Dörr/Fönster sensor som fungerar med Arlo

Permalänk
Medlem

Dörr/Fönster sensor som fungerar med Arlo

Som titeln säger letar jag Dörr/Fönster sensor som fungerar med Arlo och Arlo appen.
Varför Arlo pga att jag har hela deras video system och tänkte bara lägga till Dörr/Fönster sensorer.

Vill liksom inte skaffa Verisure för att få det att funka med Arlo.

Jag vet att Arlo USA har Dörr/Fönster sensorer osv men inget som finns i om Eu.

Lämna gärna tips på Dörr/Fönster sensorer som fungerar med Arlo.

Tack på förhand

Visa signatur

AMD Ryzen 9950x, med Rog Hero X870e
Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 Vengeance
Intel Arc B580 Special Edition
Corsair Force MP700 Pro M .2 NVMe 2.0 Gen 5 1TB och en 2TB & 4TB SSD Samsung
Operativsystem är - Arch Linux!!!

Permalänk
Medlem

Hej Szajda.

Ja Arlo är ju som du märkt, en rätt typisk Amerikansk leverantör, och de kan därmed vara lite fyrkantiga av sig.

Men vad jag förstått så ska du kunna integrera deras MS1001 All-In-One sensor med ditt Arlo system, förutsatt att du köper det med deras hub "Home Security Kit" vilket ska gå att köpa även inom EU.

Annars är alternativet Home Assistant med Arlo-integration och valfria dörr-/fönster-sensorer såsom billiga Xiaomi Zigbee-sensorer eller lite dyrare ZWave-baserade sensorer ihop med motsvarande Zigbee- eller ZWave-kontroller då givetvis. Går du den här vägen så öppnar det upp ett helt universum utav möjligheter till billigare automatik än att gå på Arlo:s låsta spår som följer samma mönster som andra Amerikanska företag (läs Apple m.fler).

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

håller med @Pitr- dock skulle jag gått på z-wave 800 med long Range (z-wave L) i stället då dörr och fönster sensorer vanligen är batteri drivna vilket innebär att dom inte kommer skicka vidare signalen vilket ger effekten att du vill ha något som kan nå långt utan att vara beroende av meash.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.