Om vi backar en aning här i tråden, kvitto finns elektroniskt på produkten i fråga, det bör inte vara diskuterbart. Inet i detta fallet vet om att där sålts en disk osv.
Kingston vill gärna veta vilken specifik enhet det är och vilket batch etc som produkten kommer ifrån när ett garantiärende startas för att kunna reda ut varför en enhet inte levererar det den den förväntas göra vilket är x antal tb written samt hur länge den varit i drift.
Serienummer finns på etiketten på produkten när man får den, likaså finns den elektroniskt lagrad i disken och kan utläsas av kingston om det behövs, dom har utrustning även om disken i sig inte fungerar.
MEN! den etiketten är inte "Dåligt fastsatt" utan den försvinner bara om man bestämt ska ha av den, det krävs tid och vilja där.
lika så har denna etiketten inte bara funktionen att den beskriver enheten i fråga men batchnummer och unika identifierare så att man lätt får reda på enheten utan att använda sig av dessa maskiner, den har också, och detta är viktigt, funktionen att avleda/sprida ut värme på enheten och är beräknad samt förväntas användas som den kommer levererad.
Därav vill Kingston, eller någon annan tillverkare, inte ha en disk som där tampats med, disken kan skadas när man försöker pilla av denna etiketten, lödningar/ledningsbanor kan spricka osv ifall man inte är aktsam(inget som direkt dödar den, men orsaka mer motstånd internt vilket ökar värmen och sänker den förväntade livslängden). där är också större risk för ESD skador när man handskas med disken på det sättet.
Samtidigt som jag verkligen vill understryka igen att etiketten har tunn "metallfolie" i sig och har en funktion som produkten designats med.
Jag förstår inte vad som inte är solklart i detta fallet?
Förstår ditt resonemang men i så fall är det först fullt rimligt att de tar in det för reklamation och sedan får Kingston bevisa om det rör sig om fabrikationsfel eller handhavandefel.
Det kan fortfarande avgöras utan serienummer.
På informationssupermotorvägen sedan 1997.