Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

FedEx har jag faktiskt bra erfarenheter av. Sällan jag får något via dem, men de har alltid ringt eller SMS:at i förväg och kollat om jag är hemma, sen kommit förbi.
Det enda jag kan klaga på senast (förra veckan faktiskt) var att han sa 5 minuter men tog nästan 15, och jag gick ut i blåsten efter 4-5 min för att han skulle hitta rätt.

Låter lovande, då kanske dom har blivit bättre. Får hålla tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Porttelefon verkar ju inte alltid hjälpa det heller. Se mitt tidigare inlägg idag där UPS drog i dörren, märkte det var låst och sen prompt sket i porttelefonen och körde därifrån...

UPS har jag nog bara fått med en gång och då funkade det att be dom ta det till ombud iaf, men hemleveranser är ju alltid ett gissel imo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MinscS2:

Måste skriva av mig lite, men UPS är fan sämst!

Beställde en sak från annat land i EU och redan när jag såg att dom använde sig av UPS så suckade jag högt.

- Först skulle leverans ske i fredags den 21:e.
- Det blev sedan ombokat till idag den 25:e någon gång mellan 9:45-13:45.
- Strax efter 12:30 ser jag av en ren slump att det står "12:00 - Vi försöker att få tag på den säkerhetskod som vår chaufför behöver för sin leverans." om leveransen inne på deras hemsida. Ingen aktiv notis till mig, jag måste aktivt leta upp denna notis. Efter snabb googling visar det sig att det är deras go-to respons vid fall av lås grind/port, etc. där dom behöver nyckel eller kod.

Saken är att det finns ingen kod till mitt hyreshus att lämna ut, där finns enbart en porttelefon med mitt namn inkluderat, men budet har väl dragit i dörren, märkt att det var låst och bara dragit - istället för att ringa mitt nr på porttelefonen så jag kan släppa in vederbörande.

Har nu varit i kontakt med UPS support och lyckats omboka till den 27:e med notis om att där finns en porttelefon. Då håller vi tummarna att chauffören inte bara ser sin chans att sluta 2 minuter tidigare på torsdag igen...

Imponerad att du fick kontakt med kundtjänsten. Har försökt tidigare men alltid behövt säga fraktnumret till telefonsvararen och blivit tokig på att den aldrig hör rätt. Det var enklare att kontakta försäljaren och be dem prata med UPS.

Nu var jag tvungen till UPS för att det inte fanns något alternativ men nu verkade det fungera utan problem och jag kunde enkelt svara via sms att jag vill få den till utlämningsställe.

FedEx har faktiskt ringt tidigare och frågat om man var hemma först och sen frågat om de kunde lämna paketet utanför dörren när jag inte kunde möta. Men har haft problem tidigare med dem också.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att mina spel "Commandos: Behind Enemy Lines" och "Worms Battle Pack" ska anlända från Storbritannien. Jag vet att spelen finns på Steam, men jag vill ha mina spel på skiva då jag samlar på spel, DVD och Blu-ray-filmer.

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Råkat ut för en kul sak, Grabben beställde en bok (nån sida som säljer beg böcker) paketet levererades till postnordbox som vägrade öppnas, begärde att skicka paketet till utlämningsställe, alltså Postnord får plocka ut paketet och köra det till utlämning istället. Tror ni Postnord kommer in i skåpet? tydligen inte, så nu har vi väntat i 14 dagar... Bra jobbat

Uppdatering, fick samtal ifrån en kille idag som hittat grabbens paket längst in i hans paketbox, grabbens paket som Postnord skulle leverera till ombud... jaja jag tänker inte berätta att paketet levererats.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Sitter o väntar på ett par klockor. Behöver dock köpa ett par armband ifall jag vill byta ut stålbanden nån gång.

Trånande väntan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Sitter också och väntar på en klocka. En digitalklocka g shock med solur. Jag hsr en smartklocka också men blivit less på att ladda den hela tiden.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

La en beställning igår på en ny cykel. Är riktigt taggad på att få hem den

Permalänk
Medlem

Idag kommer förhoppningsvis min nya robot gräsklippare hem, ska bli spännande att se hur bra det fungerar utan nedgrävd begränsningstråd.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från Unifi med Cloud Gateway Fiber och U7 Pro XG som ska komma idag.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Väntar på kaffe från Kafferäven. Ni som klagar på Postnord har aldrig provat DHL. Paketet lämnades in i måndags och anlände inatt i Umeå, och kommer inte lämna den terminalen förrän nästa arbetsdag.

5 dagars leveranstid med andra ord, då Postnord alltid brukar greja det på 2. T.om Schenker har börjat bara snabbare och klarar sig nu oftast inom en vecka.

Störande då jag måste in till lokala rostaren och köpa kaffe som är dubbelt så dyrt för att klara helgen (iofs dubbelt så gott men ändå).

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en OnePlus Nord CE 4 Lite 5G som ska komma den 23:e.

https://www.amazon.se/OnePlus-Lagring-SIM-fri-Smartphone-Dubb...

Permalänk
Medlem

Nu väntas det på ett paket från Ljudfokus, det var äntligen dags för en vinylspelare och dom hade ganska bra rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Nu väntas det på ett paket från Ljudfokus, det var äntligen dags för en vinylspelare och dom hade ganska bra rea.

Vinylspelaren kom fram som den skulle så nu är det ett paket från ikea med möbeln den ska stå på som kommer på lördag samt ett paket med vinylskivor som beställdes idag.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett Lemokey L3.
Det lämnade Kina inatt med flyg, vore ju fint om det kom redan imorgon men det är väl optimistiskt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en Herman Miller Vantum nu när de körde 25% vårrea, ska bli riktigt kul att testa!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Som lättare shopaholic väntar man väl nästan alltid på något..
Beställer en del prylar, både till mig själv, föräldrarna och ibland till andra.

Just nu väntas bl a på ett paket med Reolink Argus kameror+bas, som Inet hade erbjudande på. Beställde samtidigt även en AN600 CPU-kylare, som visst dröjer lite.
Även en 860 Evo 4 TB via Tradera.

Permalänk
Medlem

Inväntar nya ram-minnen, vill ha lågprofilsminnen ifall man får sig ett infall när nya NH-D15 G2 Chromax.black släpps i Q4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - ASUS 5080 16GB ROG Astral OC - Corsair SF750 - Corsair Nautilus 360 RS - Lian Li A3

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på skärmen jag beställt.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Sitter och väntar på skärmen jag beställt.

<Uppladdad bildlänk>

Borde vara förbjudet att göra falsk marknadsföring med DP standarden för denna skärmen har inte den fulla DP 2.1 specen.
DP 2.1 kan vara ULtra High Bit Rate (UHBR) 10 | 13,5 | 20
Tycker det ska framgå på kartongen eller spec bladet. Är ju skillnaden emellan att behöva DSC eller inte.
Skärmen är alltså vad jag kan se UHBR 13.5 och inte UHBR 20.

Vad jag kan se efter att skummat igenom hemsidan så försöker LG gömma detta och det framgår inte om man inte då frågar LG direkt eller igenom inet.

Utöver detta så verkar ju skärmen sjukt bra och hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

/caribien

Permalänk
Medlem
Skrivet av caribien:

Borde vara förbjudet att göra falsk marknadsföring med DP standarden för denna skärmen har inte den fulla DP 2.1 specen.
DP 2.1 kan vara ULtra High Bit Rate (UHBR) 10 | 13,5 | 20
Tycker det ska framgå på kartongen eller spec bladet. Är ju skillnaden emellan att behöva DSC eller inte.
Skärmen är alltså vad jag kan se UHBR 13.5 och inte UHBR 20.

Vad jag kan se efter att skummat igenom hemsidan så försöker LG gömma detta och det framgår inte om man inte då frågar LG direkt eller igenom inet.

Utöver detta så verkar ju skärmen sjukt bra och hoppas du blir nöjd!

Dom tar upp det i några YouTube recensioner så jag är medveten om det.
Har ett 4090 som ska driva den så det blir iaf DP1.4 eller Hdmi 2.1 så jag
får leva med DSC i vilket fall men förmodligen så kommer den att prestera över förväntan ändå.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia