Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

FNAC har i lager och de levererar hit. Använd Google translate och välj Suède som land (kan stå som mocka med svensk google translate).

https://www.fnac.com/Pack-Console-Nintendo-Switch-2-Noir-Mari...

Hög frakt på typ 35 euro 😥

Permalänk

Goda och dåliga nyheter.

Goda nyheter: NSW2 är här, installerad och kontot från NSW1 överfört.

Dåliga nyheter: Då emballaget var öppet och det gick i princip att göra det jag misstänkte så har MKW2-koden 100 % garanterat fotats och lagts tillbaka för får Error både på datorns webbplats hos https://ec.nintendo.com efter inloggning OCH verifierad e-post såväl som inne på Nintendo eShop under Redeem Code. MKW-koden har inga otydligheter såsom stort I, litet l, siffran 0 och/eller bokstaven O.

Ursäkta det tillfälliga språket nu men "giriga snål-idioter" är vad jag tycker Nintendo är just nu. Självfallet kommer lagerfolk fota koden och sedan sälja vidare den eller använda själv vilket var det första jag misstänkte när jag upptäckte brutet emballage. Så nog fanimig blir skiten dyrare trots allt...

"Error Code: 9001-0988" fick jag på datorns webbplats. <- Göggel påstår dock att båda dessa felkoder ska bero på serverproblem och inte att koden redan har nyttjats.

Visst, det är nu några miljoner enheter kanske som är uppkopplade för tillfället just nu. Men jag vill tro det värsta: Lagerfolk har snott min betalda spelkod!

Testade igen, f*n vilket alldeles stort U-land hela Europa har blivit i och med detta troliga beteende. När jag köpte NSW1 med SMO-kod så var det inga problem för typ 8 år(?) sedan.

Jag hoppas jag har 100 % fel så allt blir frid och fröjd (att MKW-koden fungerar och inte redan är förbrukad). Idioter till Utvecklare också som inte bara kan säga det jobbiga: "Koden är redan förbrukad!"

Eller vill någon vänligen själ prova nyttja samma förbrukade kod för sin MKW och se om de får mystiskt felmeddelande eller konkret sådant enligt ovan?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

Goda och dåliga nyheter.

Goda nyheter: NSW2 är här, installerad och kontot från NSW1 överfört.

Dåliga nyheter: Då emballaget var öppet och det gick i princip att göra det jag misstänkte så har MKW2-koden 100 % garanterat fotats och lagts tillbaka för får Error både på datorns webbplats hos https://ec.nintendo.com efter inloggning OCH verifierad e-post såväl som inne på Nintendo eShop under Redeem Code. MKW-koden har inga otydligheter såsom stort I, litet l, siffran 0 och/eller bokstaven O.

Ursäkta det tillfälliga språket nu men "giriga snål-idioter" är vad jag tycker Nintendo är just nu. Självfallet kommer lagerfolk fota koden och sedan sälja vidare den eller använda själv vilket var det första jag misstänkte när jag upptäckte brutet emballage. Så nog fanimig blir skiten dyrare trots allt...

<Uppladdad bildlänk>
"Error Code: 9001-0988" fick jag på datorns webbplats. <- Göggel påstår dock att båda dessa felkoder ska bero på serverproblem och inte att koden redan har nyttjats.

Visst, det är nu några miljoner enheter kanske som är uppkopplade för tillfället just nu. Men jag vill tro det värsta: Lagerfolk har snott min betalda spelkod!

Testade igen, f*n vilken alldeles sort U-land hela Europa har blivit i och med detta troliga beteende. Jag hoppas jag har 100 % fel så allt blir frid och fröjd (att MKW-koden fungerar och inte redan är förbrukad). Idioter till Utvecklare också som inte bara kan säga det jobbiga: "Koden är redan förbrukad!"

Eller vill någon vänligen själ prova nyttja samma förbrukade kod för sin MKW och se om de får mystiskt felmeddelande eller konkret sådant enligt ovan?

Mvh,
WKF.

Brytet emballage är väldigt vanligt, hälften av Inets enheter hade det enligt dem själva.

https://www.inet.se/nyhet/11731/infor-releasen-av-nintendo-sw...

Får hoppas att det bara är serverproblem

Edit: Jag testade och fick "Error: This code has already been used". Så din borde inte vara använd @WebbkodsFrilansaren

Permalänk
Skrivet av Entash:

Brytet emballage är väldigt vanligt, hälften av Inets enheter hade det enligt dem själva.

https://www.inet.se/nyhet/11731/infor-releasen-av-nintendo-sw...

Får hoppas att det bara är serverproblem

Jå!

Inte bara brutet emballage för ytterkartongen utan även den huvudsakliga kartongen saknade emballage vilket är så sinnessjukt snålt och idiotiskt av Nintendo?! Så klart skulle lagerfolk kunna ha även brutit upp andra emballaget (om det fanns) och sedan klistrat på nytt på innerkartongen.

Att lagerfolk till och med blivit scalpers/desperata i värsta fall?! Vad äré egentligen för U-kontinent vi befinner oss på just nu?! Jag vill inte föreställa mig folk som pröjsat 7,5 lax och sedan ska behöva punga ut typ 1 lax till bara för någon någonstans har fotat och nyttjat/sålt vidare spelkoden!

Om det är serverproblem så tycker jag att sektionen/sidan för Redeem Code inte ens ska gå att besöka utan något slags felmeddelande om överbelastad server.

Mvh,
WKF.

allt fröjd
Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk

EDIT: "GOOD NEWS, EVERYONE! ^_^"

Hypotesen stämde: Det blir tydligt felmeddelande om koden redan är förbrukad.

Nu gick det att nyttja spelkoden för MKW. Helgen är räddad och kostar inte 900 kr mer!

Jag ber om ursäkt mot Nintendo och diverse lagerfolk runtom världen! o7

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Mina saker anlände precis! Gått bra för din del?

Super! Airmee meddelade mig om leverans imorgon. Jag är dessvärre bortrest över helgen så fick boka leverans på måndag

Permalänk
Medlem

Jå!

Inte bara brutet emballage för ytterkartongen utan även den huvudsakliga kartongen saknade emballage vilket är så sinnessjukt snålt och idiotiskt av Nintendo?! Så klart skulle lagerfolk kunna ha även brutit upp andra emballaget (om det fanns) och sedan klistrat på nytt på innerkartongen.

Att lagerfolk till och med blivit scalpers/desperata i värsta fall?! Vad äré egentligen för U-kontinent vi befinner oss på just nu?! Jag vill inte föreställa mig folk som pröjsat 7,5 lax och sedan ska behöva punga ut typ 1 lax till bara för någon någonstans har fotat och nyttjat/sålt vidare spelkoden!

Om det är serverproblem så tycker jag att sektionen/sidan för Redeem Code inte ens ska gå att besöka utan något slags felmeddelande om överbelastad server.

Mvh,
WKF.

Din rant påminner mycket om ”skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå!”
Som sagts, dom flesta embalagen är öppna av dålig tejp och felkoden tyder mycket på serverproblem, plus att jag såg en del i detta forum som hade liknande första dagarna. Så chilla lite, även om såklart du kan ha gissat rätt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Hörde att switch 2 bara kostar ca 3300kr i Japan... Vet inte inte hur väl det stämmer men det är isåfall japan-versionen

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Din rant påminner mycket om ”skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå!”
Som sagts, dom flesta embalagen är öppna av dålig tejp och felkoden tyder mycket på serverproblem, plus att jag såg en del i detta forum som hade liknande första dagarna. Så chilla lite, även om såklart du kan ha gissat rätt.

Tjo!

Japp, jag hade helt fel vilket jag är mycket glad över och jag har bett om ursäkt i annat svar!

Det hela höll väl på att kännas som att upptäcka sprucken vattenledning precis sisåhär innan helgen!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

Hörde att switch 2 bara kostar ca 3300kr i Japan... Vet inte inte hur väl det stämmer men det är isåfall japan-versionen

Ah Japan versionen är regionslåst förstår jag det som. Många av de som säljs är helt låsta till Japanska. Om jag minns rätt pratade många om att Japanska priset sattes rätt lågt eftersom Nintendo vill stötta Japanska ekonomin, där valutan sjunkit mängder senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

<Uppladdad bildlänk>

Fångade ett litet gäng i kön utanför Webhallen inför deras lanseringsevent! Kanske var något fler än 38 personer där närmare tolvslaget

...

Vad jag kan få fram, så såldes det 2,74 miljoner Switch 1 under lanseringsveckan med en uppskattad försäljning på 8000 - 16000 enheter i Sverige (tack ChatGPT!)

Utifrån siffrorna ovan av, så gissar jag på att 18000 enheter har "sålts" itill Sverige.

Gissar att minst 7500 av dessa är importerade från övriga EU (Nintendo of Europe, Amazon etc.) och att samma antal såldes från Sverige i sig.

Övriga 3000 konsoler värmer butikshyllorna i Sverige i protest mot Bergsalas överpriser

Bra gissning! Kan nog tro att det är nära sanningen.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Har någon beställt bravely default från webhallen? Jag bokade i april men min order är fortfarande inte skickad. Supporten svarade att de inte hade lagerfört det ordentligt än men hemsidan visar 50+ i lager.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinzty:

Super! Airmee meddelade mig om leverans imorgon. Jag är dessvärre bortrest över helgen så fick boka leverans på måndag

Samma hände mig men Airmee kom ändå och lämnade utanför dörren utan påskrift på lördagen. Som tur var så var det inte Switch 2an. Hoppas det inte händer dig!

Permalänk
Medlem

Tjo!

Japp, jag hade helt fel vilket jag är mycket glad över och jag har bett om ursäkt i annat svar!

Det hela höll väl på att kännas som att upptäcka sprucken vattenledning precis sisåhär innan helgen!

Mvh,
WKF.

Haha inget att be om ursäkt för. Kul rant och kul ”ursäkt” ☺️ Skönt det löste sig iaf!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har du något bra tips på modd av D-padend på Pro1-kontrollen?

Är väldigt intresserad av det isf.

(Känner mig inte alls sugen på att byta till Pro2.)

kräver en philips 0 mejsel

https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Fix+D-Pad+Sensitivity+on+...

skruvarna bakom batteriet kräver lång och smal skruvmejsel. min var för tjock så jag dethreadade skiten o kastade skruvarna, funkar bra utan dem.

bättre tejpa mindre av ytan än det som rekommenderas i guiden ovan. blev att göra om det några gånger då jag tejpat för mycket först och fick den att bli ganska affektlös

före kunde vänster dpad trigga nedåt för mig. nu gör den inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har någon beställt bravely default från webhallen? Jag bokade i april men min order är fortfarande inte skickad. Supporten svarade att de inte hade lagerfört det ordentligt än men hemsidan visar 50+ i lager.....

Webhallen delar lager med netonnet så om en vara står som i webblager kan det vara slut ändå. Rekommenderar att avbryta och köpa från inet. Så kanske du får ett ex på lördag om du väljer instabox eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Fråga:
Är det någon som har behandlat en retur via nintendo och fått återbetalning, ska jag själv görs en retur på my nintendo store eller hur gör man? För jag har ju inte fått produkten och via nintendo står det att produkten levererats, samt att om jag ska begära retur så ska dom skriva ut frakt sedel?..

DHL har skickat tillbaka den och enligt nintendo ska jag få tillbaka pengarna direkt.( fick inte min order utan den skickades tillbaka till Nintendo pga en miss i min beställning, stod DE istället för SE...)

*jag är så jävla less på detta så jag har prismatchat via elgiganten och fått retrospelsbutikens pris på 6899*

Jag håller på själv med en reklamation av switch 2, nu 3 dagar senare har jag äntligen fått svar från Nintendo, nu väntar jag på en returettik så jag kan skicka iväg den och få en ny..

Så segt att det tar sån tid, men förstår att det är mycket för dom just nu då det precis har varit en lansering. Hoppas verkligen detta löser sig ganska snart, så segt att bara vänta 😓

Skulle säga att det bästa är att ringa till Nintendo support eller dra iväg ett mail till store@nintendo.eu
Tror dock att det går snabbare att ringa dom, annars kommer det som sagt att ta sin lilla tid 😅

Permalänk
Skrivet av Plurvski:

Jag håller på själv med en reklamation av switch 2, nu 3 dagar senare har jag äntligen fått svar från Nintendo, nu väntar jag på en returettik så jag kan skicka iväg den och få en ny..

Så segt att det tar sån tid, men förstår att det är mycket för dom just nu då det precis har varit en lansering. Hoppas verkligen detta löser sig ganska snart, så segt att bara vänta 😓

Skulle säga att det bästa är att ringa till Nintendo support eller dra iväg ett mail till store@nintendo.eu
Tror dock att det går snabbare att ringa dom, annars kommer det som sagt att ta sin lilla tid 😅

Vad har hänt med din switch 2?

Jag fick svar ganska snabbt när jag mejlade om min order men helt stendött nu. Ja jag fattar att det tar tid men dom har ju inte direkt varit så flexibla med mitt ärende.

Finns inget nummer så det är bara att mejla till dom igen villet jag ska göra. Har du ett nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Vad har hänt med din switch 2?

Jag fick svar ganska snabbt när jag mejlade om min order men helt stendött nu. Ja jag fattar att det tar tid men dom har ju inte direkt varit så flexibla med mitt ärende.

Finns inget nummer så det är bara att mejla till dom igen villet jag ska göra. Har du ett nummer?

Detta är numret till den tyska Nintendo store:
+49 69 66105900

När jag spelar kan jag lira max 2-5 min innan spelet crashar, är så på alla spel! Har testat allting och hittat någon på Reddit som har haft samma problem och den personen lämnade även in sin!

Köpte du från tyska eller den irländska Nintendo store?

Hoppas att det löser för dig så snart som möjligt!

Permalänk
Skrivet av Plurvski:

Detta är numret till den tyska Nintendo store:
+49 69 66105900

När jag spelar kan jag lira max 2-5 min innan spelet crashar, är så på alla spel! Har testat allting och hittat någon på Reddit som har haft samma problem och den personen lämnade även in sin!

Köpte du från tyska eller den irländska Nintendo store?

Hoppas att det löser för dig så snart som möjligt!

Stort tack! Ringer imorn! 😊
Jag beställde via tyska Nintendo!

Ah jag fattar, fan vad jobbigt att få detta problem med en helt ny konsol. Hoppas du får en ny snabbt!

Hoppas jag med, väntar ju bara på att få pengarna tillbaka dom är ändå helt slut på nintendo.

Permalänk
Medlem

Mario Kart World, Digitala versionen verkar vara svårsålt

Permalänk
Medlem

Stämmer det att Nintendo har ändrat i sin policy så man egentligen inte äger sin konsol utan bara har rätten att nyttja den? Plus att de kan stänga av konsolen helt och hållet ifall man använder den på det sättet som Nintendo inte vill?
Sedan också att fysiska spel man köper är bara kod egentligen?

Har inte ägt Nintendo sedan wii och ifall det stämmer så skiter vi nog i den.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Många spel från Nintendo själva är kompletta på korten:
https://www.gamespot.com/gallery/these-nintendo-switch-2-titl...

Tror detta främst beror på att korten i sig enbart finns i en större storlek, vilket blir dyrt för småspel som enbart skulle använt en bråkdel av lagringeutrymmet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat detta för att få tag på flera svindyra Switch-titlar till en bra billigare peng?

Går ju att uppgradera många av dem till Switch 2 versioner för ca. 100 kr.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/10r1fmj/_/

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Mario Kart World, Digitala versionen verkar vara svårsålt

Antar att dom flesta som vill ha det har köpt bundle redan och att det är därför, men förvånar ändå för nintendos spel är väl något av det enklaste att sälja generellt.

Sen när dom slutar med bundle senare i år lär det bli lättsålt om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som testat detta för att få tag på flera svindyra Switch-titlar till en bra billigare peng?

Går ju att uppgradera många av dem till Switch 2 versioner för ca. 100 kr.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/10r1fmj/_/

Om du menar att köpa via usa konto så nej det har jag inte, och jag vet inte om costco i sverige har några eshop kort med rabatt?

Men vouchers i eshop finns ju i sverige också 1089kr för två spel vilket spar en liten slant iaf och fungerar bra. Köper man dyrare spel (zelda o smash t ex) så spar man mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannyduck98:

Lyckades du uppgradera din japanska version? Sitter nämligen i en liknande sits och får inte SW2 förräns nästa månad

Nu har jag testat och S2-uppgraderingen fungerar utmärkt med mitt japanska Breath of the Wild.

Även lite kul att första spelet jag köpte till Switch 1 i mars 2017 även blev mitt första köpta spel till Switch 2 nära releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Stämmer det att Nintendo har ändrat i sin policy så man egentligen inte äger sin konsol utan bara har rätten att nyttja den? Plus att de kan stänga av konsolen helt och hållet ifall man använder den på det sättet som Nintendo inte vill?

Har inte ägt Nintendo sedan wii och ifall det stämmer så skiter vi nog i den.

Jag har inte läst några användarvillkor för Switch 2, så jag kan inte ge ett definitivt svar på din fråga.

Men om jag resonerar enligt sunt förnuft så tror jag inte de kan hävda att man inte äger hårdvaran, eller komma undan med villkor som innebär att hårdvaran stängs av via fjärrstyrning om man använder den på fel sätt. Det vore extremt konsumentfientligt och möjligtvis olagligt.

Däremot kan de så klart stänga av tjänster som levereras online om man bryter mot användarvillkoren för dessa tjänster. Så hypotetiskt kanske man kan bli av med sitt konto och därmed kanske möjligheten att ladda ner köpta digitala spel kopplade till det kontot.

Detta gäller troligtvis också Wii, 3DS, Wii U, Switch 1, samt alla Xbox och Playstation med onlinefunktioner.

Men jag utgår från att man i det läget fortfarande kan spela fysiska spel lagrade på spelkassetter, samt installera systemuppdateringar som kommer med på dessa kassetter.

Som du märker är det ganska mycket fritt resonemang utan tillgång till information direkt från Nintendo i detta svar. Någon som har mer fakta eller andra infallsvinklar får gärna fylla på.

Permalänk
Medlem

Ni som prismatchar hos Elgiganten, har ni någon erfarenhet med prismatch mot retrospelsbutiken och lägger Elgiganten då till fraktkostnad på matchade priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om du menar att köpa via usa konto så nej det har jag inte, och jag vet inte om costco i sverige har några eshop kort med rabatt?

Men vouchers i eshop finns ju i sverige också 1089kr för två spel vilket spar en liten slant iaf och fungerar bra. Köper man dyrare spel (zelda o smash t ex) så spar man mer!

Härligt! Nintendo Vouchers verkade inte funkade på nätet för Sverige, ska testa på konsolen istället.

Alla större spel, typ Donkey Kong Freeze, Yoshi's Crafted World kostar ju ca. +600 kr, så lätt värt om man inte kan få tag på en begagnad, fysisk kopia för ca. 400 kr.