Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej. Jag får aldrig något sådant erbjudande.
Ser du även den i PS appen?

Har du redan PS+ eller har du sagt upp det sen tidigare, som jag har gjort?
Ja, det syns även i appen för mig.

Skrivet av Songless:

Har väntat på att få det men inte fått. Känns lite segt att bara vissa får det. 😅 Men ändå nice att du fått det. Är det även rabatt på Extra?

Nu vet jag inte om alla som inte redan har en pågående PS+ prenumeration (som har haft tidigare) som får erbjudandet eller om dom bara väljer ut vissa? Det var lite det jag ville känna av och få reda på med min post.

Ja, det är 40% rabatt på alla varianterna för mig iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har du redan PS+ eller har du sagt upp det sen tidigare, som jag har gjort?
Ja, det syns även i appen för mig.

Köpte tre år när PS5 kom när det var halva priset... sedan sa jag upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Nu vet jag inte om alla som inte redan har en pågående PS+ prenumeration (som har haft tidigare) som får erbjudandet eller om dom bara väljer ut vissa? Det var lite det jag ville känna av och få reda på med min post.

Inte haft på kanske 1,5 år och fick inget erbjudande. Hoppas jag får det strax innan GTA 6 online kommer ut

Permalänk
Medlem

Enda jag hatar med ps5 är diskläsaren varför måste den varva upp som en jetmotor ? Annars hör man den ju inte alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Enda jag hatar med ps5 är diskläsaren varför måste den varva upp som en jetmotor ? Annars hör man den ju inte alls

Också alltid undrat det. Känns inte direkt premium. Borde gå att fixa en tyst skivläsare kan man tycka. Dessutom varvar den ju upp även när man inte ens ska spela spelet som sitter i vilket också känns rätt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Också alltid undrat det. Känns inte direkt premium. Borde gå att fixa en tyst skivläsare kan man tycka. Dessutom varvar den ju upp även när man inte ens ska spela spelet som sitter i vilket också känns rätt märkligt.

Ja precis, ibland glömmer jag ta ut skivan men ändå går den igång om jag sätter igång ett annat spel. Märkligt hursom när dom fixat kylningen grymt bra så ska skivläsaren låta sådär...

Permalänk
Medlem

https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassins-creed/news/6ogkW...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade dom släppt det vid release så hade jag och en polare köpt det direkt men nu har vi förstås gått vidare till andra spel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hade dom släppt det vid release så hade jag och en polare köpt det direkt men nu har vi förstås gått vidare till andra spel.

Jag kan absolut spela spel som är äldre än 3 månader!

Permalänk
Medlem

Jag "insåg" precis att jag möjligen gjort en tankevurpa...
Håller på att ansluta en vinylspelare och kommer på mig själv att när jag för 2 månaders sedan köpte en PS5 anslöt den via hdmi direkt till min (också Sony) TV utan att tänka på att den borde väll också gå till min receiver?
Finns det någon nackdel att ha PS5 direkt till tv? eller är receiver Game-hdmi bättre för enkel styrning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jag "insåg" precis att jag möjligen gjort en tankevurpa...
Håller på att ansluta en vinylspelare och kommer på mig själv att när jag för 2 månaders sedan köpte en PS5 anslöt den via hdmi direkt till min (också Sony) TV utan att tänka på att den borde väll också gå till min receiver?
Finns det någon nackdel att ha PS5 direkt till tv? eller är receiver Game-hdmi bättre för enkel styrning?

Beror på om din receiver stödjer 4K och 120HZ. Jag kör direkt till TVn för att min inte stödjer det. Annars är det samma lika eg så länge tvn har eARC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Beror på om din receiver stödjer 4K och 120HZ. Jag kör direkt till TVn för att min inte stödjer det. Annars är det samma lika eg så länge tvn har eARC.

Aha, där ser man, det hade jag inte koll på.
Hade en Denon receiver från 2016 som jag var lite nyfiken på att byta, och nu när du påpekade detta så sålde jag den (den hade 4K men bara 60hz)
Så nu blev det en Sony TA-AN1000 som jag tror funkar och troligen "lever" 10 år precis som min Denon.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på skal till OG PS5 Digital så finns det både i rosa och blått hos Webhallen för 99kr.

https://www.webhallen.com/se/product/349384-Playstation-5-Con...

https://www.webhallen.com/se/product/349388-Playstation-5-Con...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Supporter Q2: Will GTA 6 have a 60fps mode only on PS5 Pro?
https://www.youtube.com/watch?v=0ybm35K85ms&t=4836s

Allas favoritämne igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Supporter Q2: Will GTA 6 have a 60fps mode only on PS5 Pro?
https://www.youtube.com/watch?v=0ybm35K85ms&t=4836s

Allas favoritämne igen...

Herregud vad de krumbuktar😊

Att bygga hela sitt resonemang på att roclstar brukar släppa spel i 30 fps är ett magert empiriskt material. Det är ett enda spel som är det empiriska materialet. Innan rdr2 räknas inte riktigt.

Jag är inte heller säker på att det blir 60 fps. Men DF har gått ut relativt hårt med att det inte blir 60.

Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2025/07/28/new-details-on-playst...

Permalänk
Medlem

Mig kvittar 30 eller 60 fps. Kommer köpa på Pron då PC inte verkar finnas day 1 och spela igenom det, 30 eller 40 eller 60fps. Kommer bli kanon. Sen blir det day 1 på PC. Precis som Rockstar ämnat man ska göra..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Mig kvittar 30 eller 60 fps. Kommer köpa på Pron då PC inte verkar finnas day 1 och spela igenom det, 30 eller 40 eller 60fps. Kommer bli kanon. Sen blir det day 1 på PC. Precis som Rockstar ämnat man ska göra..

Jag tror inte heller på 60 fps. Jag tror dock arr det blir kanske 40 fps på PS5 Pro.

Problemet med DF är att de har gått ut så hårt med att det inte blir 60 fps. Det på lösa grunder. Jag skulle rentav säga att kanalen är lite överskattad. De kan sin sak. Men hårdgranskar man dem så har de ibland haft fel. Ibland framläggs värdering av data som objektiv fakta.

Jag håller absolut inte med om deras sågning av PS Portal. Jag tycker att det är en fantastisk enhet med låg vikt, som alltid är kylskåpskall, och som numera strömmar spel med god prestanda på det egna nätverket. Jag köpte min för 2200. Hur mkt kostar en Steam deck?

GTA6 på PC efter 1 år? Det där bygger på ju på samma fel som DF. Ett empiriskt material av ett enda spel (rdr2) behöver inte betyda så mycket. Jag antar att spelet kommer nog till pc när det är klart. Det är svårt att veta hur tidskrävande det är att porta spelet till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tror inte heller på 60 fps. Jag tror dock arr det blir kanske 40 fps på PS5 Pro.

Problemet med DF är att de har gått ut så hårt med att det inte blir 60 fps. Det på lösa grunder. Jag skulle rentav säga att kanalen är lite överskattad. De kan sin sak. Men hårdgranskar man dem så har de ibland haft fel. Ibland framläggs värdering av data som objektiv fakta.

Jag håller absolut inte med om deras sågning av PS Portal. Jag tycker att det är en fantastisk enhet med låg vikt, som alltid är kylskåpskall, och som numera strömmar spel med god prestanda på det egna nätverket. Jag köpte min för 2200. Hur mkt kostar en Steam deck?

GTA6 på PC efter 1 år? Det där bygger på samma felslut som DF. Ett empiriskt material av ett enda spel (rdr2) behöver inte betyda någonting. Spelet kommer nog till pc när det är klart. Varken vi eller DF vet hur svårt och tidskrävande det är att porta spelet till PC.

Vem har sagt PC om 1 år?
Jag tar nog hellre DF åsikt före en random snubbe på forum iaf. Dom vet inte men dom spekulerar med det dom har. Ingen, inklusive dom påstår dom har rätt i något dom spekulerar i men dom kan definitivt sin sak.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag tar nog hellre DF åsikt före en random snubbe på forum iaf. Dom vet inte men dom spekulerar med det dom har. Ingen, inklusive dom påstår dom har rätt i något dom spekulerar i men dom kan definitivt sin sak.

GTA IV has always and continues to hit 60fps without frame drops while being optimized for the PS5 Pro
Source: Trust me Bro, I'm the janitor at Rockstar and empty the secret trash cans

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vem har sagt PC om 1 år?

När man inte vet har man alltid möjligheten att inte säga någonting.

Det är ju inte jag som har gått ut med ganska tvärsäker information. Så vem ”snubben på forum” refererar till vet jag inte. Problemet är väl att DF var lite för tvärsäkra i tidiga inlägg.

Permalänk
Medlem

Take a look at the Hellwalker Difficulty and Secret Duo Boss Battle Demo Walkthrough for Phantom Blade Zero, an upcoming action hack-and-slash RPG developed by S-Game. Players can get a look at over 22 minutes of new gameplay featuring intense high-level gameplay on Hellwalker Difficulty mode and a Secret Duo Boss Battle. The gameplay shows off flashy and fast-paced combat against a suite of different enemies and bosses. Phantom Blade Zero is coming soon for PlayStation 5 (PS5) and PC.

Permalänk
Medlem

Augustispelen presenterade! Tillgängliga 5:e augusti.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Cronos: The New Dawn is launching in Fall 2025 for PlayStation 5 (PS5), Xbox Series X|S, and PC (Steam).

Permalänk
Medlem

Clair Obscur: Expedition 33 PATCH 1.4.0
https://www.expedition33.com/post/patch-1-4-0-is-now-live

We’re SUPER excited to bring you the Battle Retry option in this update, which has been one of our most requested QoL additions!

Permalänk
Konsolgrävare

Battlefield 6 Official Multiplayer Gameplay Reveal Event visas upp ikväll 20:30!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem