Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Då är leveransen från Nintendo Irland framme!

Orderdatum: 8:e Maj, Nintendo Irland
Destination: Stockholm
Leveransdatum: 9:e Juni

Date

Händelse

2025-05-08 11:26

Order lagd hos Nintendo Irland, Mario kart bundle

2025-06-02 18:33

Mail från Nintendo "Your order is ready for shipment!"

2025-06-04 12:27

Mail från Nintendo "Your Nintendo order is on its way!"

2025-06-05 10:38

DHL: Processed at POZNAN - POLAND

2025-06-05 11:31

DHL: Shipment picked up

2025-06-05 11:58

DHL: Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND

2025-06-06 13:16

DHL: Arrived at DHL Sort Facility COPENHAGEN - DENMARK

2025-06-06 17:26

DHL: Processed at COPENHAGEN - DENMARK

2025-06-06 19:18

DHL: Shipment has departed from a DHL facility COPENHAGEN - DENMARK

2025-06-09 06:14

DHL: Arrived at DHL Delivery Facility STOCKHOLM - SWEDEN

2025-06-09 08:18

DHL: Processed at STOCKHOLM - SWEDEN

2025-06-09 09:54

DHL: Shipment is out with courier for delivery

2025-06-09 15:20

DHL: Awaiting collection by the consignee

Kan komplettera med min Amazon Spanien order också (överlät denna till en kompis när Nintendo store öppnade upp för alla med NSO)
Orderdatum: 4:e April, Amazon Spanien
Preliminärt leveransdatum: 12:e Juni

Date

Händelse

2025-04-04 13:21

Order lagd hos Amazon Spanien, Mario kart bundle med expressfrakt

2025-06-05 18:37

Mail från Amazon "Your package was dispatched!", "Package left the courier facility", min verkar skickas med Airmee

2025-06-07 12:26

Package arrived at an Amazon facility, Gernsheim, Hesse DE

Ni som beställt från Nintendo, fick ni också en gigantisk kartong?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Fick min med idag från tyska Nintendo, lite störigt att både gamla och nya enheten var tvungen att ha strömadapter ansluten (och dög inte med min 3:e part) för att kunna göra en transfer, trots att både hade 100%.

Verkar inte gå att testa kameran utan att ha någon att chatta med, men den hittade åtminstone min generic utan problem om man kollar inne på ljudinställningarna.

Det går fint att testa kameran i inställningarna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Escaping Jupiter:

Mitt paket från fnac var i köge i fredags, men sen tog postnord över det i helgen, står att det ska levereras idag mellan 17-22.

Chattade precis med PostNord, de skrev att paketet är kvar i Danmark och att jag bör kontakta leverantören

Permalänk

Ajdå vad tråkigt att det fastnat där. Mitt andra paket från fnac har suttit fast på samma ställe i 2 dygn nu, vet inte vad som händer.

Skrivet av milkshake91:

Chattade precis med PostNord, de skrev att paketet är kvar i Danmark och att jag bör kontakta leverantören

Permalänk

Monday
9 June 2025
16:33 (UTC +02:00)
Processed at COPENHAGEN - DENMARK 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Date

Händelse

Kan komplettera med min Amazon Spanien order också (överlät denna till en kompis när Nintendo store öppnade upp för alla med NSO)

Date

Händelse

Mail från Amazon "Your package was dispatched!", "Package left the courier facility", min verkar skickas med Airmee

<Uppladdad bildlänk>

De är fan ganska lång tid mellan Köpenhamn och Stockholm kan man tycka.
Undrar hur den rutten ser ut samt vilka rutiner dem har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

<Uppladdad bildlänk>

Japp. Fick också en likadan kartong. Dock hade jag Switch 2, PRO Kontroll, väska samt rattarna också

Permalänk
Inet
Skrivet av tussii:

Min beställning från @Inet åkte iväg igår (enligt inet), men ingenting mer än förhandsinformation om försändelse finns i PostNords app.

Känns så ovärt… När man dessutom tog en svensk ÅF istället för att spara några kronor.. Får antagligen vänta till måndag.

Ville bara skriva av mig och trodde Inet hade bättre koll.

Skrivet av cymd:

Samma sak här, fast det står "Försenad transport i HÄRRYDA PAKETTERMINAL", troligen PostNord som har fuckat upp leveranserna igår.

Skrivet av hk-tray:

Samma här! Mycket därför jag valde inet för jag trodde att jag då borde ha den vid release. Nu blir det att skicka tillbaka och köpa från utländsk ÅF. Tänker inte betala 2k mer och ändå inte ha den tidigare än de som köpt från utlandet.

Vi skickade ut alla enheter i tid till expeditörerna, dessvärre verkar det som Postnord har haft lite problem just förra veckan med leveranser i närheten till vårt lager. Dålig timing med denna release plus röda dagar tyvärr
Kan inte mer än be om ursäkt över att det skedde och hoppas på att allt har landat idag, fattar att det är en dålig upplevelse.
Tyvärr inget vi kunde påverka denna gången, trippelkollade så att det inte var något i vårt led som hade gått snett men alla enheter vart skickade från vårt lager i tid för att kunna levereras ut till er.

Skrivet av alex20hz:

Stör mig att jag inte får igång min 8Bitdo Ultimate BT till enheten längre. Fungerade klockrent på ettan :/

Det finns nu en firmware uppdatering som ska lösa detta.
https://support.8bitdo.com/

Skrivet av hultron:

<Uppladdad bildlänk>

yay!

10/10 bild, älskar katten <3

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ja, troligen har du rätt att det blir tisdag eller onsdag som gäller för dessa ifrån Amazon som är "fast" i Saxen/Tyskland/Centraleuropa.

Det är normalt när du inte allokerats någon. När du allokerats en som påbörjas logistiskt så kommer länken att uppdateras.

Härliga tider!

Beställde du från Amazon eller Nintendo?

Min leverans från Nintendo DE som tidigare stod still hela helgen i DHL:s terminal POZNAN - POLAND uppdaterades nyligen att den nu finns i Danmark.

Så det finns hopp för din också!

måndag
9 juni 2025
11:01 (UTC +02:00)
Har anlänt till DHL:s sorteringsterminal COPENHAGEN - DENMARK

COPENHAGEN - DENMARK

Då ligger våra switch förmodligen på samma lastbil.
Vart i landet ska din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Nu ska jag sluta spamma tråden med just mitt fall, men jag ringde DHL bara för att se så det inte krävdes någon handpåläggning eftersom paketet stoppats så ofta. Det ser ut som jag bara haft otur med att man missat nästa transportlänk och då får paketet ligga till nästa avgång, dvs oftast till nästa dag. Imorgon lovade de leverans. Nu har dessutom fodral och skärmskydd hunnit komma så förhoppningsvis blir det lite julafton imorgon!

Kan trösta dig med att min haft exakt samma transportresa och är just nu "stoppad" i stockholm trots att den borde kommit idag.. 😅

Permalänk
Medlem

En del av Poznan 21:42 i fredags gänget.

Paketet hanterades idag kl 16:52 i Köpenhamn.

Står trots det fortfarande som beräknad leverans hos mig idag, i Stockholm! Knappast troligt 😅

Permalänk
Medlem

Skrev med kundtjänst på tyska amazon idag - fick samma svar som i lördags, nämligen att det varit sånt högt tryck på att skicka ut produkterna och att min därför inte behandlats än. Enligt kundtjänsten har de vid båda kontakterna eskalerat mitt ärende och att de ska skickas ut inom 3 dagar 😅 verkar tro att det är ett standardsvar de ger alla som kontaktar dem. Men vi får se om de skickat ut det senast på onsdag då. För inte lär jag få den imorgon som det står på deras hemsida 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det går fint att testa kameran i inställningarna.

Ah missade det, fungerade kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Får se hur det blir med Switch 2 framöver, om "alla" spel kommer fortsätta att bara vara Game-Key Cards så blir det inte mycket köpta spel till Switch 2 för min del.

Switch 1 så är 90%+ riktiga releaser, känns som Switch 2 kommer bli kanske 10%.

https://i.imgur.com/4VFQrQD.png

Blir väl att jag bara köper Nintendos egna spel sen allt annat blir till PS5.

Funderar också om man ska köpa fysiskt eller digitalt till Switch 2. Å ena sidan tycker jag fodralen är väldigt snygga och man kan sälja vidare dem, men rent preservations mässigt känns det väldigt onödigt när det är så digitalt bundet ändå. Trist.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Någon annan som får ett annat pris i kassan vid beställning på Amazon? Konsolen kostar 6695:- i korgen men väl i sista steget ändras priset till 7 609,85:- Samma sak händer med Switch OLED. Är det något jag missat här?

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Date

Händelse

Date

Händelse

<Uppladdad bildlänk>

Orderdatum: 27:e Maj, Nintendo Irland

Hämtade precis paketet och kan säga fan vilken enorm kartong jag fick, precis som din

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Min från Nintendo Tyskland var aningen mindre

Permalänk

Min switch från fnac anlände för en stund sedan! Tycker det var väldigt enkelt att installera switchen iom touchscreenen. Mario kart nedladdningen går seeegt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmpi:

De är fan ganska lång tid mellan Köpenhamn och Stockholm kan man tycka.
Undrar hur den rutten ser ut samt vilka rutiner dem har?

Man undrar ju.. men var ju helg så man får väl räkna med att det inte hanteras i samma tempo som på en vardag.

Skrivet av Tha_Rula:

Japp. Fick också en likadan kartong. Dock hade jag Switch 2, PRO Kontroll, väska samt rattarna också

Ok! Var lite förvånad när jag tog emot kartongen

Skrivet av Alejandro_mm:

Orderdatum: 27:e Maj, Nintendo Irland

Hämtade precis paketet och kan säga fan vilken enorm kartong jag fick, precis som din

Skrivet av perost:

Min från Nintendo Tyskland var aningen mindre
<Uppladdad bildlänk>

Det där ser ju mer rimligt ut!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Man undrar ju.. men var ju helg så man får väl räkna med att det inte hanteras i samma tempo som på en vardag.

Ok! Var lite förvånad när jag tog emot kartongen

Det där ser ju mer rimligt ut!

Ah mycket sant. tänkte inte på att de var helg, my bad.

Permalänk
Medlem

Äger samtliga konsoler men det var ändå något lite extra magiskt att öppna paketet idag från Nintendo och mötas av detta 🙂

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Äger samtliga konsoler men det var ändå något lite extra magiskt att öppna paketet idag från Nintendo och mötas av detta 🙂

<Uppladdad bildlänk>

Grattis! Hade dock varit segt att öppna den och se en tegelsten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Grattis! Hade dock varit segt att öppna den och se en tegelsten.

Absolut, men därför skrev jag också skrev ”mötas av detta” 😉

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

Har begärt invite på amazon.de för Switch 2. Har någon något annat tips på vart man kan beställa den från Tyskland eller liknande, till vettigare pris än från Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Har begärt invite på amazon.de för Switch 2. Har någon något annat tips på vart man kan beställa den från Tyskland eller liknande, till vettigare pris än från Sverige?

Nintendo Irland eller Tyskland. Verkar inte göra någon skillnad vilken av dem man beställer från. Dock är de slut i lager men de fyller nog på närmsta veckan. 510 euro för bundle, 470 för standard. Detta blir några hundralappar billigare än amazon eftersom Nintendo inte lägger till extra VAT eller frakt som Amazon gör. Tips är att använda Klarnakort eller liknande eftersom de större bankerna tar växlingsavgift på 1.65% (Blir ca 100 kr dyrare). Mitt slutpris blev ca 5700, hade blivit 5600 om jag visste detta

https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-P00153

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nintendo Irland eller Tyskland. Verkar inte göra någon skillnad vilken av dem man beställer från. Dock är de slut i lager men de fyller nog på närmsta veckan. 510 euro för bundle, 470 för standard. Detta blir några hundralappar billigare än amazon eftersom Nintendo inte lägger till extra VAT eller frakt som Amazon gör. Tips är att använda Klarnakort eller liknande eftersom de större bankerna tar växlingsavgift på 1.65% (Blir ca 100 kr dyrare). Mitt slutpris blev ca 5700, hade blivit 5600 om jag visste detta

https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-P00153

Även northmill kortet har ingen växlingsavgift, gratis att införskaffa. Det är faktiskt ett ritkigt bra kort förövrigt på utlandsresor

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Förstår inte snacket om att repa skärmen i dockan. Är ju nästintill omöjligt, finns hur nucket utrymme som helst. Tycker switchen har alldeles för mycket utrymme och kan wiggla fram och tillbaka. Eller är det bara min som är så?

Rolig konsol och MKW var skitkul att spela med treåringen. Vi använde rattar och han hade allt "fusk" igång. Helt lverlycklig att han vann (kom 19 plats). 🤣

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Mitt paket från nintendo ireland "departed copenhagen - denmark" 18.57 idag. Ska enligt prognos levereras imorgon.. det brukar ta sig fort till arlanda vart det sen flygs upp via plan (vilket tar ~1 timme 30 min) så det är ju möjligt. men skulle inte bli förvånad om det skjuts upp till onsdag.. mycket som har gått söligt den här frakten och överlag.. förmodligen som för många pga den stora volymen av grejer som fraktas och ska skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Någon annan som får ett annat pris i kassan vid beställning på Amazon? Konsolen kostar 6695:- i korgen men väl i sista steget ändras priset till 7 609,85:- Samma sak händer med Switch OLED. Är det något jag missat här?

låter som du beställer från .se, prova .fr eller .de för betydligt lägre pris, la 5900 inkl frakt för konsolen och mario kart, och verkar åkt från frankrike och posserar tyskland idag.
Det du bör göra är att beställa i euro och inte i sek, sek så lägger de på en växlingsavgift dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

låter som du beställer från .se, prova .fr eller .de för betydligt lägre pris, la 5900 inkl frakt för konsolen och mario kart, och verkar åkt från frankrike och posserar tyskland idag.
Det du bör göra är att beställa i euro och inte i sek, sek så lägger de på en växlingsavgift dessutom.

Tack för bra info. Jag bevakar nu .fr och .de samt Nintendos irländska och tyska sida. Slår till så fort något kommer in i lager. Det var betydligt billigare än i Sverige