker att euron blir dyrare närmare release.

Permalänk
Expertgissare

Lyckades efter många försök att få igenom en beställning på Spanska amazon sent igår kväll, höll på länge länge, 4 gånger kom jag till steget i kassan när de skulle kolla kortet och där avbröts det utan förklaring så jag fick börja om och hoppas på att det skulle bli tillgänglig för bokning igen, innan jag insåg/kom på att jag inte hade mitt kort öppet för köp utanför Sverige....

Så vill bara tipsa alla som har problem eller ska prova, kolla så kortet inte är spärrat för utlandet 😅

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Såg en tråd på Reddit där det bl.a. länkades till denna stora franska butikskedja. De har enheter som är redo att skickas 5:e juni enligt hemsidan! Lade precis en order

Hur blir det med garanti i det fallet? Måste allt till Fnac eller kommer Bergsala acceptera den. Allt hamnar väl hos Nintendo Europe ändå till sist tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Är ganska mycket i Frankrike och har handlat på denna sidan/affären förut, mycket bra!

Permalänk
Skrivet av doomas:

Hur blir det med garanti i det fallet? Måste allt till Fnac eller kommer Bergsala acceptera den. Allt hamnar väl hos Nintendo Europe ändå till sist tänker jag.

Nintendos egna garanti gäller precis som med Switch utgår jag verkligen ifrån, man kan göra claims direkt till dem? Även Fnac har 2 års garanti, men att vända sig direkt till Nintendo lär vara den enkla vägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tråkigt:

Pungar hellre ut lite extra och köper mario kart separat isf, så man får spelet fysiskt.. Har bränt mig tidigare på att köpa digitala spel från nintendo.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Vad tråkigt:
<Uppladdad bildlänk>

Pungar hellre ut lite extra och köper mario kart separat isf, så man får spelet fysiskt.. Har bränt mig tidigare på att köpa digitala spel från nintendo.

30 Euro extra (hos Fnac) för Mario Kart iofs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Visst är det så, landar väll på drygt en femhundrig extra att köpa switch 2 + mk separat, men tar nog hellre den smällen! Tänker att man kanske spar in det då man kan vänta ett spel med att köpa nytt SD-kort för extra lagring

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av doomas:

Just så. Har också stark preferens på fysiska spel, men när prisskillnaden mellan digitalt och fysiskt är €50 med fördel digitalt så känns det inte så svårt att välja för mig i varje fall haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är man garanterad att få konsolen 5 juni om man beställer nu via Elgiganten eller någon annan jätte? Svårt att svara på förstår jag men det är ju slut på många andra ställen förutom typ Power och Elgiganten. Hur kan de garantera?

Sen är man ju också väldigt sugen på att köpa en Gamecube kontroll men det lär man ju inte få tag i.