Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av General Nord:

Jag funderar på att hoppa på det här abonnemanget, det är ju ett rätt bra pris. Är det någon mer som lyckats med att skjuta fram startdatumet längre fram än två månader genom att kontakta deras kundtjänst? Vill verkligen veta att det fungerar att flytta fram datumet.

3 månader var verkligen max i deras system

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Nima2001:

Skulle du kunna förklara varför du vill flytta fram startdatum? Läser om flera som pratar om det men ingen som säger varför..

Mitt telia går ut 29:e Januari

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Skulle du kunna förklara varför du vill flytta fram startdatum? Läser om flera som pratar om det men ingen som säger varför..

För att man förmodligen (som jag har) har bindningstid sedan förra årets blackfriday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Asus ROG Zephyrus G14 GA403WR R9 AI-370HX/32/1024/5070Ti/OLED 14" bärbar dator

Min drömdator (AMD + 5070TI + 32GB Ram) som jag köpte för 27000 och provade men kom fram till att jag behöver 16" så lämnade tillbaka den. Nu ännu billigare och vill såå gärna köpa den men behöver skärmstorleken, så hoppas någon Sweclocker nyper den

https://www.elgiganten.se/product/outlet/asus-rog-zephyrus-g1...

Använd MEMBER25SEP och var medlem för att få ytterligare rabatt ned till 17008 kr (Outlet bra skick spår av mindre användning) med nypris på 31500

Bra tips och pris!
Men hur i hela världen kan priset sänkas med 12.600 kr bara av att den varit öppnad och knappt använd?
Har inte Elgiganten lite väl mycket marginal om de har utrymme att sänka så mycket?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tack,

Är det bara att köra va? Beroende på ens uppsägningstid på nuvarande eller varföe vill vissa fördröja starten som jag läste?

Btw fick du CGNAT direkt eller publikt IP?

Ja, har du ingen bindningstid så är det bara ta så snabbt som möjligt. Men oftast är det ju 30 dagar uppsägningstid.

Annars tar du ett datum när dit nuvarande går ut.
Tex mitt nuvarande från Telia går ut 25 Dec.
Så fick ringa in Allente för sätta det datumet.
Inga problem, och tog mindre än fem min med kö!

CGNAT eller publikt IP är något jag aldrig tänkt på när jag bytt tidigare.
Kört bara.

Se om jag gör några ändringar när allt är igång.
Men hittils har jag aldrig brytt mig om detta.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag funderar på att hoppa på det här abonnemanget, det är ju ett rätt bra pris. Är det någon mer som lyckats med att skjuta fram startdatumet längre fram än två månader genom att kontakta deras kundtjänst? Vill verkligen veta att det fungerar att flytta fram datumet.

Japp, jag lyckades skjuta fram mitt eget till den 4 dec samt hjälpte sonen att flytta fram hans oxå till den 4 jan

Permalänk
Medlem

Funkar MEMBER25SEP fortfarande för folk på LG 65" C4 4K OLED evo TV (2024) hos elgiganten? Skapade ett nytt konto men lyckas inte få någon rabatt ändå :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Skrivet av andra94:

Mitt telia går ut 29:e Januari

Skrivet av Dykarn13:

För att man förmodligen (som jag har) har bindningstid sedan förra årets blackfriday.

Ja, samma här! Mitt nuvarande abonnemang löper till 31 dec. Vill ogärna ha dubbelt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Bra skick - Mindre spår av användning.

(Det där med skick är väldigt individuellt hur butikerna klassificerar. Har köpt saker som det stått använt skick - synliga skador som varit i bättre skick än vad en annan butik suttit som nyskick så det där tar jag med en skopa salt.)

Bäst chans att få en bra enhet i just detta fall har man nog om man tog en nyskick i orginalkartong, speciellt från en av butikerna som hade fler än 1 i lager, t.ex Länna eller Kungens Kurva. Då kan man nog om man har tur i princip få en ny enhet.

Jag vet inte men det är otroligt tillfredsställande priser ibland. Ska dock sägas att det blir en del returer men har väldigt nära till elgiganten så inte hela världen. Går snabbt att göra retur och pengarna har man tillbaka på swish innan man ens lämnat lokalen.

Jag har kontrollerat antal timmar på disken i Crystaldisk nu och den hade 143 timmar på sig så det får nog anses vara ett lyckat köp

Tack för tipset!

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RX 9070XT TUF OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Funkar MEMBER25SEP fortfarande för folk på LG 65" C4 4K OLED evo TV (2024) hos elgiganten? Skapade ett nytt konto men lyckas inte få någon rabatt ändå :/

Nepp, tror det slutade att fungera rätt så snabbt efter att jag tipsade om det. C4 var inte nersatt till kampanjpris förs än lite senare under dagen hos Elgiganten tror jag, sen sänkte de den till 100 kr billigare än konkurrenterna och glömde väl lägga till en spärr på rabattkoden efter att ha justerat ner priset. Så de lär ha märkt av att de kom in en del beställningar efter tipset och då gjort det omöjligt att kombinera det nedsatta priset med rabattkoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nepp, tror det slutade att fungera rätt så snabbt efter att jag tipsade om det. C4 var inte nersatt till kampanjpris förs än lite senare under dagen hos Elgiganten tror jag, sen sänkte de den till 100 kr billigare än konkurrenterna och glömde väl lägga till en spärr på rabattkoden efter att ha justerat ner priset. Så de lär ha märkt av att de kom in en del beställningar efter tipset och då gjort det omöjligt att kombinera det nedsatta priset med rabattkoden.

Ah Trist Hade suttit fint med den dealen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nylanserade Samsung Galaxy Tab S11 5G finns för 6390 kronor via Mecenat(alumni)-portalen just nu, ordinarie pris 12 990 (10 990 för WiFi-versionen, denna går att få för 6790 kronor med 2000 kr trade-in rabatt utan något abonnemang)

Produkt: Samsung Galaxy Tab S11 5G, dessutom ingår Galaxy Buds3 FE, Galaxy Tab S11 Book Cover Keyboard Slim samt 3 månader Samsung Care+
Länk: Mecenat/MecenatAlumni
Kategori: Surfplattor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15315980
Pris: 6390

Vad som krävs: Mecenat/Mecenat Alumni, en valfri inbytesenhet (mobil, klocka, tablet eller PC) samt tecknande av ett abonnemang som går att säga upp direkt.

<Uppladdad bildlänk>

@KjellTimell här har du ett tips på en Galaxy tab S11, eftersom att du var sugen på en S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nylanserade Samsung Galaxy Tab S11 5G finns för 6390 kronor via Mecenat(alumni)-portalen just nu, ordinarie pris 12 990 (10 990 för WiFi-versionen, denna går att få för 6790 kronor med 2000 kr trade-in rabatt utan något abonnemang)

Produkt: Samsung Galaxy Tab S11 5G, dessutom ingår Galaxy Buds3 FE, Galaxy Tab S11 Book Cover Keyboard Slim samt 3 månader Samsung Care+
Länk: Mecenat/MecenatAlumni
Kategori: Surfplattor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15315980
Pris: 6390

Vad som krävs: Mecenat/Mecenat Alumni, en valfri inbytesenhet (mobil, klocka, tablet eller PC) samt tecknande av ett abonnemang som går att säga upp direkt.

<Uppladdad bildlänk>

Testa att använda kampanjkod MECENAT10 så verkar man få 10% rabatt på Samsung Mecenat.

Hade jag beställt verkar jag också ha fått en S10 Lite Wi-Fi platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Testa att använda kampanjkod MECENAT10 så verkar man få 10% rabatt på Samsung Mecenat.

<Uppladdad bildlänk>

Hade jag beställt verkar jag också ha fått en S10 Lite Wi-Fi platta.

<Uppladdad bildlänk>

Sjuk deal, redigerade mitt inlägg och lade till ditt fynd i tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Sjuk deal, redigerade mitt inlägg och lade till ditt fynd i tipset!

Bra! Så vitt jag vet fungerar koden för 10% rabatt på allt t.o.m 24/9, så ifall det kommer fler Samsung Mecenat deals så kan det vara bra att hålla koll på den. Hittar dock just nu inget annat gratis man kan få med den på samma sätt som S10 Lite.

Permalänk
Medlem

lägg till galaxytab20 få mer rabatt hah galen deal! synd att jag precis köpte S9an för några veckor sen dock för 1800 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

lägg till galaxytab20 få mer rabatt hah galen deal! synd att jag precis köpte S9an för några veckor sen dock för 1800 kr

Nere på 5112 kr nu och man får fortfarande alla tillbehören och S10 Lite!

Permalänk
Medlem

Hur kan Samsung gå runt på de här rabatterna?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Nere på 5112 kr nu och man får fortfarande alla tillbehören och S10 Lite!

Ingen dålig rabatt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Hur kan Samsung gå runt på de här rabatterna?

Marginalerna är nog små men förmodligen är syftet att få in dig i ekosystemet. Är ju välkänt svårt att få apple användare att byta även om androidtelefoner är billigare och passar deras behov lika bra just på grund av att de är fast med apple och inte orkar byta så om de får en riktigt bra deal på en platta kanske deras nästa mobil är en samsung som kan synca med plattan lättare osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

jag får inte till de extra 2000 kr vid inbyte. testar byta in min s9 wifi som jag får 2360 kr för då borde mitt totala bli ca mer än 4 men inte över 5. får hela vägen men står kvar på 5112 kr

5112 är med 2000 extra inbytesvärde, resterande summa för din enhet får du när Samsung har fått in din inbytesenhet och kontrollerat att dens skick stämmer överens med det skick du har uppgett att den är i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

5112 är med 2000 extra inbytesvärde, resterande summa får du när Samsung har fått in din inbytesenhet och kontrollerat att dens skick stämmer överens med det skick du har uppgett att den är i.

Tack, jag tittade fel. mitt totala efter inbyte och mm så hamnar det på 2700 kr helt sinnes. måste hem fort och kolla IMEI koden på min inbytes enhet haha!

Permalänk
Medlem

Lite sugen, men surfplattor har spelat ut sin roll för min egen del. Tror det är svårt att sälja vidare i dessa prisklasser.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Lite sugen, men surfplattor har spelat ut sin roll för min egen del. Tror det är svårt att sälja vidare i dessa prisklasser.

Tänkte precis trycka på köpknappen och göra ett byta ifrån S9
Men känner att jag inte har behovet för ett byte, innan hade jag en Huawei M10 Pro, skillnaden blev enorm!

Samtidigt känns det att ännu gång kommer marknadens bli överfyllda med oöppnade surfplattor om alla handlar bara pga priset.

Så för mig blir det inget köp. Kanske nästa år.

Men tack för tipset!
Fortfarande grym deal för den behöver uppgradera.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: ViVo X200 Ultra 16/512

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på som det går att få in lineage eller liknande custom OS på dessa samsung tablets?
Hatar det default bloatade OS som kommer till

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nice tack för tipset med surfplattan 😁

Blev s11 5g + s10 lite + galaxy buds fe3 hörlurar och Samsung book cover för 5122kr. Som hittat, dags att säga farväl till min s7

PS. När jag gjorde samma övning själv i morse så fick man bara med Galaxy buds 3 hörlurar, nu verkar Samsung ha lagt till fler presenter

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Hur får ni ner det till 5122kr? Jag kan inte använda både mecenat10 och galaxytab20 samtidigt och kommer bara ner till 5752kr om jag använder den senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Hur får ni ner det till 5122kr? Jag kan inte använda både mecenat10 och galaxytab20 samtidigt och kommer bara ner till 5752kr om jag använder den senare.

Försöker du köpa den med endast WiFi? Billigare priset är på den med 5G och ett abonnemang

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Du kan bara använda ena, ta den som ger mest rabatt och det är galaxytab20

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Det går ej att få bud3 Fe eller Tab S10 Lite gratis längre. Denna deal är över.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 Pro | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1