Anmäl dig till Roborock Challenge!

Samlingstråd LG OLED 2024 (A4/B4/C4/G4/Z4)

Permalänk
Medlem

Samlingstråd LG OLED 2024 (A4/B4/C4/G4/Z4)

Ser att det inte finns någon samlingstråd för LG OLED 2024 vilket det gör för 2022 och 2023 så skapar en.

Funderar på att slå till på en C4 42" med fokus PS5 i ett gamingrum. 10% ytterligare rabatt hos LG tar ner priset till 8400.

Tankar från communityt och något att tänka på?

Äger en C2 77" sedan de kom och är mycket nöjd för det stora vardagsrummet.

Samlingstråd LG C2 (2022)
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1657826-samlingstrad-l...

Samlingstråd LG C3 (2023)
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1680248-samlingstrad-l...

Samlingstråd LG C4 (2024)
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1731445-samlingstrad-l...

Samlingstråd LG C5 (2025)
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1731446-samlingstrad-l...

förydligande
Permalänk
Medlem

Nu verkar rean va slut och alla har höjt till ordinare pris, även LGs webshop.

Jag hade också fingret på köpknappen men tror personligen att de kommer bli ännu billigare nu framöver genom cashback kampanjer från LG. Vi får se om jag har rätt eller blir helt utan TV till nästa BF

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Det blev G4 65” på mellandagsrean. Gick från en samsung qled 2019 och är grymt nöjd med tv:n. Webos är ju uselt, men använder apple-tv så det spelar ingen roll.

Visa signatur

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Nu verkar rean va slut och alla har höjt till ordinare pris, även LGs webshop.

Jag hade också fingret på köpknappen men tror personligen att de kommer bli ännu billigare nu framöver genom cashback kampanjer från LG. Vi får se om jag har rätt eller blir helt utan TV till nästa BF

Ouff! Slog till igår innan jag hade fått något respons i tråden. Hade tur den här gången verkar det som.

Kan nog bli en del deals framåt på 2025-serien när den lanseras, brukar vara så. Men är personligen av det jag sett lite skeptisk och oroad att den kanske tom är sämre mest mtp att det saknas inputknapp på remoten vilket kommer väl till pass i gamingrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Ouff! Slog till igår innan jag hade fått något respons i tråden. Hade tur den här gången verkar det som.

Kan nog bli en del deals framåt på 2025-serien när den lanseras, brukar vara så. Men är personligen av det jag sett lite skeptisk och oroad att den kanske tom är sämre mest mtp att det saknas inputknapp på remoten vilket kommer väl till pass i gamingrummet.

Dessutom saknar den ju siffrorna så quickaccess fungerar inte heller.

För de som undrar så quickaccess håller man ner siffran en stund så byter den till vad du konfigurerat, i mitt fall så är 7:an hdmi 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Tur att du hann beställa! Tror inte dom mindre storlekarna hade fått så mycket ytterliggare rabatter. 2025 serien kommer nog inte va billig förens BF, men 2024 och framförallt 2023 modellerna måste ju bort nu och allt som inte gick på mellandagsrean får förhoppningsvis ytterliggare sänkningar.

Hade nog dock varit lyckligare om jag bara hade köpt en på BF, och kunnat njutit av en TV i flera månader. Jag har av någon anledning bestämt mig för att inte betala mer än 20k för 77" eller max 30k för 83"

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Är i köptankar på en LG Oled, B4 65" närmare bestämt!
Men är lite nyfiken om någon har beställt från LGs hemsida och om det funkade bra?
Hur lång tid tog leveransen?
Är LG smidiga att göra med om TVn skulle strula?

Tar tacksamt emot all info

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Är i köptankar på en LG Oled, B4 65" närmare bestämt!
Men är lite nyfiken om någon har beställt från LGs hemsida och om det funkade bra?
Hur lång tid tog leveransen?
Är LG smidiga att göra med om TVn skulle strula?

Tar tacksamt emot all info

Beställde en 55" B4 Måndagen 10/2 och fick den Fredag 14/2 så ganska snabbt.
Tänk på att kolla om det finns en rabbatkod från t.ex. Benify eller Mecenat.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Beställde den en 55" B4 Måndagen 10/2 och fick den Fredag 14/2 så ganska snabbt.
Tänk på att kolla om det finns en rabbatkod från t.ex. Benify eller Mecenat.

Tack för info!
Fick bli en beställning
Och yes! Såg en rabattkod i Dagens fynd tråden som sänkte priset en del, så det är alltid trevligt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter LG C4, 65', dock inte i något brådskande behov - men skulle kunna slå till om de kommer något bra erbjudande.
Vad skulle ni säga är ett bra pris/erbjudande?

Permalänk
Medlem

@Ddroid: Du kan köpa en C4 65" direkt från LG om du registrerar dig som medlem och använder rabattkoden BENI25_ALLALG enligt länkat inlägg från Dagens Fynd-tråden för 15 867,18 kr.

Det är ett fint pris för 65" OLED och tror inte det kommer bli så mycket billigare, bara att slå till!

Har du råd och plats så blir mitt medskick att satsa på 77". Rätt stor skillnad i bildyta (+~40%).
Kostar runt 20k med samma metod.

Länk till tipset:

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

@Ddroid: Du kan köpa en C4 65" direkt från LG om du registrerar dig som medlem och använder rabattkoden BENI25_ALLALG enligt länkat inlägg från Dagens Fynd-tråden för 15 867,18 kr.

Det är ett fint pris för 65" OLED och tror inte det kommer bli så mycket billigare, bara att slå till!

Har du råd och plats så blir mitt medskick att satsa på 77". Rätt stor skillnad i bildyta (+~40%).

Länk till tipset:

Tack för svar och tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Tipsar om pågående LG OLED-evo kampanj..

https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled-evo/

Går t.ex att få en LG G4 77" för 26 451,18:- med koden: LG_BENI_TRAVEL_MAR25

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Länk till tipset:

Hur får man det till 16k? Koden funkar men då landar det på 21k...

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem

@Constantine: Grundpriset på C4 65" har höjts på LGs sida sedan ovan tips, det är ett par veckor gammalt. Priserna varierar hela tiden hos LG samt olika ÅFs.

B4 65" kostar dock fortfarande cirka ~13200kr med samma metod + inloggad medlem hos LG!

Är du strikt ute efter C4 65" så kostar den just nu ~17300kr som lägst:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13470152

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

@Constantine: Grundpriset på C4 65" har höjts på LGs sida sedan ovan tips, det är ett par veckor gammalt. Priserna varierar hela tiden hos LG samt olika ÅFs.

B4 65" kostar dock fortfarande cirka ~13200kr med samma metod + inloggad medlem hos LG!

Är du strikt ute efter C4 65" så kostar den just nu ~17300kr som lägst:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13470152

Tack för svar, ja jag håller nog ut och hoppas på en c4!

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem

Finns det några nackdelar med G4 vs C4 om man bortser från wall mount? 77" g-serie är just nu billigare på LG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gluon:

Finns det några nackdelar med G4 vs C4 om man bortser från wall mount? 77" g-serie är just nu billigare på LG.

Jag har en G4 och köpte den för att den på alla sätt är en bättre TV än C4. Att den också kommer med 5 års panelgaranti är ett plus. Hade tidigare en C3. Nu när G4 är billigare än C4 så finns det ingen anledning att köpa den sistnämnda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hades:

Jag har en G4 och köpte den för att den på alla sätt är en bättre TV än C4. Att den också kommer med 5 års panelgaranti är ett plus. Hade tidigare en C3. Nu när G4 är billigare än C4 så finns det ingen anledning att köpa den sistnämnda.

Bra! Kommer beställa eller vänta på C5/G5. Det blir förmodligen kampanjer under sommaren då ingen tittar på tv

Permalänk
Bildexpert 📺

G3 och C3 hade en skillnad där G3:n var tydligt byggd för hög ljusstyrka och presterade sämre om man drog ned ljusstyrkan. Den hade svårt att nå låga nits-nivåer utan tydlig försämring i övrigt, likt markant posterisering (tydliga steg mellan närliggande nyanser). I den jämförelsen har C3:n ett övertag i färgprecision som kan vara en viktig del för en vissa användare, likt i fall tanken är en yrkesmässig användning vid exempelvis videoproduktion.

G4 och C4 är identiska kvaliteten där G4:n har mer ljusstyrka och ett större dynamiskt omfång utan att tappa detta när man sänker ljusnivåerna. G4:n kommer därför alltid vara det bättre valet ur en bildteknisk synpunkt. G4 och C4 är likvärdiga på lägre ljusnivåer och G4:n drar ifrån när det behövs mer ljus. I situationer som HDR och vintersport i rum som är ljusare kommer G4:n trumfa över C4:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gluon:

Bra! Kommer beställa eller vänta på C5/G5. Det blir förmodligen kampanjer under sommaren då ingen tittar på tv

C5/G5 kommer mig veterligen att släppas först nästa månad, så priserna kommer inte sänkas redan till sommaren utan tidigast till hösten eller vintern. Om du väntar tills dess så kommer C6/G6 snart att lanseras så om du väntar på det allra senaste så kommer köpet aldrig bli av. Köp en G4 i dag, du kommer inte ångra dig.

Permalänk

Hej,
Jag tänker köpa en LG B4 65" eller 77".
Är det rätt läge att slå till nu eller tror ni att de kommer att sjunka ytterligare framöver?
Jag ser att det är kampanj på dessa just nu och på Power så kan man dessutom få 2000kr ytterligare rabatt om man lämnar in sin gamla TV.
Utav vad jag kan se så är det bästa priset hittills. Frågan är som sagt om det kommer att gå ner ytterligare längre fram eller om man istället riskerar att de säljs slut helt. Jag har inget problem att vänta lite men de kanske inte tillverkar fler och istället satsar på nyare (och dyrare) modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteKalle:

Hej,
Jag tänker köpa en LG B4 65" eller 77".
Är det rätt läge att slå till nu eller tror ni att de kommer att sjunka ytterligare framöver?
Jag ser att det är kampanj på dessa just nu och på Power så kan man dessutom få 2000kr ytterligare rabatt om man lämnar in sin gamla TV.
Utav vad jag kan se så är det bästa priset hittills. Frågan är som sagt om det kommer att gå ner ytterligare längre fram eller om man istället riskerar att de säljs slut helt. Jag har inget problem att vänta lite men de kanske inte tillverkar fler och istället satsar på nyare (och dyrare) modeller.

Om du köper direkt från lg som registrerad medlem så kan du få lite extra rabatter, provade själv nyss och kom ner till 13220:- för LG B4 65" med koden "MECSTU25LGAL"

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

@MatteKalle: Förutom det utmärkta tipset från @Pe3 så satsa på 77" om du har råd och plats. Stor skillnad i upplevelse mellan 65" och 77", ~40% mer bildyta och det märks!

Permalänk

Jo, jag är så klart sugen på 77" men priset är egentligen för högt för mig just nu.
Frågan är om man vågar hoppas på att den kommer att sjunka någon tusenlapp ytterligare framöver innan den fasas ut i förmån för nyare modeller. Jag har inget problem med att avvakta med köp om det skulle vara så.

Permalänk
Skrivet av gluon:

Vad är det för nackdel med wall mount och finns den nackdelen även på B4 som jag planerar att köpa?

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall G4-modellen på 77 tum just nu går att köpa för mindre pengar än C4 på 77 tum så är det ingen tvekan. G4:n är den bättre TV:n.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Ifall G4-modellen på 77 tum just nu går att köpa för mindre pengar än C4 på 77 tum så är det ingen tvekan. G4:n är den bättre TV:n.

Nu svarade du på en gammal fråga från den här tråden. Jag citerade den frågan eftersom jag undrar över det han skriver om wall mount.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av MatteKalle:

Nu svarade du på en gammal fråga från den här tråden. Jag citerade den frågan eftersom jag undrar över det han skriver om wall mount.

Alright. Fast är det inte bättre du ställer en direkt fråga om vad du själv funderar över? Blir lätt missuppfattningar annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteKalle:

Vad är det för nackdel med wall mount och finns den nackdelen även på B4 som jag planerar att köpa?

Skrivet av MatteKalle:

Oklart vad @gluon menar med "nackdel bortsett från wallmount", men jag förmodar att det är LG One-Wall väggfäste som åsyftas.

Huruvida det är en nackdel eller fördel beror väl på om man föredrar det eller ett mer standard väggfäste?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34