Permalänk
Medlem

DROP + EPOS PC38X?

Hej,

Letar efter nya gaming-lurar då mina Philips Fidelio X2HR/00 har lite svårt med positionering (imaging).

Headsetet som ofta rekommenderas är DROP + EPOS PC38X, men jag lyckas inte hitta det någonstans i Sverige.

Jag är helt med på att ljudkvaliteten inte är toppklass, men jag antar att profilen gör ljud som fotsteg och liknande enklare att lokalisera.

Andra heta alternativ verkar vara Sennheiser HD 560S och beyerdynamic TYGR 300 R som både är ganska enkla att få tag på här även om de kostar en del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Tyvärr verkar de inte finnas i Europa.
Men https://drop.com/buy/drop-pc38x-gaming-headset#signupv2
Refunder Cashback 2%

185$ med frakt+tull

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk

Varför säger du att ljudkvaliteten inte är toppklass? I ett test 2024 över vilka gaminghörlurar som audiofiler använder kom dessa faktiskt på andra plats, och audiofiler är ju extremt känsliga för dåligt ljud.

Jag har ett par hemma som jag inte använder om någon vill köpa. Fungerar perfekt. 500 kr. Bara skicka meddelande om intressant.

Permalänk
Medlem

Kolla om du hittar Sennheiser/EPOS Game ONE någonstans, bör vara samma/likv innan EPOS sålde av gamingavdelning.
Har själv ett Sennheiser PC363D och EPOS Game ONE hemma. Vill du ha ett slutet iställer för öppet är det GAME ZERO.