Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

De fanns men gick inte beställa, lite fram och tillbaka… går inte nu heller… ibland finns det men står de inte kan leverera till uppgiven adress/sverige…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är de borta igen? Vad fick du ge?
Gick in nu men får inte fram konsolen. Har ni mohín direktlänk om det finns kvar konsoler?

502.67 euro, med forex omräkning strax över 6k men tror det körs nån annan valutaomräkning än just den så borde vara lite lägre, sen kanske svenska kronan går upp ännu mer närmsta 2 månaderna så det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

502.67 euro, med forex omräkning strax över 6k men tror det körs nån annan valutaomräkning än just den så borde vara lite lägre, sen kanske svenska kronan går upp ännu mer närmsta 2 månaderna så det blir bättre.

Eller så går euron upp tills de drar pengar hehe 😅

Permalänk
Medlem

Hur funkar fysiska vs digitala spel; behövs även fysiska spel installeras på switchen eller kan det köras direkt från kassetten? Om fysiska spelet behöver installeras, kan man då spela det utan att kassetten sitter i?

Permalänk
Medlem

Någon som exakt hur det kommer fungera med Kirby and the forgotten land, ett spel jag gillar skarpt och redan äger. Vad jag förstår så ingår bara Switch 2 uppgraderingen om man köper det nya DLC’t? Till skillnad från Zelda BotW och TotK till exempel som är gratis för Nintendo Online+ abonnenter.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Hur funkar fysiska vs digitala spel; behövs även fysiska spel installeras på switchen eller kan körs det från kassetten? Om fysiska spelet behöver installeras, kan man då spela det utan att kassetten sitter i?

Fysiska spel körs från kassetten men uppdateringar laddas ned till Switch:en. Fysiska spel kräver att kassetten sitter i för att kunna spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Fysiska spel körs från kassetten men uppdateringar laddas ned till Switch:en. Fysiska spel kräver att kassetten sitter i för att kunna spelas.

De flesta fysiska spel körs från kassetten, men vissa kommer vara i form av "Game-Key card". Men det syns på boxen och kommer förhoppningsvis inte vara många titlar.

Här är två spel som verkar kommer ha detta system: (De i mitten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Eller så går euron upp tills de drar pengar hehe 😅

Japp, lätt att avbeställa om det skulle krisa sig för svenska kronan(tror inte på nån brist på konsoler under releasemånaderna), men tror på den står hyfsat stabilt nu jämfört med kaoset i ekonomin i andra delar av världen atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Japp, lätt att avbeställa om det skulle krisa sig för svenska kronan(tror inte på nån brist på konsoler under releasemånaderna), men tror på den står hyfsat stabilt nu jämfört med kaoset i ekonomin i andra delar av världen atm.

Oavsett om priset går upp så lär det inte bli lika dyrt som att köpa den av svenska ÅF. 🤷🏽‍♂️

Permalänk
Medlem

Vad har folk beställt eller tittat på för fodral och väskor? Till OG-Switchen hade jag standardfodralet, men den här gången funderar jag på något kompaktare. Tex något liknande den här på Etsy. Vet inte om jag ska våga beställa där bara, kanske bäst att vänta tills konsolen är släppt så andra hinner testa olika fodral.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Vad har folk beställt eller tittat på för fodral och väskor? Till OG-Switchen hade jag standardfodralet, men den här gången funderar jag på något kompaktare. Tex något liknande den här på Etsy. Vet inte om jag ska våga beställa där bara, kanske bäst att vänta tills konsolen är släppt så andra hinner testa olika fodral.

Kommer köpa från Waterfield. Har deras CitySlicker Case till min Switch, N3DS, PSVita och Analogue Pocket och är riktigt nöjd med deras kvalitet och design 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem

Båda finns på amazon.fr nu!

Edit: legat uppe mer än 10 min så stötte batch gissar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Japp, verkar vara en större batch. Kunde äntligen få skapa ny order med Bravely Default

Permalänk
Skrivet av Aser:

Tack vare ditt inlägg så fixade jag en förbeställning 😁 Jag hade redan en förbeställning av mario kart bundle från spanska Amazon för 533.83 men franska kostar 528.84 så den behåller jag nog 😉

Permalänk

Se på fan! Nu fick jag också genom beställning via Amazon.fr! Grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Tack för tipset, vart en beställning. Om inte Svenska återförsäljare skärper sig så är det denna jag behåller.

Permalänk
Skrivet av varget:

Tack för tipset, vart en beställning. Om inte Svenska återförsäljare skärper sig så är det denna jag behåller.

Redan fimpat mina förbeställningar i svenska butiker. Ligger alla kvar syns ju ingen orsak för Bergsala att göra någonting åt sin "kemikalie-och-moms-beräkning".

Permalänk

Switch 2 Mario Kart Bundle
Extra joycons
Extra joycon-charging grip
Två rattar

7576 kr med frakt, jämfört med 9478 på svenska marknaden. Som Bergsala själv skrev till mig i mail så är det jag missar nordiska språk på förpackningen.

Permalänk
Medlem

Hade en beställning på bundle innan, men för bara 10e mer kunde man köpa fysiska mario kart istället.
Pro controller + Konsol + Donkey kong + Mario kart för ~8000 känns som en bra deal.

Av någon anledning är franska amazon 30eur billigare för endast konsolen jämfört med es,de.

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt att så många av oss nu kan sluta kolla sidan stup i kvarten. Har tom vaknat några nätter och inte kunnat släppa att kolla

Viva la revolución! (attans att man inte har någon switch så man kan få tag på denna pärla till spel nästan gratis, hint för de oinsatta så är det ett utdrag från det spel som nog flest gånger utsetts till världen bästa spel genom tiderna)

Edit: verkar fortfarande finnas exemplar kvar av båda på .fr!
Edit2: utifrån vad jag läste i speltidningar osv (men nu var det länge sedan så ymmv)

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på franska Amazon på Mario Kart bunden precis, för mig slutade det på 537€ men då tog jag det snabbare leveransalternativet. Vad jag inte förstår dock är att jag fick signera summan med Bank Id men inga pengar drogs?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Beställde nu en Switch 2+kart bundle via franska Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Lade en beställning på franska Amazon på Mario Kart bunden precis, för mig slutade det på 537€ men då tog jag det snabbare leveransalternativet. Vad jag inte förstår dock är att jag fick signera summan med Bank Id men inga pengar drogs?

dras när det skickas.

Permalänk
Medlem

Intressant att Webhallen inte har fyllt på sitt lager. Uppenbarligen trillar det in nya leveranser till Europa. Bergsala kan nog köpa in fler, men misstänker att dom inte gör det för att förhandsbokningarna varit så få.

Edit: Inets blev fullbokad idag efter att ha öppna förbeställningar i några dagar. Power har fortfarande öppet för bokning, likaså Elgiganten.

Edit: Sett flera återförsäljare som skriver att de endast lägger upp för förbokning det antal de har fått bekräftat från Nintendo. Så konsoler verkar de finnas mycket av.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kommer köpa från Waterfield. Har deras CitySlicker Case till min Switch, N3DS, PSVita och Analogue Pocket och är riktigt nöjd med deras kvalitet och design 😀

Ja, just det, Waterfield gör trevliga fodral. Undrar om de tar fram något kompaktare. (Och hur blir det med strafftullar..?)

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Du har signerat summan för att ge dem tillåtelse att dra vid leverans. Transaktionen är godkänd liksom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Precis som ovan skrev dras det när den skickas. Gissningsvis kommer det dras baserat på kronan/eurons värde dagen den skickas. Risken är därmed att euron ökar i värde fram till dess.

Jag känner i efterhand att jag kanske skulle betalt i kronor för de 529 euro jag betalade har ändrats från 5800 kr till 5900 kr på typ en vecka (Jag tror kostnaden i kr var ca 5950 då direkt på Amazon). Och sen växlingsavgift på kanske runt en hundralapp på det? Men kan ju gå ner igen förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Precis som ovan skrev dras det när den skickas. Gissningsvis kommer det dras baserat på kronan/eurons värde dagen den skickas. Risken är därmed att euron ökar i värde fram till dess.

Jag känner i efterhand att jag kanske skulle betalt i kronor för de 529 euro jag betalade har ändrats från 5800 kr till 5900 kr på typ en vecka (Jag tror kostnaden i kr var ca 5950 då direkt på Amazon). Och sen växlingsavgift på kanske runt en hundralapp på det? Men kan ju gå ner igen förhoppningsvis.

Jag rekommenderar alla, som jag skrivit tidigare, att lägga två beställningar där ena är hos t.ex tyska Amazon och andra från franska eller annan utländsk återförsäljare. Ena beställningen gör ni i kronor och andra i euro. Då pengar ej dras förrän den skickas så kan man veckan innan release avbeställa den som blir dyrare. Euron är idag dyrare gentemot kronan jämfört med förra veckan bara. Förra veckan skulle det skilja sig 80kr mellan tyska och franska sidan för min del. Just nu är det c:a 155kr skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanronn:

Ligger alla kvar syns ju ingen orsak för Bergsala att göra någonting åt sin "kemikalie-och-moms-beräkning".

Du har ju helt rätt... Blir att avboka dem.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Ja, just det, Waterfield gör trevliga fodral. Undrar om de tar fram något kompaktare. (Och hur blir det med strafftullar..?)

Dom har ju sin Magnetic Case serie som är lite mer kompakta. Angående pris osv är det rätt dyrt och minns att frakten blev rätt saftig. Men tycker deras grejer är riktigt fina, så blundar när jag drar fram kortet 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |