Silverstone lanserar retrobeigea FLP02 i USA - än så länge

Permalänk
Musikälskare

Riktigt fint, det behövs mera nya retro-chassin då det är en av dom sakerna det är väldigt svårt att få tag på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom kunde hittat på något bättre med Turbo-knappen än att bara maxa alla fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag tycker dom kunde hittat på något bättre med Turbo-knappen än att bara maxa alla fläktar

Har du något tips på vad dem kunde gjort?

Permalänk
Medlem

Största villhöver-faktorn på något chassi som släppts det senaste decenniet eller så. Fractals trotjänare i all ära, men det här alltså... ojoj, nästan så jag är sugen på att låta plånboken gråta ordentligt och fixa hit det med någon shipping-tjänst från staterna. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nej, det verkar tyvärr vara ett helt nytt chassi som inte har något med gamla P180 att göra. T.ex. TechPowerUp har skrivit lite om det.

Trist, men kul att se att Antec ändå är tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasekman:

Har du något tips på vad dem kunde gjort?

Inte direkt, men man kanske inte måste ha en knapp "bara för att" heller

Permalänk
Medlem

Äh jag vet inte, känns som om jag hellre hade letat fram ett genuint 90/00-talschassi och moddat skiten ur det istället...

Men visst det fungerar, har moderna infästningar, dock fejk-5,25"-covers?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Nej man vill ju åt den där nikotingula tonen som uppstår efter nåt år, gärna också bara på ena sidan som stått i solen.

Köp chassit och dra ett pack cigg om dagen vid datorn så har du snart den autentiska 90-tals färgen

Själv är jag lite sugen på ett Chieftec Dragon.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör

Hetaste chassit jag sett! Om jag någonsin köper ett chassi för dess flärd, då är det detta.

Permalänk
Medlem

Stort fail att de inte har med blanka täckplåtar för 5¼-platserna, tycker jag. Jag skulle aldrig vilja ha diskett-platser som ser så uppenbart falska ut.

... och mina rastlösa fingrar fullkomligen skriker efter att få fippla de där spakarna fram och tillbaka ju, men det går inte!

Skrivet av m4gnify:

Om fläktarna var radiator-fläktar så skulle den kunna direkt påverka CPU:ns kylning i alla fall, och därmed påverka den att inte throttla.

Om man kunde läsa av knappen med mjukvara så skulle man kanske kunna fixa något som ökar CPU-fläktens varvtal vid luftkylning också.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Om fläktarna var radiator-fläktar så skulle den kunna direkt påverka CPU:ns kylning i alla fall, och därmed påverka den att inte throttla.

Om man kunde läsa av knappen med mjukvara så skulle man kanske kunna fixa något som ökar CPU-fläktens varvtal vid luftkylning också.

Man kan ju redan sköta allt det med mjukvara istället, så varför använda en knapp för att maxa fläktarna över huvud taget?

Permalänk
Medlem

Vill ha denna, men behöver då vit skärm osv.

Permalänk
Medlem

Nu behövs bara en biege blåstråleläsare som kan hantera uhd filmer också.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

Skulle ha köpt en sådan för över 10år sedan när majoritet av alla data nördar ständigt sa att de inte i deras vildaste fantasi kunde föreställa sig en datorlast körande på en desktop som kunde utnyttja fler än 4 kärnor.
När nu idag grymma cuper finns så vem arbetar lokalt, vad ska man med en lokal dator till med? Speciellt en privat dator som man ej ska använda i arbetet.

Så ge mig en tidsmaskin, så köper jag först ett sådan här chassi, en modern cpu och sedan reser tillbaka 15år och arbetar med datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Vill ha denna, men behöver då vit skärm osv.

https://www.power.se/datorer-och-surfplattor/bildskarmar-och-...

Typ vit på baksidan!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Trist, men kul att se att Antec ändå är tillbaka.

https://www.youtube.com/watch?v=DhVnhn_PcSg&t=429s (7:00) om timestamp ej fungerar)

Finns liten inblick av den här som jag skrev i posten innan.
Kommer rätt säkert med solid sidopanel också.
Det är bara i pre-production stadie just nu så långt kvar så mycket som kan ändras.

Antec har varit "tillbaka" en bra tid nu.
Deras Flux serie bland annat är väldigt populär.

Permalänk
Medlem

Wow! Vilket chassi! Detta vill jag ha!

Visa signatur

Yeshua mḥabbkhun!

Permalänk
Medlem

Kul initiativ av dem

Hoppas de skickar med släta paneler för 5.25"-platserna som alternativ också, tycker mest bara det ser fånigt ut med uppenbart fejkade floppydrives.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag höll på alla sälla mig till kören tills dess jag såg priset. Det ska fasen vara lika tung och bastant som chassiet vår första 286:a satt i för att motivera priset.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Trevligt, har väntat i åratal efter datorlåda med 5.25 platser