Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Finns på tyska Amazon nu! La en bokning precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Tänker om de försöker sig på en fuling 😅 Mario kart i bundle är ju digitalt och där försvinner andrahandsvärdet direkt, tyvärr.

Det är Amazon, så bara att klaga så får du ju pengarna tillbaka

Permalänk
Medlem

På tyska amazon fanns Switch 2 med mariokart som försvann snabbt men finns kvar utan så köpte den för 503 euro. Dock leverans 10 juni.

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonglow:

Finns på tyska Amazon nu! La en bokning precis.

La en ny beställning med en Pro 2 Controller, 598 euro totalt. Avvaktar lite men tar nog bort min beställning på retrospelbutiken.

Skippade bundle tycker inte digitala versionen är värd 450-500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

På tyska amazon fanns Switch 2 med mariokart som försvann snabbt men finns kvar utan så köpte den för 503 euro. Dock leverans 10 juni.

Är väl då den släpps? Det är iaf samma datum jag har och gjorde en reservations-bokning på .de
Mitt bundle landade på:

Order Summary
Item(s) Subtotal:
€428,56
Postage & Packing:
€7,18
Total Before VAT:
€435,74
VAT:
€108,94
Total:
€544,68
Grand Total:
€544,68

Permalänk
Medlem

Billigare på franska. Om det kommer där igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Är väl då den släpps? Det är iaf samma datum jag har och gjorde en reservations-bokning på .de
Mitt bundle landade på:

Order Summary
Item(s) Subtotal:
€428,56
Postage & Packing:
€7,18
Total Before VAT:
€435,74
VAT:
€108,94
Total:
€544,68
Grand Total:
€544,68

Släpps 5 juni!

Visa signatur

PC: 57003xd, 4070
Ljud: Dragonfly/Feliks audio tub, schiit bifrost, Empyrean II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Och nej, det gick inte att välja var ifrån den skickas. Länken gick som du säger till den irländska sidan, men man får väl hoppas att de tagit hänsyn till det när de bjudit in oss från Sverige. Annars är det väl inte hela världen eftersom det bara är USB-C ändå.

Det fanns en dropdown för att välja land längre ner på förbeställnings-sidan som var förinställd på Irland. Jag valde Tyskland där och landade så småningom på den tyska sajten där jag gjorde min beställning. Om det gör någon skillnad för vilken konsol man får låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med nedladdningskoder? Såg att Mario kom som digital download. Är koden kopplad till mitt konto så jag kan ladda ner spelet obegränsat antal ggr? Eller kommer det bli problem när jag exv. köper en switch 2 oled och vill flytta över spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Hur funkar det med nedladdningskoder? Såg att Mario kom som digital download. Är koden kopplad till mitt konto så jag kan ladda ner spelet obegränsat antal ggr? Eller kommer det bli problem när jag exv. köper en switch 2 oled och vill flytta över spelen.

Kopplas till ditt nintendo-konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Det fanns en dropdown för att välja land längre ner på förbeställnings-sidan som var förinställd på Irland. Jag valde Tyskland där och landade så småningom på den tyska sajten där jag gjorde min beställning. Om det gör någon skillnad för vilken konsol man får låter jag vara osagt.

Du menar den längst ner på sidan? Jag såg den tidigare när jag var in och kollade att mina uppgifter var korrekta, men när jag förbokade så vågade jag inte ändra något utan körde bara på sidan som Nintendo länkade till. Vi får väl jämföra när vi får dem och se om det spelade någon roll

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Du kan se det som en kupong för att lösa in spelet i eShop:en, d.v.s. koden är en engångskod men när du löst in den så är spelet kopplat till ditt konto som om du hade köpt spelet digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du menar den längst ner på sidan? Jag såg den tidigare när jag var in och kollade att mina uppgifter var korrekta, men när jag förbokade så vågade jag inte ändra något utan körde bara på sidan som Nintendo länkade till. Vi får väl jämföra när vi får dem och se om det spelade någon roll

Du kan se det som en kupong för att lösa in spelet i eShop:en, d.v.s. koden är en engångskod men när du löst in den så är spelet kopplat till ditt konto som om du hade köpt spelet digitalt.

Jag har förstått det som att fler spel kommer säljas som koder istället för kassett? Gäller det bara uppgradering av spel som redan finns ute som exempelvis Zelda, eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Jag har förstått det som att fler spel kommer säljas som koder istället för kassett? Gäller det bara uppgradering av spel som redan finns ute som exempelvis Zelda, eller hur funkar det?

Syftar du på de nya "game-key cards" där spelkassetten innehåller en nedladdningskod? Det är mer en ersättning till det nuvarande upplägget där en del "fysiska" spel bara är en kod i en box, med fördelen att man sälja eller låna ut spelet istället för att det är en engångskod som tidigare. Än så länge vet vi inte om fler spel kommer använda det upplägget eller ej.

De fysiska Switch 2-versionerna av t.ex. BotW eller TotK kommer däremot vara en kassett med Switch-versionen och en medföljande kod för uppgraderingarna som man löser in om jag förstått det rätt, d.v.s. samma som om man redan äger spelen och köper uppgraderingarna digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Code-in-box finns ju redan idag, men de är väl inte många. Däremot bundles med konsol+spel brukar komma med koder. Game-card-key kommer nog ersätta code-in-box snarare däremot.

Permalänk
Medlem

Var beställer ni spel och tillbehör från? Svenska priser ligger ju ganska rejält över de andra i Europa. Har lagt en pre-order från Tyskland på konsol med mario kart men vill ha lite fler spel och kanske någon kontroll till barnen. Såg nu att Amazon.fr sålde ut spel för 60 euro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Var beställer ni spel och tillbehör från? Svenska priser ligger ju ganska rejält över de andra i Europa. Har lagt en pre-order från Tyskland på konsol med mario kart men vill ha lite fler spel och kanske någon kontroll till barnen. Såg nu att Amazon.fr sålde ut spel för 60 euro.

Beställde Donkey Kong, Tears of the Kingdom, och Mario Party från franska affären. Bryr mig inte om det står Les Mario på fodralet, haha. Jag valde en produkt, pre-order knappen, som tog mig typ till checkout. Jag gick sen tillbaka till första sidan och gjorde samma med nästa spel så att alla förbeställningar hamnade i inkorgen och under samma beställning och bara en fraktavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Har inte köpt några spel än men Amazon va billigast på Pro 2 Controllern men retrospelbutiken är väldigt nära i pris om du ska handla där ifrån iaf och kan skippa dubbel frakt.

Vill inte köpa spel då jag inte vill ha spelfodral på spanska/franska/tyska men såg att det var väldigt billigt i frankrike, svenska butiker har i princip 899 eller 999kr för alla nya spelen.

Antar att det inte kommer någon Limited/Collector's Edition av de nya spelen annars blir det nog bara Metroid 4 vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Beställde Donkey Kong, Tears of the Kingdom, och Mario Party från franska affären. Bryr mig inte om det står Les Mario på fodralet, haha. Jag valde en produkt, pre-order knappen, som tog mig typ till checkout. Jag gick sen tillbaka till första sidan och gjorde samma med nästa spel så att alla förbeställningar hamnade i inkorgen och under samma beställning och bara en fraktavgift.

Vet du om det var möjligt att få gratis frakt med amazon prime? Kanske inte fungerar mellan länder? Såg att jag blev erbjuden gratis prime när när skulle testa beställa från amazon.fr först men avbröt det. Får nog också beställa ett par spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Vet du om det var möjligt att få gratis frakt med amazon prime? Kanske inte fungerar mellan länder? Såg att jag blev erbjuden gratis prime när när skulle testa beställa från amazon.fr först men avbröt det. Får nog också beställa ett par spel.

Om man ska gå efter tyska Amazon, så funkar inte fri frakt med Prime till Sverige. Handlar en del via tyska Amazon. Och tror samma gäller de andra länderna men vågar inte säga med säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Funkade inte för mig med Prime från Tyskland, tyvärr. Men den snabbare frakten låg på 10€ så ändå okej för att vara från utlandet imo.

Permalänk
Medlem

Jävlar, lyckades få iväg en beställning via amazon.fr på en utan bundle. Totalpris 465eur, knappt 5100kr. Hade en beställning från amazon.de för 5500kr (502eur) förut men den lär jag ju avbeställa!

Galet vilken prisskillnad det blir. Rekommenderar att man uppdaterar sidan till och från tills det funkar.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Men funkar franska konsolen i Sverige? Är det inte en annan kontakt?

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att det finns någon fördel med att beställa från den tyska amazon kontra den franska/spanska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Men funkar franska konsolen i Sverige? Är det inte en annan kontakt?

Bara UK som använder annan typ av laddare inom EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Skulle ni säga att det finns någon fördel med att beställa från den tyska amazon kontra den franska/spanska?

Franska Amazon är billigare om du får igenom beställning 439/499€ mot 470/510€. Lätt att avboka, så man kan lägga en bokning var som och ta bort om man får tag på billigare. Inga pengar dras förens de skickat.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Bara UK som använder annan typ av laddare inom EU

Är du säker? Jag googlade lite och Frankrike verkar inte ha samma typ av eluttag som t.ex Tyskland, Sverige och Spanien?

Permalänk
Medlem

Drog också båda Zelda, donkey kong och en pro controller från amazon fr, 700kr mindre än priserna här i sverige med lite högre VAT och frakt, känns ändå taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Är du säker? Jag googlade lite och Frankrike verkar inte ha samma typ av eluttag som t.ex Tyskland, Sverige och Spanien?

<Uppladdad bildlänk>

Tror bara det är att den har lite annorlunda jordning så man behöver i de fallen en lite annorlunda sladd, typ den nedan som jag får ibland med hål i kontakten. Switch 1 kontakten var iallafall ojordad.

Nedan är en Fransk Switch 1 adapter, som man ser är det exakt samma som i Sverige.

https://www.amazon.fr/-/en/dp/B01N10NX3M/

Permalänk
Medlem

Haha Bergsala vill inte kommentera! Bra någon reagerar!

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qPd64E/hvorfor-er-nintendo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Haha Bergsala vill inte kommentera! Bra någon reagerar!

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/qPd64E/hvorfor-er-nintendo...

Detta måste väl ändå vara en förlust för Bergsala, det är inte något litet påslag heller , vilket nog resulterar i att många importerar.