knapp för Emoji brevid "infoga" "välj bild" "länka video"

Permalänk
Medlem

knapp för Emoji brevid "infoga" "välj bild" "länka video"

Hej
Jag hade gärna sett att vi kunde få en knapp för att välja emoji när vi skriver meddelande.
Likt som You Tube och många andra meddelande tjänster har.
Så här skulle det kunna se ut typ tänker jag på Sweclockers

Så här ser ju You Tube ut, men jag tror redan ni förstår vad/hur jag menar.

Anledningen är för att jag skälv (och säker fler) har bekymmer med att skriva och komma ihåg texten för till exempell tummen upp och liknande mer komplicerade emojier.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte Windowstangenten + .

Test: 🎶

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Fungerar inte Windowstangenten + .

Test: 🎶

Det är inget jag känner till?
Men tästade nu men Windowstagenten och + . Får upp "förstorningsglaset" som zoomar in och ut på sidan. Så nej det fungerar inte
Jag vill ha/behöver en lista på bilder på alla emojer som går att välja på. Jag kan inte och kommer inte ihåg sådant i huvuden tyvärr.

Dessa är de ända jag kan och ibland vill man kunna använda mer på datorn.
XD

På mobilens tangentbord så finns det många fler att välja på,, men tror de mer läggs in som bilder, så hur det fungerar vet jag inte. Och det är inte alltid man sitter med mobilen i handen.

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Men tästade nu men Windowstagenten och + . Får upp "förstorningsglaset" som zoomar in och ut på sidan. Så nej det fungerar inte
Jag vill ha/behöver en lista på bilder på alla emojer som går att välja på. Jag kan inte och kommer inte ihåg sådant i huvuden tyvärr.

XD

På mobilens tangentbord så finns det många fler att välja på,, men tror de mer läggs in som bilder, så hur det fungerar vet jag inte. Och det är inte alltid man sitter med mobilen i handen.

Windowstangent + punkt ( . ) alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

XD

Oj, ser nu själv hur otydligt jag skrev. Jag menar alltså Windowstangenten och samtidigt trycka på punktknappen. Då får man precis det du är ute efter.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Windowstangent + punkt ( . ) alltså

Okej
Den kombinationen visste jag inte om :)👍😊 Jag är inte en person som använder kortkommandon direkt. Så jag kan bara väldigt få.

Men ändå. En liten gubbe med en lista som man kan trycka på hade inte skadat ändå tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Den kombinationen visste jag inte om :)👍😊 Jag är inte en person som använder kortkommandon direkt. Så jag kan bara väldigt få.

Men ändå. En liten gubbe med en lista som man kan trycka på hade inte skadat ändå tycker jag

Skulle vara trevligt, det håller jag med om. Det du kan göra är att ha ett bokmärke för denna sida som du kan gå till för att minnas allt du kan göra när du skriver här.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539788-faq-formatera-...

Där har du allt samlat. Jag har den som ett bokmärke för att minnas ibland när jag vill göra något.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Medlem

Kan inte Sweclockers få vara emoji fritt så långt det går.
Använd ord istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagers:

Skulle vara trevligt, det håller jag med om. Det du kan göra är att ha ett bokmärke för denna sida som du kan gå till för att minnas allt du kan göra när du skriver här.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539788-faq-formatera-...

Där har du allt samlat. Jag har den som ett bokmärke för att minnas ibland när jag vill göra något.

Vill bara pinga att det finns en ny uppdaterad tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700230-faq-formatera-...

Har inte lusläst skillnaderna, men tycker ändå det är bäst att hänvisa till den som är nyast

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus ROG Strix X550-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 5 5600X (4.2GHz), GPU: AMD Radeon RX 6950XT, RAM: 4x16GB Corsair Vengeance LPX 3200MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Vill bara pinga att det finns en ny uppdaterad tråd https://www.sweclockers.com/forum/trad/1700230-faq-formatera-...

Har inte lusläst skillnaderna, men tycker ändå det är bäst att hänvisa till den som är nyast

Kollade inte så noga så trodde de var samma. Tack. Det är den man ska kolla på

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Mega-Dark:

Hej
Jag hade gärna sett att vi kunde få en knapp för att välja emoji när vi skriver meddelande.
Likt som You Tube och många andra meddelande tjänster har.
Så här skulle det kunna se ut typ tänker jag på Sweclockers
<Uppladdad bildlänk>

Så här ser ju You Tube ut, men jag tror redan ni förstår vad/hur jag menar.
<Uppladdad bildlänk>

Anledningen är för att jag skälv (och säker fler) har bekymmer med att skriva och komma ihåg texten för till exempell tummen upp och liknande mer komplicerade emojier.

Hallå!

Som många redan påpekat finns det kortkommando i Windows som gör det du söker. Men jag håller med om att verktygsfältet skulle må bra av lite kärlek. Utöver knapp för känslo-ikon. Har du några andra knapprelaterade önskemål?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kan inte Sweclockers få vara emoji fritt så långt det går.
Använd ord istället.

Jag tycker att det är okej att använda emojis om man inte överdriver. *ler*

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Problemet med Windows-funktionen är att den listar ett urval av Unicode emojis, vars utseende beror på vad man använder för att läsa Sweclockers. Sweclockers har å andra sidan sina egna emojis som är bilder och därför ser lika ut oavsett webbläsare, och med ett jultema som aktiveras runt jul. Så jag skulle inte säga att Windows-funktionen är en ersättare för en riktig emoji-knapp på forumet.

Permalänk
Medlem

Det finns ju även Better Sweclockers om du inte är främmande för att använda tillägg

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Klart Sweclockers ska ha en knapp för att använda sina egna emojis?

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hallå!

Som många redan påpekat finns det kortkommando i Windows som gör det du söker. Men jag håller med om att verktygsfältet skulle må bra av lite kärlek. Utöver knapp för känslo-ikon. Har du några andra knapprelaterade önskemål?

Hejsan

Ja alltid lär man sin något nytt här

Just nu! Nä inget direkt så som jag kan komma på. Kanske skulle vara den/en för "spolers" då, men vet inte.
Eller bara lägg en/några knappar med alla funktioner som ni stödjer. Men det kanske kan bli för mycket av det goda? Vaärkar ju inte vara alla som föredrar en massa grejer. Så tror det får räcka med emoji och då kanske spolers funktionen nu till en början.

Edit: Om jag skulle få önska att lägga till en emoji i erat egna system, så skulle det vara den som funderar/tänker: 🤔 Den använder jag ofta och den vad jag kunde se finns inte med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Klart Sweclockers ska ha en knapp för att använda sina egna emojis?

Ja
Sweclockers egna gubbar som också får en tomteluva varje vinter är roligare att använda med tycker jag än de som skrivs från mobilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hallå!

Jag vill ha legendariska swec-gifs, som "Men priset!" när RTX 2080 (tror jag det var?) presenterades i en video med Jonas och Kenneth.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2