Kaffeclockers -- Allt för din perfekta kopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Testade du? Vad tyckte du isf? Jag funderar också på att beställa där ifrån.

Såg detta nu Testade hans paket med jul+nyårskaffe. Julkaffet var inget speciellt men nyårskaffet var gott ifall man gillar ljusrostat!

Permalänk
Medlem

Har möjlighet att komma över en Olympia Express Cremina 67 som inte använts på säkert 20 år, det har oxiderat en del men packningarna ser rätt okej ut. Har inte öppnat upp den och kollat djupare än det man kunde ta loss hyfsat enkelt, men tänkt göra det ordentligt för verkar vara värt besväret om man lyckas restaurera den.
Den fungerar och körde igenom vatten men såg det lossnade flagor i vattenmätaren så helst vill man ju ta loss så mycket som möjligt och göra rent. Men tänker främst på oxideringen, vad rekommenderar ni för det och hur man gör samt övrig rengöring till maskinen?
Ska man göra rent group head så verkar det som den packningen går sönder när man tar isär och kommer behövas oavsett så kan man köpa på sig det mesta i samma veva och ge den lite kärlek igen.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra om det är nån som har erfarenhet av cremashop.se? Är dom bra/pålitliga eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tänkte bara höra om det är nån som har erfarenhet av cremashop.se? Är dom bra/pålitliga eller inte?

Beställde därifrån och betala med klarna nyligen. Inga problem för min del men har inte behövt utnyttja någon garanti än.
Dom har funnits sedan 2015 så det är nog ingen risk att dom kör med dropshipping iaf ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har iofs bara köpt kaffe från dem, typ 4-5 gånger. och har inget att anmärka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jadå, har handlat mycket därifrån, aldrig några problem. Och snart blir det dags igen, inne på sista påsen espressobönor.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Beställde därifrån och betala med klarna nyligen. Inga problem för min del men har inte behövt utnyttja någon garanti än.
Dom har funnits sedan 2015 så det är nog ingen risk att dom kör med dropshipping iaf ^_^

Skrivet av Otori:

Har iofs bara köpt kaffe från dem, typ 4-5 gånger. och har inget att anmärka på.

Skrivet av kode:

Jadå, har handlat mycket därifrån, aldrig några problem. Och snart blir det dags igen, inne på sista påsen espressobönor.

Tack för svaren.

Blev en beställning, så får hoppas att det fungerar felfritt. Men det blev inget kafferelaterat denna gång. Jag beställde en ny tekanna och en förpackning te. Min gamla tekanna (i glas) har jag lyckats stöta till så att det blev en spricka i den.