Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Noterar att rabatterna på TV's, särskilt LG OLED, bara blir bättre och bättre ju närmare Black Friday vi kommer. Undra hur lagersaldon ser ut, kan det vara så att man vill få ut fjolårets modeller redan före BF?

Tror inte att priserna kan bli märkbart lägre ens på BF? Tänker om vi jämför med tidigare år. Dessutom lär nog lagren vara tömda tills dess med dessa priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Tror inte att priserna kan bli märkbart lägre ens på BF? Tänker om vi jämför med tidigare år. Dessutom lär nog lagren vara tömda tills dess med dessa priser.

Ja, det är frågan. Fighten mellan Samsung och LG OLED är väldigt spännande just nu. Bra för oss konsumenter.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Någon som prövat redmi 5 pro ? Bra ? Så billigt så beställde direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ja, det är frågan. Fighten mellan Samsung och LG OLED är väldigt spännande just nu. Bra för oss konsumenter.

Ja absolut. Nu fick jag ett erbjudande av Samsung för deras S90D 83" för 19500kr. Undrar om det är en bättre deal än LG C4 77" för 18400kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Ja absolut. Nu fick jag ett erbjudande av Samsung för deras S90D 83" för 19500kr. Undrar om det är en bättre deal än LG C4 77" för 18400kr?

Hur fick du det? Via chatten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimball:

Känns ju som att risken finns att den har någon död pixel eller liknande som Elgiganten inte orkar kontrollera för eller liknande dock givet returen

Jag köpte en LG C4 55" i nyskick från elgiganten som hade hängt som demo och den var i perfekt skick. Jag är jättenöjd!

Det är ganska stor sannolikhet att den som såldes i Gällivare (någon har köpt den nu) är en demo som hängt uppe på väggen i deras butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Helt klart bättre. Hur fick du det erbjudandet om man får fråga?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Tänk på att S90D endast är qd-oled i 65", resten är woled.
Vad det betyder i kvalite gentemot tex C4 får någon annan svara på

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-s90d-oled-vs-...

rtings är din vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Bättre hdr tack vare högre ljusstyrka men också betydligt större färgvolym. Bättre hdr i game mode då den inte tappar ljusstyrka lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ok, där står det iof att endast 83" är woled av de större storlekarna. Jag gick på infon från detta forum. @Laxpudding, vem vet bäst (jag tror på dig)?

Igen med Rtings o testet, vilken storlek testade dom, torde vara skillnad på resultatet mellan qd-oled o woled hos Samsung?

Permalänk
Medlem

I detta fallet nej, du hade behövt jämföra en S90D QD-oled vs en S90D Woled för att kunna se skillnaderna. Det inlägg du citerade menar alltså att endast 65-tummaren i S90D-serien har en QD-oledpanel medan resterande storlekar (55, 77, 83 osv) har en Woled-panel

jag tror det har att göra med att Rtings är en amerikansk sida där fler av storlekarna har en QD-oled panel än vad Europa har, där endast 65-tummaren är QD-oled.

"OBS: 65" är Quantum Dot OLED, medan övriga storlekar är WOLED. "
https://www.hifiklubben.se/samsung-s90d-oled-tv/samtq65s90d/

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av dartan:

Ok, där står det iof att endast 83" är woled av de större storlekarna. Jag gick på infon från detta forum. @Laxpudding, vem vet bäst (jag tror på dig)?

Igen med Rtings o testet, vilken storlek testade dom, torde vara skillnad på resultatet mellan qd-oled o woled hos Samsung?

QD-OLED tillverkas endast i 55, 65 och 77 tum. Övriga storlekar är alltid WOLED. Av S90D och S90F är det endast 65-tummaren som har QD-OLED i norden och den är då nerfad till att prestera ungefär som en standard-WOLED.

Will man ha QD-OLED med de tänkbara fördelar tekniken medger är det S95:n eller Sony A95L eller Bravia 8 II man ska välja. Samsungen för mer ljusflöde. Sonyn för dess färgkorrekthet och konsekvens.

Permalänk
Medlem

Ni får ni hjälpa mig Är Samsung S90D en bättre fynd än LG C4 77 ? Jag tänker på det priset jag betalar vs vad allt man vet om LG och deras bildkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Ni får ni hjälpa mig Är Samsung S90D en bättre fynd än LG C4 77 ? Jag tänker på det priset jag betalar vs vad allt man vet om LG och deras bildkvalitet.

eftersom det är WOLED på bägge så kör på C4 så får du iaf DV inbyggt, men får du större storlek för lite mer i pris kör på S90D.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

eftersom det är WOLED på bägge så kör på C4 så får du iaf DV inbyggt, men får du större storlek för lite mer i pris kör på S90D.

Du borde bli politiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Du borde bli politiker

haha nä jag överlåter det till andra som har åsikter om vad andra gör med sina pengar.

men iaf om du känner för den extra ytan så kör på 83" S90D, du blir nöjd oavsett, synd bara att Samsung kör sina fulingar med olika paneler, iofs för 83" så spelar det ingen roll.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Sjukt pris, synd att 77an inte finns på lager.

Måste vara rekord i lägsta pris för en LG C 77". Imponerande..
Synd att jag har 18 h bilväg till Gällivare haha
Men det finns ganska många gamla C4 77" på lager och dessa måste butikerna bli av med i år.

Permalänk
Medlem

Hade velat se detta pris på LG 65 G5.. Koden MEMBER25SEP funka inte på den tvn. Är rabattkoden begränsad till vissa produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Är rabattkoden begränsad till vissa produkter?

Fungerar inte koden på en enskild produkt, så fungerar den inte på den.
Verkar inte gälla på redan nedsatta produkter och apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Hade velat se detta pris på LG 65 G5.. Koden MEMBER25SEP funka inte på den tvn. Är rabattkoden begränsad till vissa produkter?

Du kan få den för ca 22 000 på LG:s egen hemsida med rabattkod och som inloggad medlem (2% billigare och gratis frakt som medlem)
Kod BENI25_ALLALG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Helt klart bättre. Hur fick du det erbjudandet om man får fråga?

En personlig rabattkod.

Permalänk
Medlem

Skulle någon som har koll på Allente dealen vilja förklara kort bara. Såg att bredbandsval har 1000/1000 för 329:- fortfarande. Men ser i tråden att folk pratar om att skjuta upp dealen så starttid blir i framtiden, samt prat om en router. Är det något jag missar där?

Samt undrar jag om ni som har tecknat det har fått publikt IP eller om ni fick ringa och begära det då jag läste poster från 2024 att de initialt bara erbjuder CGNAT.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Skulle någon som har koll på Allente dealen vilja förklara kort bara. Såg att bredbandsval har 1000/1000 för 329:- fortfarande. Men ser i tråden att folk pratar om att skjuta upp dealen så starttid blir i framtiden, samt prat om en router. Är det något jag missar där?

Samt undrar jag om ni som har tecknat det har fått publikt IP eller om ni fick ringa och begära det då jag läste poster från 2024 att de initialt bara erbjuder CGNAT.

det är väl 1000/100 inte 1000/1000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Beror på stadsnät

Permalänk
Medlem

Mm mitt är 1000/1000

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

När jag sökte via bredbandsval kom endast 1000/100.
Men efter jag fick orderbekräftelse så stod det 1000/1000 24mån 329:-

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

När jag sökte via bredbandsval kom endast 1000/100.
Men efter jag fick orderbekräftelse så stod det 1000/1000 24mån 329:-

Tack,

Är det bara att köra va? Beroende på ens uppsägningstid på nuvarande eller varföe vill vissa fördröja starten som jag läste?

Btw fick du CGNAT direkt eller publikt IP?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Tips i sammanhanget -
Tecknade mig för 1000/100 för 329kr/mån via bredbandsvalet.se, valde ett startdatum som inte låg tillräckligt långt fram.
Ett kort samtal till Allente gjorde att de sköt fram min starttid tills jag önskade!

Så nu slipper jag grubbla på bredband i 2 år!

Jag funderar på att hoppa på det här abonnemanget, det är ju ett rätt bra pris. Är det någon mer som lyckats med att skjuta fram startdatumet längre fram än två månader genom att kontakta deras kundtjänst? Vill verkligen veta att det fungerar att flytta fram datumet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag funderar på att hoppa på det här abonnemanget, det är ju ett rätt bra pris. Är det någon mer som lyckats med att skjuta fram startdatumet längre fram än två månader genom att kontakta deras kundtjänst? Vill verkligen veta att det fungerar att flytta fram datumet.

Skulle du kunna förklara varför du vill flytta fram startdatum? Läser om flera som pratar om det men ingen som säger varför..

Visa signatur

Citera för svar!