Battlefield 6 avtäcks imorgon

Permalänk
Medlem

Man är ju försiktigt positiv till ett nytt BF.
Men av det man ser på Youtube så verkar dom försöka fånga både lite snabbare spel med bra tempo men också lite mer lugnare för dom som gillar det.
Hoppas dom lyckas fånga bra känsla med båda så blir det ett köp för min del.
Hoppas dom lägger mycket krut på ljudet det gör mycket på känslan i spelet.

Permalänk
Medlem

Detta är ändå lite ballt ändå, att man kan sno skjuts på tanken, och inte behöva sitta uppe på tex och dö instant 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Skulle rekommendera alla på Dice att söka nytt jobb, styrs av idioter från USA som inte vet vad BF är och finns det kvar någon av det gamla garded på Dice kvar?
Köpte 2042 och är fortfarande förbannad, tror många brände sig på 2042..
Är extremt pessimistisk, gissar på en flopp..
Jag är inte ens nån av de griniga småflickorna som tyckte allt efter BF2 var skräp..

ja vi alla blev så brända på det spelet. EA och andra på dice är anledningen till BF fall. så tråkigt för det fanns också så många bra personer där om nu är borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Skulle rekommendera alla på Dice att söka nytt jobb, styrs av idioter från USA som inte vet vad BF är och finns det kvar någon av det gamla garded på Dice kvar?
Köpte 2042 och är fortfarande förbannad, tror många brände sig på 2042..
Är extremt pessimistisk, gissar på en flopp..
Jag är inte ens nån av de griniga småflickorna som tyckte allt efter BF2 var skräp..

Småflickorna? Det är ju vi gubbar 40-60 bast som vill ha det gamla lite mer slowpaced bf som förr, där taktik och strategi och teamwork avgjorde 😄
Bf började falla med bfV enligt mig och dom jag spelat bf med sen bf 1942, sen blev det platt fall med 2042 😵

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Småflickorna? Det är ju vi gubbar 40-60 bast som vill ha det gamla lite mer slowpaced bf som förr, där taktik och strategi och teamwork avgjorde 😄
Bf började falla med bfV enligt mig och dom jag spelat bf med sen bf 1942, sen blev det platt fall med 2042 😵

håller med 100% sänk tempot, så att taktik blir lite mer avgörande så att det inte förblir ett "damp"-race

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

ja vi alla blev så brända på det spelet. EA och andra på dice är anledningen till BF fall. så tråkigt för det fanns också så många bra personer där om nu är borta

Ändå sålde 2042 över 22 miljoner jämfört med det mest succesiva BF1 med 30 miljoner kopior.

Permalänk
Medlem

EVERY Battlefield 6 Map Just Leaked Ahead of Reveal..

FIRESTORM och TALAH MARKET!

Permalänk
Medlem

Hoppas att de går ifrån allt som 2042 var.
Jag, och mina bekanta som spelar BF spelar BF för att det inte är CoD, vi ville inte spawna 20 sekunder från en flagga.

Vi vill känna tillfredställelsen att flanka från spawn till andra änden av kartan, möta ingenting i 5 minuter, för att sedan överraska fienden och komma bakifrån.

Vi vill kunna spela som en squad och kunna påverka utkomsten av banan genom bra taktik och genomtänkta val av klasser.

2042 var allt för mycket en flirt med CoD och därför i alla fall jag slutade spela och gick över till tex Hell Let loose.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Såg precis gameplay på från Labs och tror utan tvekan att det kommer floppa något så enormt! Lägre tempo men på tok för rörligt, gå från stående till hukad och upp igen till liggande på en halv sekund som någon nedrans duracell kanin!

Dom klarar fortfarande inte av att slita sig från att försöka vara som cod! Otroligt tråkigt med tanke på hur extremt lovande första videon videon va innan det ens va några texturer i spelet..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Hoppas att de går ifrån allt som 2042 var.
Jag, och mina bekanta som spelar BF spelar BF för att det inte är CoD, vi ville inte spawna 20 sekunder från en flagga.

Vi vill känna tillfredställelsen att flanka från spawn till andra änden av kartan, möta ingenting i 5 minuter, för att sedan överraska fienden och komma bakifrån.

Vi vill kunna spela som en squad och kunna påverka utkomsten av banan genom bra taktik och genomtänkta val av klasser.

2042 var allt för mycket en flirt med CoD och därför i alla fall jag slutade spela och gick över till tex Hell Let loose.

Ni får göra som jag gjort å börja spela squad istället! Något så otroligt mycket bättre och ett spel dom utan tvekan borde försöka gå närmare istället för denna sörja.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

EVERY Battlefield 6 Map Just Leaked Ahead of Reveal..

FIRESTORM och TALAH MARKET!

<Uppladdad bildlänk>

Blir mer glad över Propaganda om något, undrar om det är första DLCn som är i kolumnen kanske?

Är detta andra gången de gör en remake på Op Firestorm? Är den kartan så älskad?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Såg precis gameplay på från Labs och tror utan tvekan att det kommer floppa något så enormt! Lägre tempo men på tok för rörligt, gå från stående till hukad och upp igen till liggande på en halv sekund som någon nedrans duracell kanin!

Dom klarar fortfarande inte av att slita sig från att försöka vara som cod! Otroligt tråkigt med tanke på hur extremt lovande första videon videon va innan det ens va några texturer i spelet..

Vet inte vilket BF du spelat tidigare men jag har suttit och jämfört gameplay mot gamla BF2 och BC2. Stående, hukande, liggande är i princip lika "snabbt" mellan alla spel. Vi pratar cirka en sekund.
Sedan är SQUAD betydligt trögare än vad något Battlefield någonsin varit.
Battlefield har alltid varit mer arkad än sim.
Största skillnaden mot COD har varit större kartor och fordon.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Började det falla Med BF5 är du inte nån av småflickorna...

Permalänk
Medlem

Minuter kvar till Westie börjar sin stream

Permalänk
Medlem

vart ser man detta? Hittar inget på EA´s hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

vart ser man detta? Hittar inget på EA´s hemsida?

YOUTUBE!!! OMG

Permalänk
Medlem

Hoppas att en lite bortglömd dator med 9700k och 3070 Ti orkar med spelet sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThAnOs:

Hoppas att en lite bortglömd dator med 9700k och 3070 Ti orkar med spelet sen

tror 2060 va minimum

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lovande ut tycker jag. Ska köpa!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Får se hur väl mitt 10700kf mäktar med eller om man tvingas uppdatera. Hört rykten om öppen beta på måndag så får kanske testa då hur det flyter på!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ser riktigt bra ut! Får se hur väl mitt 10700kf mäktar med eller om man tvingas uppdatera. Hört rykten om öppen beta på måndag så får kanske testa då hur det flyter på!

Öppen beta från och med den 7 augusti, den 4 kan man endast ladda ner det och ha det förinstallerat och redo för den 7.

Dock för att spela den 7, behöver man ha ett ha skapat ett konto på Battlefield Labs innan den 31 juli eller få en kod via någon av alla som streamade spelet igår.
Men den 9 augusti behövs inga koder.

Allt står här, https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Öppen beta från och med den 7 augusti, den 4 kan man endast ladda ner det och ha det förinstallerat och redo för den 7.

Dock för att spela den 7, behöver man ha ett ha skapat ett konto på Battlefield Labs innan den 31 juli eller få en kod via någon av alla som streamade spelet igår.
Men den 9 augusti behövs inga koder.

Allt står här, https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...

Tack för info! Mög dock, då får man vänta till den 9e då helt enkelt 🙃

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11