LG CX 55 tum säljes - OBS TVn stänger av sig själv slumpmässigt

Permalänk

LG CX 55 tum säljes - OBS TVn stänger av sig själv slumpmässigt

Hej,

Säljer min TV. Som rubriken säger så stänger TVn av sig själv slumpmässigt. Detta är ett känt fel med CX-modellen. Anledningen brukar vara överhettning, alternativt PSU.

Jag har bytt kylpasta, och även borrat ut ett hål på bakplåten för att fästa en 120mm fläkt. Detta har hjälpt någorlunda, men TVn stängs fortfarande av, allt från efter 10 min till efter 10 timmar. Någon av er kanske har mer kunskap att försöka reparera den!

Jag har även kapat nedre delen av bakplåten för att kunna få på och av den utan att behöva ta bort foten hela tiden. Se bilder!

I övrigt så följer originalbox med (samt tillbehör och frigolit, dock inte täcket över TVn). Har även kvar kvittot om så önskas (köptes maj 2021).

Föredrar avhämtning i Västerås!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har det här nyss börjat för dig?

På min 65” CX har det här aldrig hänt. Den mår precis lika bra nu som då.

Permalänk
Skrivet av Specias:

Har det här nyss börjat för dig?

På min 65” CX har det här aldrig hänt. Den mår precis lika bra nu som då.

Hej,
det började för flera månader sedan. Mina föräldrar har en likadan som köptes samtidigt, som heller inte har några problem. Men det är som sagt ett vanligt fel!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem på vår CX65 som började stänga av sig plötsligt i början på året. Efter några dagar ville den knappt starta, eller stängde av sig några minuter senare. Visade sig vara moderkortet som behövde bytas ut. Kostar ca 2000-2500kr för bara kortet. Jag valde dock att ringa en firma som löste det direkt på plats på 20 minuter inklusive felsökning först, inklusive programmering av nya moderkortet å fjärren via service menyn (behöver göras med nytt moderkort). Gick på ca 3600kr.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Läste om folk som placerat en liten fläkt bakom tvn i höjd med för moderkortet/pcb sitter och det ska tydligen hjälpa.

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Hade samma problem på vår CX65 som började stänga av sig plötsligt i början på året. Efter några dagar ville den knappt starta, eller stängde av sig några minuter senare. Visade sig vara moderkortet som behövde bytas ut. Kostar ca 2000-2500kr för bara kortet. Jag valde dock att ringa en firma som löste det direkt på plats på 20 minuter inklusive felsökning först, inklusive programmering av nya moderkortet å fjärren via service menyn (behöver göras med nytt moderkort). Gick på ca 3600kr.

Vilken firma då? Har samma fel och gjort allt nytt kylpasta, fixat fläkt, gjort hål i plasten för mer kylning. Byta moderkort är lätt men svårt hitta. eBay tar 3500kr sen frakt på
Det säkert tullavgifter också

Så om ngn fixar den för 3600kr säger jag inte nej. Fortfarande grym oled tv

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Vilken firma då? Har samma fel och gjort allt nytt kylpasta, fixat fläkt, gjort hål i plasten för mer kylning. Byta moderkort är lätt men svårt hitta. eBay tar 3500kr sen frakt på
Det säkert tullavgifter också

Så om ngn fixar den för 3600kr säger jag inte nej. Fortfarande grym oled tv

Spacetronic. Jag googlade bara på LG OLED reparation eller service och fick upp det nästan högst upp. De verkar vara LG certifierade. Lättast om du ringer de först.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Spacetronic. Jag googlade bara på LG OLED reparation eller service och fick upp det nästan högst upp. De verkar vara LG certifierade. Lättast om du ringer de först.

Tack så hemskt mycket ska definitivt ringa dom. Nu missade jag då dom stänger in ett par minuter. Ringer imorgon.

MVH
Dennis

Visa signatur

The Breath of True