Kommande datum för nyheter mITX & mATX chassin att hålla koll på?

Permalänk
Medlem

Kommande datum för nyheter mITX & mATX chassin att hålla koll på?

Hej!

Jag avser att helt ersätta min gamla trotjänare jag byggde ihop under 2015 nu under året och har siktet inställt på mitt första (i alla fall någorlunda) SFFPC.

Jag har sett runt lite och står och väger lite mellan Fractal Design Era 2 eller Lian Li A3. Dock kommer nog köpet göras senare under året och jag funderade därför på om det kanske kan dyka upp några nyheter innan som kan vara av intresse. Därför har jag den korta frågor om det finns det några mässor och andra datum som där tillverkare kan ev. lansera nya chassin?

Tack på förhand!

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Javisst! Om dryga månaden har du Computex-mässan, som levererar en hel kavalkad med hårdvarunyheter. Säkerligen ser vi att något spännande har hänt även på mITX- & mATX-fronten

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kan inte svara på din fråga, men ett generellt tips när det gäller chassin, är att ha ett så stort chassi som möjligt och att även dess fläktar är av hög kvaliet.

Med ett stort chassi är det störst sannolighet till att man får både en tyst dator men också en bra kylning på alla komponenter. Bra kylning ger i sin tur en längre livslängd på grejerna.

Kontentan: ibland kan det på sikt bli dyrare att köpa billigt (utan att värdera dom chassin som du har nämnt här ovan).

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: ASUS ROG Thor III 1200W ATX 3.1, Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Javisst! Om dryga månaden har du Computex-mässan, som levererar en hel kavalkad med hårdvarunyheter. Säkerligen ser vi att något spännande har hänt även på mITX- & mATX-fronten

Amen, perfekt stort tack!

Skrivet av Trum-Petaren:

Hej!

Jag kan inte svara på din fråga, men ett generellt tips när det gäller chassin, är att ha ett så stort chassi som möjligt och att även dess fläktar är av hög kvaliet.

Med ett stort chassi är det störst sannolighet till att man får både en tyst dator men också en bra kylning på alla komponenter. Bra kylning ger i sin tur en längre livslängd på grejerna.

Kontentan: ibland kan det på sikt bli dyrare att köpa billigt (utan att värdera dom chassin som du har nämnt här ovan).

Tack, väl medveten om detta och att en SFF PC kommer resultera i ett dyrare bygge. Denna gång är det estetiska och ett behov av att nästa dator ska ta mindre platse som starkt styr mig mot ett mindre chassi.