Mikrotransaktioner står för 58% av datorspelintäkter

Permalänk
Skrivet av Caoz:

Förstår hur du menar och tänker, tack för en bra ton på din replik. Vill inte dra alltför mycket OT men tror det finns ett spektrum mellan vara offer och ta ansvar men det kan vi diskutera i en framtida tråd om ämnet dyker upp. Tack för denna gång 😇

Väl sagt

Permalänk
Medlem

undrar hur många procent av dessa är "valar".

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Detta har varit på tapeten sedan stenåldern och då fick vissa stå ut för smutskastning och hån då det fanns de som skyddade konceptet med näbbar och klor.

Det skulle tydligen vara bra för spelindustrin och spelutvecklingen.

Där offren fick skylla sig själva fanns med i argumenten

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Ett och annat DLC har det blivit genom åren, men aldrig någon mikrotransaktion, och så kommer det förbli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Skoluniform

Det kan man gärna föreslå. Jag är varken bu eller bä i den frågan, men jag kan uppskatta argumenten.

Permalänk
Medlem

Av dom 3 spelen som nämns är ju Fortnite och Roblox (vet inte om CoD). populärt bland barn och unga. Man kan ta vilka slutsaster man vill om det. Jag hoppas verkligen att dom nya reglerna gäller microtransaktioner som man har hört om blir verklighet. Jag tycker också att alla Spel, då menar jag verkligen alla spel som har någon form av Microtransaktion, lootbox osv ska ha 18+ märkning på spelen. Men om man får välja något så ska spel med lootbox i alla fall ha 18+. exempel på spel ea sport FC, som har ultimate team. ska ha 18+ i min mening.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |