Kan inte använda uTorrent med mobilen inkopplad

Permalänk
Medlem

Kan inte använda uTorrent med mobilen inkopplad

Om jag öppnar uTorrent på datorn med min Samsung S25+ inkopplad via USB eller om jag sätter i den med uTorrent igång så ser det bara ut så här, även om jag väljer bara ladda på mobilen.

Vet inte vad jag ska göra för att få bort skiten? Vet inte vad det är och vill bara att det ska försvinna och aldrig komma tillbaks.
Det enda jag kan göra är att koppla ur mobilen, döda uTorrent i taskmanager och öppna det igen. Men hur gör jag för att det aldrig ska komma upp igen även om jag har mobilen inkopplad till datorn?

Permalänk
Medlem

Byt till annan torrentklient? Till exempel Qbittorrent.

Permalänk
Medlem

uTorrent är förlegat, använd qBittorrent.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan ställa in usbporten för olika funktioner i Android och det låter ju som du inte har den inställd bara för laddning utan som lagringsenhet eller nätverksenhet så prova att konfa om telefonen så att porten bara är för laddning om du inte vill använda den till nån typ av dataöverföring.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ställa in usbporten för olika funktioner i Android och det låter ju som du inte har den inställd bara för laddning utan som lagringsenhet eller nätverksenhet så prova att konfa om telefonen så att porten bara är för laddning om du inte vill använda den till nån typ av dataöverföring.

Jag har testat att ha på bara laddning, det gör ingen skillnad när min S25+ är inkopplad, detta på bilden kommer upp varenda gång och verkar inte gå att stänga på något sätt. Om jag har min gamla mobil inkopplad så kommer inte den här skiten upp vare sig jag har bara laddning, filöverföring eller delning via USB.

Permalänk
Medlem

Byt till qBittorrent. Är praktiskt taget uTorrent men inte ruttet.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Byt till qBittorrent. Är praktiskt taget uTorrent men inte ruttet.

Går det att byta och ”behålla” de torrents man är färdig med och fortsätta dela dessa, samt de som ligger i kö för att laddas ner ligger kvar?

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Skrivet av strongliquid:

Går det att byta och ”behålla” de torrents man är färdig med och fortsätta dela dessa, samt de som ligger i kö för att laddas ner ligger kvar?

Borde tekniskt sett gå om du kopierar dina befintliga torrents från uTorrent (iaf i qBittorrent kan man högerklicka en torrent och välja kopiera magnet länk), och sedan lägger du in dem i qBittorrent och pekar dem på samma mapp. Då kommer QBT verifiera att det är samma filer och sen fortsättta seeda dem.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strongliquid:

https://forum.qbittorrent.org/viewtopic.php?t=3224

Funkade för mig med flera tusen torrents. Tar ett litet tag eftersom torrentarna måste hashas om i qbuttorrent men för övrigt var det smidigt.

Visa signatur

-dool