Vinn nätagg från Seasonic

Galaxy S24 series (Ultra) , Bluetooth volym vid media och samtal är knappt hörbart, lösning eller info ?

Permalänk
Medlem

Galaxy S24 series (Ultra) , Bluetooth volym vid media och samtal är knappt hörbart, lösning eller info ?

Har märkt av sedan bytt från S22 till S24 Ultra att volymen är galet lågt, trodde först var hörseln eller headset som spökat, men efter att ha testat både annat headset och reservmobil, så känns som natt och dag. Känns även som högtalare/speaker är lägre...

Verkar inte vara den enda som haft det problemet och trots försökt med tips och råd från andra forum, fortfarande inte löst.

Någon som lyckats få till en lösning eller haft kontakt med Samsung som gett någon indikering när fix kan komma ?

Tacksam för svar !

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tycker min S24U är tillräckligt hög, gissar på att det är nån "bluetooth absolute volume" grej isf.

Permalänk

Har för mig telefoner här har nån eu reglerad maxvolym.

Dock märkligt om inte din s22 hade den då jag vill minnas att den implementerades med typ android 5 eller nått sånt kanev varit android 7.

Vill minnas att i den första itterationen så gick det iaf stänga av i inställningar för att senare möjligheten tas bort och kräva att man flashade en mjukvara utan begränsningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningar och sök på medievolymgräns och stäng av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tycker min S24U är tillräckligt hög, gissar på att det är nån "bluetooth absolute volume" grej isf.

Kanske någon barnsjukdom som bara drabbar vissa, kanske under vissa omständigheter.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig telefoner här har nån eu reglerad maxvolym.

Dock märkligt om inte din s22 hade den då jag vill minnas att den implementerades med typ android 5 eller nått sånt kanev varit android 7.

Vill minnas att i den första itterationen så gick det iaf stänga av i inställningar för att senare möjligheten tas bort och kräva att man flashade en mjukvara utan begränsningen.

Inna uppgradering så hade inga problem med att höra frugan, och i början efter så fortfarande helt ok även om lite skillnad märkets först, så kanske mer som spökar med nya android för EU regleringedn ( kanske råkats reglerats för hårt... )

Skrivet av swesen:

Gå in i inställningar och sök på medievolymgräns och stäng av.

Provat med det samt återställt flera headset men kvarstår samma fel på S24U, andra har normalvolym. Tack dock !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Kanske någon barnsjukdom som bara drabbar vissa, kanske under vissa omständigheter.

Inna uppgradering så hade inga problem med att höra frugan, och i början efter så fortfarande helt ok även om lite skillnad märkets först, så kanske mer som spökar med nya android för EU regleringedn ( kanske råkats reglerats för hårt... )

Provat med det samt återställt flera headset men kvarstår samma fel på S25U, andra har normalvolym. Tack dock !

Konstigt, upplever att jag kan ha hög volym med mina Galaxy buds 2 och Sennheiser bt lurar på min S24+.

Permalänk
Medlem

Skumma igenom forumet av annan anledning. Men såg denna tråden. Jag har problem i min veteranbil där jag har en modern sterio som kan ta emot spotify eller USB etc från mobilen. O lider av samma problem. Är typ halva volymen mot om jag växlar till radio. Och jag har maxat nån inställning i sterion för lågnivå boost då oxå.