Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hur?

Jag kan inte välja så långt fram...

Fick precis ett sms att det inte gick igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

Fick precis ett sms att det inte gick igenom

Samma här nu. Tänkte chatta när jag som senast kan sätta startdatum för att ta del av erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redred50:

Funkar s25 ultra-dealen fortfarande? Såg inlägg om att koden inte längre funkar?

Funkade för mig vid 12-tiden idag

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Samma här nu. Tänkte chatta när jag som senast kan sätta startdatum för att ta del av erbjudandet.

Ringde och pratade med dom, 59 dagar i framtiden kan man starta sitt abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoozex:

Fick samma besked…

Killen på kundtjänsten kunde inte heller svara på hur länge kampanjen varade.

Permalänk
Medlem

Någon som vet giltighetstiden på rabattkoden MEMBER25SEP hos elgiganten?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av jeppe109:

Funkade för mig vid 12-tiden idag

Skrivet av snoozex:

Skrivet av elp:

Fick samma besked…

Fick följande svar av bredbandsval

Hej,

Tyvärr kan man bara beställa denna kampanj max två månader i förväg. Men tror att Allente kommer att ha kvar denna kampanj ett bra tag till.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Fick samma besked…

Känns lite tråkigt att missa detta erbjudande:( får hålla tummarna att det dyker upp något liknande vid typ black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Fick följande svar av bredbandsval

Hej,

Tyvärr kan man bara beställa denna kampanj max två månader i förväg. Men tror att Allente kommer att ha kvar denna kampanj ett bra tag till.

Får hoppas i två månader till 😀

Permalänk
Medlem

Jag la startdatum 2 mån framåt. Det blir 2mån där jag betalar dubbelt. Summan för de 2 mån delat på 24mån så blir det typ 355kr för bredband 1000/1000 i 24 mån. Idag betalar jag 349kr för bredband 250 hos Telenor. Slipper nu även 2 BF i rad tjafsa om att förlänga annars säga upp osv. Senaste BF fick jag gå med från bredband 500 till 250 för att stanna kvar på priset 349kr. Dessutom bara dyrare BF priser senaste 2 åren så.

Nu behöver jag inte tänka på det förens BF 2027

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Hade dom TUF bakom kassan för de var sopslut i montern för moderkort.

Wtf var där 12.30 och där fanns inte en enda cpu/moderkort att köpa,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Jag var där efter och köpte moderkort, cpu och grafikkort haha. (13:20)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Jag la startdatum 2 mån framåt. Det blir 2mån där jag betalar dubbelt. Summan för de 2 mån delat på 24mån så blir det typ 355kr för bredband 1000/1000 i 24 mån. Idag betalar jag 349kr för bredband 250 hos Telenor. Slipper nu även 2 BF i rad tjafsa om att förlänga annars säga upp osv. Senaste BF fick jag gå med från bredband 500 till 250 för att stanna kvar på priset 349kr. Dessutom bara dyrare BF priser senaste 2 åren så.

Nu behöver jag inte tänka på det förens BF 2027

Tänker lite i samma banor. Finns det något tekniskt hinder med att ha dubbla internetleverantörer, samtidigt?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Tänker lite i samma banor. Finns det något tekniskt hinder med att ha dubbla internetleverantörer, samtidigt?

Man ber ju bara sin nuvarande leverantör att koppla ur sig det datum du satt som startdatum för Allente. Sen får du slutfaktura på resterande tid. Så man har inte internet från båda samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Var du förbi varuutlämningen och frågade? För tydligen hade de iaf minnen och processorer bakom kassan. Personalen på golvet hade knappt koll på det och hänvisade också till fel kö….

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

OBS - Endast idag 2025-08-29:
För er som har tillgång till studentrabatt (möjligtvis benify också). Med koden TV30 fås idag ytterligare 30% rabatt på nuvarande kampanjer på Samsungs portal.

Samsung Q995D för 6643:- känns som
ett klipp!

Produkt: Samsung HW-Q995D (2024 års modell)
Länk: Studentkortet/Benify
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13535037
Pris: 6643<Uppladdad bildlänk>

Är lite sugen och har också lite FOMO, är det här ett reapris som har kommit några gånger tidigare eller är det är all time low? Kan man hoppas på liknande pris igen längre fram?

Ni som har den får också jättegärna skriva lite vad ni tycker om den!

Permalänk
Skrivet av megabävern!:

Är lite sugen och har också lite FOMO, är det här ett reapris som har kommit några gånger tidigare eller är det är all time low? Kan man hoppas på liknande pris igen längre fram?

Ni som har den får också jättegärna skriva lite vad ni tycker om den!

All time low på Q995D så vitt jag vet. Köpte min på Elgiganten tidigare i sommar för 8991 kr och trodde jag hade gjort ett kap då. Är väldigt nöjd, bra omslutande känsla mha de bakre högtalarna. Har bara testat innehåll från streamingtjänster men kan tänka mig att den verkligen kommer till sin rätt om man kör fysisk media.

För det priset är det ett givet köp i mina ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

All time low på Q995D så vitt jag vet. Köpte min på Elgiganten tidigare i sommar för 8991 kr och trodde jag hade gjort ett kap då. Är väldigt nöjd, bra omslutande känsla mha de bakre högtalarna. Har bara testat innehåll från streamingtjänster men kan tänka mig att den verkligen kommer till sin rätt om man kör fysisk media.

För det priset är det ett givet köp i mina ögon!

Kan bara hålla med! Jag köpte också en för ett tag sedan och fick ge 9000 och tyckte det var ett otroligt bra pris. Ångrar inte en sekund att jag köpte. Inget att vänta på! 😉

Permalänk
Medlem

@megabävern!: Yes, all-time low och jättebra pris och deal!

Finns en stor och lång dedikerad tråd om modellserien här om du vill läsa mer!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700499-samsung-hw-q99...

Äger en själv (Q995C) och är supernöjd sett till vad man får, fulllt jämförbar med Sonus Arc Ultra men där måste du betala extra för sub och bakhögtalare!

Kan bekräfta att dealen fungerar med Benify och Mecenat Alumni också! 🥳🥳🥳

Permalänk

Blev ett köp för mig, tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Produkt: Razer Enki Gaming Chair
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0963LMKNZ?th=1
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5907248
Pris: 1034kr

OBS! Skickas vanligtvis inom 6 till 7 månader!

Hittades under ENKI X på https://www.pricerunner.se/pl/1615-3202615799/Gamingstolar/Ra...

Detta var ett tag sedan men jag fick äntligen hem stolen! Tack för tipset

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

För er som har tillgång till studentrabatt (möjligtvis benify också). Med koden TV30 fås idag ytterligare 30% rabatt på nuvarande kampanjer på Samsungs portal.

ett klipp!

Thx Bro!! Det blev ett köp. Har länge haft ögonen på den!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Detta var ett tag sedan men jag fick äntligen hem stolen! Tack för tipset

Mig veterligen har priset aldrig varit så lågt, jag köpte själv för 8888:-

Permalänk
Skrivet av Sagittarius A:

Blev ett köp för mig, tack för tips!

Grattis, du kommer inte bli besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redred50:

Funkar s25 ultra-dealen fortfarande? Såg inlägg om att koden inte längre funkar?

Jag köpte en idag, bytte in en Moto Z Play som jag fick 99+4000 kr för 😆 8500 totalt

Permalänk
Skrivet av Aarox:

ett klipp!

Blev ett köp, mycket taggad! Har kört utan dedikerat ljud bra länge sedan flytt.

Visa signatur

Ghost S1, RTX 4070, Ryzen 5 7600X, Noctua NH-L12, 32GB DDR5@6000MHz, ASRock B650i ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redred50:

Funkade kanon för mig vid 14-tiden idag

Bytte in en Oneplus Open och fick avdrag på totalt ca 12 150:-

Tycker att Elgiganten är väldigt bra när det gäller Trade-In, då summan dras av direkt innan betalningen sker...jämfört med tex Comviq, Tele2 mm där telefonen ska skickas in till en 3:e part först och sen betalas ut i efterhand, men med stor risk att man får betydligt mindre än vad som var tänkt från början.

Permalänk
Medlem

Gällande Q995D måste man alltså ha tillgång till studentrabatt eller liknande för att kunna nyttja TV30 koden? Det går inte att använda för vem som helst?

Jag får bara: "Koden du försökte använda fungerar inte. Kontrollera stavningen och att koden fortfarande är aktiv."

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Gällande Q995D måste man alltså ha tillgång till studentrabatt eller liknande för att kunna nyttja TV30 koden? Det går inte att använda för vem som helst?

Jag får bara: "Koden du försökte använda fungerar inte. Kontrollera stavningen och att koden fortfarande är aktiv."

Ja, du måste gå via länkar till Samsung via Benify eller Mecenat Alumnis portaler för att kunna nyttja rabattkoden.

Benify Privat finns men kan ta upp till 5 arbetsdagar att få tillgång till så kanske kört där. Mecenat Alumni osäker på men krävs generellt att du varit student tidigare med dokumenterad examen:
https://help.mecenat.com/hc/sv/articles/360051289852-Hur-f%C3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Nån som har koll på om allente ger publik ipv4 address?

Edit: Bahnhof tvingar sina kunder CGNAT om man inte hostar upp 50kr extra i mån. IP-Only är ett annat tror jag, finns det fler?

Bahnhof tar inte (längre?) 50:- i månaden för publik ipadress.
Men vad gör det om man sitter bakom CGNAT?
I övrigt så kör jag bahnhof och ipv6 ska vara inkopplat enligt support men jag har bara ipv4 *shrug* Orka strula liksom.
Betalar för 1000/1000 och får ut ~940/940 med 10+ år gammal dator.

Edit: Förtydligar att jag alltså inte orkar brytt mig om att begära publik adress, men på 'mina sidor' så står det inget om att det skulle kosta extra.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu