Letar efter en billig begnagnad stationär gamingdator

Permalänk
Medlem

Letar efter en billig begnagnad stationär gamingdator

Hejsan! Är ny här i Sweclockers så ursäktar min okunskap hehe 😜 men iaf så letar jag efter en billig men helt okej första gaming dator, tänkte främst spela WOW och lita andra mindre krävande spel men ändå får bra FPS på 1080p skärm

Hittade denna på Facebook market place och undrade om denna var något vidare köp för priset av 5000kr

Specs:
Chassi CORSAIR Obsidian
Cassifläktar med LED /RGB
Moderkort MSI Z170A Gaming Pro.
Processor CPU intel i5 7600K
CPU cooler cooler master 212 EVO
Grafikkort GPU MSI geforce RTX 3060 12GB
Nätaggregat PSU EVGA supernova Bronze 750W
Hårddisk SSD 256GB PNY.
Hårddisk 2.5 HDD Samsung 1TB.
RAM DDR4 16GB.

Pris: 5000kr

Hoppas någon kan hjälpa mig göra ett bra val och om någon har ett bättre alternativ så är jag mer än gärna villig att ta emot all hjälp!

MVH Abbedas

Permalänk
Medlem

Ska du köra Windows eller Linux? Den där processorn har inte officiellt stöd för Windows 11. För Windows 11 krävs generellt 8000-serien och uppåt när det gäller Intel-processorer.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Låter dyrt . Dock tror jag WoW gärna har bra CPU, och 7600k är inte det roligaste, speciellt att bara ha 4 trådar är sorgligt.

Det här bygget är ju betydligt roligare och kostar inte mycket mer. Köper man en beggad GPU så får man ut ännu mer

Edit mest ett referens bygge, vad en ny motsvarighet skulle kosta, man borde nog lägga ca 1-2k mer för lite roligare grejer.

Permalänk
Medlem

Denna är ju också betydligt bättre deal om man får den för 4 till 5k
https://www.sweclockers.com/marknad/254495-dell-precision-363...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Låter dyrt . Dock tror jag WoW gärna har bra CPU, och 7600k är inte det roligaste, speciellt att bara ha 4 trådar är sorgligt.

Det här bygget är ju betydligt roligare och kostar inte mycket mer. Köper man en beggad GPU så får man ut ännu mer
https://komponentkoll.se/bild/WizYx.png

Edit mest ett referens bygge, vad en ny motsvarighet skulle kosta, man borde nog lägga ca 1-2k mer för lite roligare grejer.

Ser bra ut. Finjusterade bygget lite. Något billigare chassi med plats för längre grafikkort, kraftigare PSU med ATX 3.0 för ungefär samma pris samt något billigare RAM.

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som svarat och gett mig råd! Mycket uppskattat.. blir nog att bygga egen med ett begagnat grafikkort lutar det åt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbedas:

Stort tack till alla som svarat och gett mig råd! Mycket uppskattat.. blir nog att bygga egen med ett begagnat grafikkort lutar det åt!

Tips är att kolla igen här i Sweclockers marknad, har dykt upp ett gäng vettiga system i den prisklassen sen du postade första gången